Közösségi média oldalak, 2010. Az adatok a Webauditból származnak.
Mivel elsősorban az érdekelt, hogy az aktivitás hogy változott, ezért a napi oldalletöltés-eloszlást néztem meg. Három hazai oldal adatai következnek, ezek határozták meg kisebb-nagyobb mértékben a hazai piac ezen szegmensét az elmúlt években.
A tendencia egyértelmű (és szomorú). A számok alapján mára szinte csak az iwiw az, amelyik jelentős befolyással bír. A Hotdog az alacsony induló bázisról arányaiban nem esett sokat, de a számok nagyon alacsonyak. A MyVIP viszont brutálisat esett, és ha ez így marad, akkor tavaszra akár be is lehetne zárni...
Persze az emberek ettől még "közösségimédiáznak", csak nem ezeken az oldalakon. Hanem a Facebook-on. Sajnos a Facebookra hasonló statisztikát nem találtam itt csak az elmúlt fél évről van olyan adat, hogy mennyivel nőtt a hazai felhasználók száma. (Az adatok forrása a Socialbakers.com.) Vagyis az aktivitás ebből nem derül ki. A grafikon ráadásul torzít annyiban, hogy nem 0, hanem 1,2 millió user az alap. De a növekedés nagyon erős: fél év alatt duplázott a FB.
Azt tudjuk, hogy az iwiw tett és tesz lépéseket, hogy ezt a csökkenést megállítsa. De a többiekről nincs hírem.
Az utolsó 100 komment: