Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Vesztesek és győztes?

Címkék: iwiw közösség facebook

2010.12.19. vasárnap 16:46 Konrad

Közösségi média oldalak, 2010. Az adatok a Webauditból származnak.

Mivel elsősorban az érdekelt, hogy az aktivitás hogy változott, ezért a napi oldalletöltés-eloszlást néztem meg. Három hazai oldal adatai következnek, ezek határozták meg kisebb-nagyobb mértékben a hazai piac ezen szegmensét az elmúlt években.

A tendencia egyértelmű (és szomorú). A számok alapján mára szinte csak az iwiw az, amelyik jelentős befolyással bír. A Hotdog az alacsony induló bázisról arányaiban nem esett sokat, de a számok nagyon alacsonyak. A MyVIP viszont brutálisat esett, és ha ez így marad, akkor tavaszra akár be is lehetne zárni...

Persze az emberek ettől még "közösségimédiáznak", csak nem ezeken az oldalakon. Hanem a Facebook-on. Sajnos a Facebookra hasonló statisztikát nem találtam itt csak az elmúlt fél évről van olyan adat, hogy mennyivel nőtt a hazai felhasználók száma. (Az adatok forrása a Socialbakers.com.) Vagyis az aktivitás ebből nem derül ki. A grafikon ráadásul torzít annyiban, hogy nem 0, hanem 1,2 millió user az alap. De a növekedés nagyon erős: fél év alatt duplázott a FB.

Azt tudjuk, hogy az iwiw tett és tesz lépéseket, hogy ezt a csökkenést megállítsa. De a többiekről nincs hírem.

117 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr422526070

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ha én Facebook lehetnék… 2010.12.20. 01:06:00

A Facebook jelenleg a legnagyobb közösségi oldal a világon. Tömegéből adódóan bármit is tesz, arra odafigyelnek. A rendelkezésére álló adatmennyiséget és piaci szerepét tekintve a Google-hez tudom csak hasonlítani: Bármit tesz, arra odafigyelnek, ahhoz...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.12.19. 17:23:46

Időnként még be-belépek az Iwiwre is. A legutóbbi drasztikus küllemváltás véleményem szerint felemásra sikerült, ráadásul talán keveseknek tűnik föl, mert a nagyobb böngészőket használják, de elhamarkodott is volt, pl. Operával néhány funkció hibás, kb. mint mikor elindult. Ebből is látszik, hogy kicsit kapkodnak, csak a kapkodás időtartamát nem érteni. Sok stíluselemet a FB-tól próbálnak átvenni, több-kevesebb sikerrel. Kíváncsi leszek még az év eleji változásokra... No meg hogy lesz-e valaha gyorsabb.

A MyVip... Huh, talán ha pár hónappal ezelőtt fölnéztem, és annyi. Ezt a hatalmas, az iwiwét is felülmúló bukást a rosszul kialakított imázs hozta. tehát főleg azok regisztráltak, akik a leg-trendkövetőbbek, a "legtrendibbek", és rögtön át is váltanak Facebookra, mert az a menő, meg a jocó is aszonta, és tetszik a farmvill is. Ebből az látszik, hogy bár lehet ideig-óráig a trendi cuccokra alapozni, de ezt a bázist nagyon könnyű elveszíteni, ha már a célközönség választhat.

A HotDog sosem bírt nagy bázissal, pedig szerintem jó ötletnek indult ez a nagymértékű testreszabhatóság, csak valahogy a reklámon és a technikán elhasalt az egész. A rendszere lassú és bonyolult, és sokan azt sem tudják, mi fán terem.

A Facebook. Szó se róla, én is ott vagyok mostanában a legtöbbet, bár még csak néhány hónapja, és csak 120 ismerőst szedtem össze. :) Egyszerűen olajozottabb az egész, a kódját jobban megírták, és persze a Like-kal és megosztásokkal nagyon jó reklámot is csináltak, még mielőtt ezt a többiek megoldották volna. Jómagam nem igazán használok alkalmazásokat, de jó, hogy van néhány hasznos, pl. ami a blog.hu-s blogbejegyzéseimet automatikusan megosztja az üzenőfalon. Az integráció - nem csak egy külön kis világ, hanem belefonódik mindenbe.

KGyST · http://repules.tumblr.com 2010.12.19. 17:36:57

Tegyük hozzá, h a Facebook növekedés-diagrammja az átbaszós ábrák etalonja, nulla helyett 1,2 milkáról indul.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.12.19. 17:47:55

@KGyST: nem nevezném átbaszósnak, inkább torzítottnak. Sok esetben használnak ilyet, és még mindig jobb, mint az exponenciálisan beosztott függőleges tengely :)

seldon.h 2010.12.19. 18:02:47

Sajnos se az iwiw se a hotdog nem tartotta fontosnak a se a gyors,gördülékeny müködést , se a felhasználók igényeit..

KGyST · http://repules.tumblr.com 2010.12.19. 18:14:17

@Konrad:
Az exponenciális tengely néha szemléletesebb (pl. csillagászatban :), nekem az ilyesmi onnan nem tetszik, valami legyen vagy csak vizuálisan értelmezhető (ekkor legyenek az oszlopmagasságok értelmesek) vagy csak a számok szintjén (egy nagy táblázat tele számokkal, akkor csak azokra figyelsz). Itt meg az embernek hegyeznie kell a szemét, h észrevegye a trükköt, és agyalnia kell, hogy kihámozza a dolgokat.
Persze ettől lehet a dolgot torzítottnak neevezni. Az exponenciális grafikonokkal is ott a bak, amikor a skálázás hiányzik, és számokat kell sasolni, hogy rájöjj a turpiszságra.

Jegkoko 2010.12.19. 18:46:51

Árulja már el nekem vki, hogy mitől olyan nagy szám az arckönyv.Mert az összes ember akit ismerek az fenn van iwiw en és nem szándékozok mindenkit az arckönyvön bejelölgetni.Csak kiváncsiságból regisztráltam, hogy megtudjam miért állítják be olyan fantasztikusan jónak.Hát nekem baromira nnem jött be, nem jelölgetek be senkit és rövíd uton törlöm is magamat.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.12.19. 18:53:37

a Facebookon hogy lehet részletesen keresni mert nincs kedvem végig nézni a 28 ezer Szabó Istvánt?

valójábannemberci 2010.12.19. 18:58:11

Pedig mintha a MyVIP valamit összebútorozott volna a Live Messengerrel is. És a kettő keresztmetszetében ott vannak azok, akiknek egy üzenetét nem lehet elolvasni, mert a fele modern képírás, a másik fele meg újbeszél. :P
Szóval ők migrálnak, vagy nem migrálnak vajon?

valójábannemberci 2010.12.19. 19:00:20

@Gyurma73: Én angolul használom, de beadod neki a keresést, meg azt hogy mutasson többet. Aztán szűkíted, hogy csak a személyeket mutassa, és ott már lehet tovább szűkíteni lakhely, tanulmányok, vagy munkahely alapján.
Mondjuk nem a legjobb módja a keresésnek, az tény, pláne ha a delikvens minimálprofilt tart fenn.

OkoskaTo:rp 2010.12.19. 19:04:36

@Gyurma73: Az értelmes keresés már az iWiWen is megoldhatatlan probléma volt. Ha mondjuk olyan embert keresel, akinek a vezetékneve is keresztnév, akkor szopóág.

A Facebook terjedésében az általam már vírusnak minősíthető automatikus meghívólevél-küldözgetés is szerepet játszhat. A sok hülye meg rákattint, és utána már törölni sem tudja magát, csak inaktív státuszba rakni.

Mindezektől függetlenül vegyük észre, hogy az egész FB néhány kivételtől eltekintve egy pótcselekvés. Mert a rettentően fontos történéseket ám élőben is meg lehet beszélni, nem csak kirakni a hírfolyamba. És a történéseknek elenyésző töredéke lényeges, az meg még kevesebb, ami annyira sürgős is, hogy megérné miatta gúvadni egész nap.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.12.19. 19:10:32

@berciXcore: majd megpróbálom,az iwiwről már töröltem magam.

csillámpóni 2010.12.19. 19:11:51

Húha! Bekövetkezett amire senki nem számított: a myvip suncik teljesen átmentek fészbukra pózizni. Azért EZT nem gondoltam volna. Ez teljesen váratlan, és szinte hihetetlen fordulat. Nahát! Locsoljon már fel valaki. Mik nincsenek! És a hotdog se menő? Pedig az IKEA-ban csak 100 forint darabja.

valójábannemberci 2010.12.19. 19:12:35

@OkoskaTo:rp: Azért az iwiw részletes keresője nem volt rossz. A Facebook keresője hozzá képest gyengus, nagyon gyengus, gyakori nevek és minimálprofilok esetében meg pláne.

bandos 2010.12.19. 19:14:44

A facebook egész más szerepet tölt be a piacon, mint az iwiw.
Az idősebb korszotálynak, (mondjuk 30+), aki rászánta magát az iwiw-re, és ott megtalálta a régi ismerősöket, azokat nem igazán csigázza fel a facebook. Ott nehezebb megtalálni azokat az általános iskolás haverokat, akiket mondjuk 20 éve nem láttál (sőt, lehetetlen megtalálni.)
Ember megtalálás szempontjából iwiw a jobb (azon komolyan még azt a csajt is megtalálod, akivel egyszerre bkv-zol rendszeresen :) )
De a facebook meg arra van, hogy a fiatalok minden napjaikat kitegyék oda ide, képek, események formájában.
Szomoró, hogy az iwiw próbálja lemásolni a fb-ot. Ebben nagyon le van maradva, és ráadásul akik ott maradt még, az pont azért maradt ott, mert nem olyan mint a facebook.

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.12.19. 19:14:50

@OkoskaTo:rp: Szerintem pont hogy kevésbé kell rá figyelni. Vannak fanatikusok, szó se róla, akik telefloodolják ökörségekkel az üzenőfalunkat, ha hagyjuk. De az új események jelzője pont arra jó, hogy csak akkor kelljen odafigyelnem, ha valami interakció történik. Én pl. csak néhány havonta találkozom az ismerőseimmel, elég sok hasznát tudom venni. Aki funkcionálisan használja ki, annak nem egyéb kategória ez sem, mint akár egy online fórum, csak más.

TBC 2010.12.19. 19:16:29

Ott cseszték el, hogy az iwiwet egy tehetségtelen céget tettek meg tuajdonosnak. Előtte anyagi gondok miatt vacakolt az iwiw, azóta viszont az anyagi meg technikai háttér meglenne, csak a fejlesztők kezei meg vannak kötve. Legalábbis kétlem, hogy az eredeti fejlesztők önmaguktól váltak hirtelen h*lyévé. Egy éven át annyi volt midnen fejlesztés, hogy az email-címeket elrejtsék a többi felhasználó elől. Marha fontos. Meg a képfeltöltésen és az üzeneteken javítgattak, foltozgattak kicsit, de igazából hasznos, érdemi változás négy éven keresztül nem történt. Csak ültek a babérokon, és élvezték a népszerűséget. De hogy a látogatókat megtartsák, azért egy centit nem mozdultak volna. Minek, hiszen úgyis elég tag van.
Aztán jött a facebook-majmolás időszaka. Az alkalmazásokkal kicsit felkavarták az állóvizet (kíváncsi lennék, hogy Farmville nélkül hol tartana a facebook :D), majd a jól megszokott üzenőfal facebookosításával kivívták jópár ember nemtetszését.
Aztán megint nagy csend. Akkor láttak munkának, amikor már elindultak a lejtőn. Azt is épp hogy összecsapták.
Összességében: az iwiw egy tök jó oldal lenne, ha nem egy töketlen cég töketlen illetékesei irányítanák. Meg persze nem a facebookot kéne koppintani, hanem valami önálló, egyedi ötlettel előállni.
Meghívók? Amikor tényleg túlterhelt volt a szerver, ez teljesen jogos volt. Azóta viszont csak arra jó, hogy az esetleges növekedést megakadályozza.
Myvip? Meglovagolta a trendet, rászállt a tini korosztályra, közben meg az idősebbeket eltaszította magától. Most meg szívnak, hogy más a divat, nem a myvip.
A Hotdog meg szánalmas, amit csinál. Havonta átszabják az egészet, ami addig működött, azt is szétverik. Áttekinthetetlen, kusza, és a látogatók nem akarnak kéthavonta megszokni egy-egy új dizájnt.
Ennyi a véleményem. Nem a Facebook küldi őket padlóra, hanem önmaguk tehetségtelensége.

Lord_M_ 2010.12.19. 19:17:38

egyik szemem sír, a másik meg üveg...

Kicsit siratjuk és sajnáljuk a magyar szósöl netvörköket... és a blog aljára tegyünk ki egy "Találkozzunk a Facebookon!" hírfolyamot... ...

valójábannemberci 2010.12.19. 19:17:48

@bandos: Nekem a gimnáziumi igazgatóm regisztrált nemrég Facebookra, és sorra jelölgeti be a volt diákjait. Szerintem teljesen jó fej. :)

valójábannemberci 2010.12.19. 19:22:31

@Ódor Richárd: Én például még rss olvasó helyett is használom. Követem a BBC World, az ABC, a HuffPost, a CSMonitor, az Al Jazeera English, a HUP, a TechCrunch, a DVICE, az io9, stb. oldalait, így azokról is Facebookon értesülök.

TBC 2010.12.19. 19:23:29

@Gyurma73: "a Facebookon hogy lehet részletesen keresni mert nincs kedvem végig nézni a 28 ezer Szabó Istvánt?"
A Facebook keresője egy nagy nulla. Ha mondjuk Kovács Bélát keresem Szolnokról, sé tudom, hogy kb 30 éves, ezt iwiwen simán beírom feltételnek. Na de Facebookon? Hogyan keresel egyszerre névre, lakhelyre meg életkorra? Vagy az én ismerősi köröm ilyen béna, hogy nem bukkant rá?

Vizibolha 2010.12.19. 19:23:58

Mar regi motoroskent a facebookot is unom, varom az utodjat...

TBC 2010.12.19. 19:25:06

@berciXcore: "Én például még rss olvasó helyett is használom."
Megint egy olyan dolog, ami nagyon jó, de a felhasználók 95%-a nem hogy nem használja, nem is tudja, mi az.

TBC 2010.12.19. 19:26:24

@Vizibolha: "Mar regi motoroskent a facebookot is unom, varom az utodjat..."
Majd jön a vkontakte.ru vagy az orkut.com :D

zsotyek 2010.12.19. 19:27:43

Így igaz ahogy az egyik előttem szóló írta!!!! Az iwiw részletes keresője nagyon jó volt és mióta az oldal arculat váltáson ment át egy nagy sapka fos az egész. Mindenki jön itt a FaceBook-kal, a MyVip-el!!!!!! Kérdem én ezek hol voltak az IWIW előtt. Én azt gondolom, hogy ezen cégek akik ezeket az oldalakat készítették mind az iwiw ötletét lopták el. A sok hülye meg szalad utánuk, mert az a trendi.

valójábannemberci 2010.12.19. 19:28:52

@TBC: Az Orkut egyszer már elvesztette a harcot, és jóformán csak Brazíliában maradt meg. :P

smartdrive 2010.12.19. 19:29:41

akkor kicsit reklámozom ezt a csodát :DDDDDDD

intouch.hu/

valójábannemberci 2010.12.19. 19:31:50

@zsotyek: Nem az iwiw volt az úttörő. A dotcom lufiban már megjelentek a hasonlóan csak "kibővített telefonkönyv" szinten működő oldalak, ahol semmi interaktivitás nem volt.

smartdrive 2010.12.19. 19:32:16

azért akkor majd pezsgőt bontok, amikor az utolsó "közösségi site" is beárazódik (értsd: bezár)

TBC 2010.12.19. 19:33:47

@berciXcore: "Az Orkut egyszer már elvesztette a harcot, és jóformán csak Brazíliában maradt meg. :P"
Válaszom ironikus akart lenni, ismerem az Orkut sztoriját. Bár kérdés, hogy valóban elvesztette-e, mert Indiában meg Brazíliában még mindig közkedvelt. Persze, ők nem ott akarnak népszerűek lenni, hanem az USÁban, és emiatt magasról tesznek a brazikolra.

Nguyen 2010.12.19. 19:35:04

@berciXcore: dotcom lufi = adjunk nevet a semminek.

valójábannemberci 2010.12.19. 19:38:09

@Nguyen: Azért abból a semmiből volt, aki győztesen jött ki (Amazon, eBay, Google). :P
Mások meg eltűntek a süllyesztőben.

retekbá 2010.12.19. 19:40:57

Engedd meg Konrád, hogy mindenféle selfPR nélkül kicsit hadd magyarázzam a bizonyítványunkat. A HotDog 2010 márciusában megújításra került. Látszatra csak designban, valójában egészen mélyen, a koncepcinális szinten is. A termék célcsoportja a 15-18 éves lányok lettek, továbbá sokkal nagyobb hangsúlyt kapott a tartalomgyártás. Áprilisban kampányunk futott, ennek tudható be a magasabb aktivitás, illetve teljesen természetes módon a tartalomfogyasztás hozta magával az alacsonyabb (aktivitás) számokat.Ezzel együtt a HotDog októberben már megelözte a
MyVipt havi summa látogató számban, az elönyét novemberben növelte.A HotDog a jövöben is az ifjúsági célcsoportra kíván koncentrálni, mind tartalmával, mind szolgáltatásaival. Érdekes tény, hogy az aktív tagjaink közel 80 százaléka facebookozik is, mégsem vándoroltak el a HotDogról.

Nguyen 2010.12.19. 19:42:06

@berciXcore: Úgy értettem, hogy frászt kapok, amikor egy rendszer természetes folyamatainak gagyi hasonlatokon alapuló, idióta nevet adnak. Nem a jelenséget vonom kétségbe, hanem azt, hogy minden szirszart elneveznek hagzatos módon.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.12.19. 19:45:09

@retekbá: szia, köszi a kiegészítést. Én a számok alapján azt látom, hogy bár alacsony a csökkenés, de valós. De maguk a számok annyira alacsonyak, hogy itt igazából növekedést kellene látni ahhoz, hogy elhiggyem, túl fogjátok élni az elkövetkező kb. 3 évet.
A myvip viszont tényleg nagyot zuhant. Azt nehéz lesz magyarázniuk :)

Nguyen 2010.12.19. 19:46:25

@retekbá: Ehhez csak gratulálni tudok, sikerült egy divatos, nemtől független, fiatalos közösségi oldalt tiniribi-portállá degradálni. A grafikon alapján meg számomra a tendencia nem növekedő.

valójábannemberci 2010.12.19. 19:54:27

@Nguyen: Az olvasott embernek sokkal kényelmesebb egy találó, rövid kifejezés, mint egy barokk körmondat, amiben elmeséled a folyamatot Babbage lyukkártyás rendszerétől. És akkor a természetes folyamat felét így is kihagytad, mert bizony fontos lépcső volt a római calculus. ;P

Alikam 2010.12.19. 19:54:36

@Jegkoko: nem nagy szám, csak már annyira elterjedt, hogy elég nehéz kikerülni.

Ez egy idő után öngerjesztő folyamattá válik.

retekbá 2010.12.19. 19:59:15

@Konrad: Én a számok alapján azt látom, hogy a HotDog havi elérése az elmúlt három hónapban nőt. A piac jelenleg a látogató (visitor) számmal dolgozik, nem PI eloszlásokkal. Nagyon kevés magyar oldal rendelkezik 1M feletti UU eléréssel, ebbe a krémbe tartozik a HD.

Nguyen 2010.12.19. 20:01:44

@berciXcore: Ezen nem fogok vitázni, bár érvelésed pár helyen túlzó, szalmabáb-szerű.
Azért a barokk körmondat, meg az idétlen hasonlat között van átmenet.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.12.19. 20:02:08

Bakker, egy jobb blog simán veri ezt a Hotdogot ...

retekbá 2010.12.19. 20:04:00

@Nguyen: A magyar termékeknek (is) meg kell találniuk a helyüket a piacon. Lehet hogy ez a helyzet neked nem tetszik, de ettől még így van. A nemzetközi gigaprojektekkel nem lehet felvenni a küzdelmet. Most nem.

A HD mindig is ifjúsági termék volt, a változás annyi, hogy most jobban kedvez a lányoknak. Hozzáteszem, amikor ezt a döntést meghoztuk - azaz hogy lányosabb lesz a termék - akkor már 70-30 arányban a lányok voltak aktív userként többségben.

retekbá 2010.12.19. 20:07:31

@zero:
HotDog - átlag 153.000UU/nap és 1,3M havi elérés. (Tegnap 190.000UU)
Melyik jobb blog veris simán?

Értelmezd a grafikont a helyén és használd a Webauditot.

Don't panic 2010.12.19. 20:08:07

Hali, az új iwiw miért nem ajánlja fel a belépésnél a csak az emailt megjegyzem funkciót? .... 3szor lépek be de már nagyon idegesít ... megyek, reklamálok is náluk :)

különben bandos megírta, a 30+nak nem kell az arckönyv ha nem a neten akarja élni az életét ....

retekbá 2010.12.19. 20:09:19

@Nguyen: legalább a hülyeségbe ne erősítsétek már meg egymást bkr.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.12.19. 20:09:58

A Facsen kis tulzassal csak kenyszerbol vagyok.
Az iWiWrol evekkel ezelott toroltem magam.

Nguyen 2010.12.19. 20:15:51

@retekbá: Én maximálisan a magyar termékek mellett vagyok. Ettől azonban a tény az, hogy a Hotdog elszúrta. Lehet magyarázni a bizonyítványt, hogy a látványos csökkenés, ha így meg úgy számolunk, akkor növekedés, de amíg az iwiwnek naponta 1 millió, a Myvipnek 200000 látogatója van, addig a Hotdognak alig húszezer. Ezt nekem nehezen adod be, hogy mégis a 20000 több, mint az 1 millió.
A Hotdog viszont színvonalát tekintve süllyed. Rengeteg ismerettségem szövődött azon az oldalon, csak ugyebár a fórumokat szét kellett verni, a körkérdéseket szintén szét kellett verni. Pár éve tíztől 30 éves korig mindenféle korosztály aktív volt a HD-n, most ellenben alig találni egy-két huszonévest.

retekbá 2010.12.19. 20:21:04

@Konrad: Konrád tedd meg h elmagyarázod az embereknek a statokat. Sok embert vittél az erdöbe.

Nguyen 2010.12.19. 20:24:44

@retekbá: Kedves Retek!
Jómagam is tanultam marketinget, statisztikát, közgazdaságtant, bár csak középiskolai szinten. Tisztában vagyok azzal, hogy nem (csak) a napi letöltésszám a mérvadó. Csak kicsit hihetetlenül hat, hogy ekkora különbségek ellenére mégis a Hotdog lenne a piacvezető.

retekbá 2010.12.19. 20:25:15

@Nguyen: Olvass vissza, butaságokat írsz. A HotDog látogatói száma átlag 153.000. Havi elérése 1,3millio. Ezzel megelözi a myvipt.

Konrád statja pi eloszlàs ami a látogatokrol kozvetlenul semmit nem mondd el...

Compucius 2010.12.19. 20:25:48

@Jegkoko: Egyik se nagy szám...
Ilyenről szó se volt.

Nguyen 2010.12.19. 20:28:22

@retekbá: Mennyi is a Myvip havi elérése? És az iwiwé?

fabot 2010.12.19. 20:36:12

@TBC: :) Szerintem is minősíti a világ egyik legnagyobb, "minőségorientált" telekomcéget, különösen helyi, kiglancolt helytartóit.

retekbá 2010.12.19. 20:36:35

@Nguyen:
iwiw - 3,4Muu
hotdog - 1,33Muu
myvip - 1.18Muu

A HotDog az ifjúsági portálok piacán piacvezető. Egyszer sem írtam azt, hogy az iwiw-et megelőzte volna. MyVip-et igen.

ifjú padavan 2010.12.19. 20:38:38

Az iwiw az új felülettel még rosszabb mint volt. Eltűnt pár olyan dolog ami jó volt és sokkal lassabb lett. Ez nem, hogy javított volna, de rontott a helyzetükön.

fabot 2010.12.19. 20:42:06

@retekbá: persze, persze. Mondanál egy hozzávetőleges aktív -akik min. 2 naponta egyszer belépnek- felhasználói számot?

Bocs, de tényleg nem hiszem, hogy egy ilyen részpiacon bírjátok a fejlesztéseket + üzemeltetést.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.12.19. 20:45:28

@retekbá: ahogy írtam az elején is, az aktivitás érdekelt, ezt mutatja. A felhasználó számot is lehetne nézni, de pont egy közösségi szolgáltatásnál sokan teszik azt, hogy benéznek, aztán mennek is. Nálatok beesnek a Google-ből, külső linkről, és aztán mennek is. Miközben a közösségi oldalak lényege az ott történő aktivitás, aminek egyik mérőszáma a PI. Persze csak az egyik. (Nem gondoltam, hogy Index címlap lesz, és a szakmai közönségen kívül más is olvassa...)

lapos a Föld 2010.12.19. 20:45:58

"A tendencia egyértelmű (és szomorú)."

Nem értem miért szomorú? A myvip, hot dog valami pótolhatatlan szellemi közösség?

Sferrari 2010.12.19. 20:48:24

Persze közel sem az stat Facebookról amit te iwiwről raktál inkább egy érdekesség, pont ma csináltam Facebook oldalunkról egy képet hogy történt a növekedés 2010 májusától valami történt :D és a diagramon is látszik sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs620.snc4/58041_10150106300988669_162479523668_7388279_5141924_n.jpg
ma 4000 felett járunk egy éve alig voltunk 100-an :D

Valakinyolc 2010.12.19. 20:49:23

Abból a 250k regisztrált felhasználóból 190 be is lépett ugyanazon a napon? :))

Cuppanj a végére! (törölt) 2010.12.19. 20:58:56

Mire jók ezek a közösségi oldalak?
Azon kívül,hogy pár perverz tizenéves kiscsajokra vadásszon,a rendőrség és állambiztonság pillanatok alatt sokmindent megtudjon a tagokról,ismerőseikről,társadalmi helyzetükről...
Mire még?

retekbá 2010.12.19. 21:00:59

@Konrad: Az index nyito szerint zuhan a kozossegi oldalakrol látogatottsága. Látogatottság és nem pi.
Ez már csúsztatás.

A hotdog nem social-network oldalon erös. Sosem volt az, hiszen egy nyitott rendszer. User generated contentben utazunk, ide hozzuk a látogatókat. De ez miért gond? Nálunk a látogató/felhasználó arány sokkal magasabb mint a másik két említett terméknél. Amúgy marha szomorú lennék ha a pi lenne egy sm termék sikerességének egyetlen méröszáma.
Vissza 2001-be?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.12.19. 21:03:31

@retekbá: az Index címlapot nem én írom...

A hotdogot meg a Sanoma pozicionálta mindig is socnet dolognak, én se értettem, miért. Ahogy a Startlap.hu-t keresőnek...

A többit már leírtam.

retekbá 2010.12.19. 21:07:24

@Konrad: A Sanoma a HotDogot social media terméknek pozíconálta, nem social-networknek. A kettö nem ugyanaz, ezt te tudod a legjobban. Blog.hu is social media termék, és szintén nem zuhan.

ryo 2010.12.19. 21:08:04

Minden közösségi oldal addig élvezetes amg jelölgetsz. Amikor minden haverod be van jelölve kurva unalmassá válik. a Facebook ereje abban van hogy ez a szint után is érdekes tudott/tud maradni különböző játékokkal, hírekkel, stb..

retekbá 2010.12.19. 21:20:39

@fabot: A hd egy nyitott rendszer, ahol a belépett userek által gyártott tartalmakat fogyasztják a látogatóink. Ennél fogva ez a post körtét almával hasonlít össze. A hd social media termék a melyben a social-networking nem központi elem.

Rav Antal 2010.12.19. 21:34:32

retekbá: Lenne azért egy kérdésem: A HotDognak van napi mondjuk 30 000 oldalletöltése, míg állításod szerint 150-200 ezer UU. Ez hogy jön össze? Egy user 0,2 oldalt néz meg átlagosan?

Gereblyés Paraszt (törölt) 2010.12.19. 21:36:53

Miért igyanak szerencsétlenek bambit ha van coca cola?

közlekedési bűnöző (törölt) 2010.12.19. 21:41:39

Hát az iwiw-en (egyébként már töröltem magam onnan is) legalább megtaláltam azt az - egyébként tucat nevű - de kib...t jó csajt, akit három hónapig kúrtam... A Facebookon nem sikerült... (lehet,hogy nincs is fenn, de szerintem igen, mer' ismerem. És más jó csajokat sem találtam meg a fészbúkon ->> ergó szar.)

retekbá 2010.12.19. 21:44:13

@Rav Antal: a HotDognak közel 1millo oldalletöltése van.
Kérdezd a post íróját a statról.

Rav Antal 2010.12.19. 21:57:00

@retekbá: Bocs, én is megnéztem a webauditon, nem tudom, honnan szedte a
ezt a grafikont Konrád.

Nguyen 2010.12.19. 22:07:49

@retekbá: Nem unod még, hogy egy elhagyatott tanyát próbálsz meg metropoliszként beállítani? Szánalmas.

hivatásos naplopó 2010.12.19. 22:14:46

kedves bunozo, a facebookon le lehet tiltani masokat elegge alaposan, ugy hogy sohasem talaljanak ram

szerintem igy jartal :P

retekbá 2010.12.19. 22:19:12

@Nguyen: A HotDogot 153.000 látogatják naponta átlag (tegnap 190.000) novemberben 1.33millio látogatója volt.
Hol itt az elhagyott tanya fikamasin?
Elolvasol egy postot és után sem nézel, aztán még hörögsz is.
Ne már...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.12.19. 22:20:39

@Rav Antal: természetesen a Webauditról van, és természetesen azt ábrázolja, amit a post legelején leírtam. Az Index címlapra került ki egy rossz ajánló.

A grafikonok azt mutatják, hogy a napi oldalletöltés-eloszlás hogy változik.

A UU változás - mint írtam - mást mutat meg. Én nem arra voltam most elsősorban kíváncsi, hogy heti szinten hányan jutnak el oda legalább egyszer. Hiszen pl. az iwiw esetében hiába lép be napi kb. 1,2 mió (átlag), ha az aktivitásuk illetve az iwiw-en eltöltött idő alacsony.

retekbá 2010.12.19. 22:31:38

@Konrad: Antalt az zavarta meg (jogosan) hogy a hotdog staton nálad 20-30ezres a nagyságrend, pedig a webauditon 1millio közeli a napi pi.

Èn amúgy abban sem értem veled egyetlen, hogy a pi mutatja az aktivitást. Oldalon eltöltött idö már izgibb.

De hangsúlyozom, a Hotdog tudatosan tartalomgyártás irányba fordult, ezért nagyon nehéz ezeken a számokon értékelni.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.12.19. 22:34:33

@retekbá: szerettem volna jobb számokat, de sajnos a webaudit lehetőségei korlátozottak, Gemiusos publik stat. meg kevés.

stikasz_1 2010.12.19. 22:37:39

Azt se tudtam, mi ez a hotdog.hu, megnéztem. Hát tény, ez nem nekem szóló oldal.:) Az viszont első látásra meglepő volt, hogy ez és az iwiw egy ligában játszana. (Még ha a roppant merev kategorizálás szerintem alapvetően nevetséges is, mert manapság mindenki csinál mindent.)

retekbá 2010.12.19. 22:38:43

@Konrad: De hogy lett a kb 1mio pi 20ezer?

dukeekud 2010.12.19. 22:41:47

Bar en egyiken sem vagyok (es nem is akarok ilyen buzisagban reszt venni) azert nagyon erdekes, ahogy ezek a trendek alakulnak.
2-3 eve minden az iwiwrol az volt a szupertrendi, megtorhetetlennek latszott.
Aztan a semmibol jott ez faszbuk, ami pont ugyanaz, csak mas grafikaval,es siman lenyomta egy ev alatt. Es valoszinu, hogy par ev mulva jon valami uj markanev, ami valahogy, atveszi majd a faszbuk helyet, pedig semmivel nem lesz nala jobb. Ez azert erdekes, hogy miert, hogyan, mikor tortennek ezek dolgok.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.12.19. 22:42:24

@retekbá: ezt kérdezd meg a Webaudittól :) Mert ez eloszlás, gondolom azért. Most csináltam délután a listázást, és csak egy screenshotot csináltam róla.

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.12.19. 22:51:07

@Konrad: Most akkor ez egy bug? o.O

Mondjuk igen, HotDog valóban nem egy networking oldal, lehet, jobb lett volna bele sem venni.

De most legalább hosszú idő óta megint ránéztem, valahol tán még a profiloldalam is megvan. :D

2010.12.19. 22:55:36

Hasonló parázs vita mehet Dél-Oszétiában, hogy a Partnyer vagy a Tinyi nevű "tartalomszolgáltató" oldal jobb-e...
Ahogy hallom a Partnyer-nek jobb a local media access distribution quotient-e. Az utóbbi kifejezésnek egyébként 6 éve keresik a dél-oszét megfelelőjét, de még nem találták meg.

valójábannemberci 2010.12.19. 22:55:37

@dukeekud: Mondjuk jelentős különbség, hogy az iwiw eléggé korlátozottan volt elérhető a külföldi közönségnek, a Facebook meg nemzetközi.
Teszem azt, a Facebookon van hivatalos Robin Williams rajongói oldal, míg az iwiwen ezt elég nehéz beadni.
Tény: az iwiw nem alkalmas külföldi közösségi tartalmak közvetlen fogyasztására.

Advanced Flight 2010.12.19. 23:01:35

@lapos a Föld:
Nem, ez csak olyanféle kesergés, mint a bankosoké, hogy már nincs annyi lakossági hitelfelvétel :-)

Cuppanj a végére! (törölt) 2010.12.19. 23:04:37

Csordaösztön,néhánynak meg zsák lóvé.
Ennyi.

retekbá 2010.12.19. 23:06:26

@Konrad: Pontosan mit akartal lekerdezni?
Mit takar ez a szam?
Illetve erdekes lenne ezt leirni a post elejen is.Lsd a kommenteloknjelentos reaze nem erti a számokat.

Nguyen 2010.12.19. 23:08:15

Kedves Retek Úr!
Csak nem az egyik Hotdog-fejest tisztelhetjük személyében? Mert ennyire csálé módon torzítani csak azok szoktak.
Jobb, ha tudomásul veszed, a Hotdog pl. az iwiwhez képest igenis tanya. Arra vered a melled, hogy az épp zuhanórepülésben levő Myvipet megelőzte?
Az is furcsa, hogy aszerint említed tartalomszolgáltatónak vagy közösségi oldalnak, ahogy abból előnyösebben tudod kihozni. Megelőzte a Myvipet? Egyből közösségi oldal. Egy nagy nulla az Iwiwhez képest? Máris nem közösségi oldal.
A Hotdog egy jó oldal. Volt. Régebben mondjuk egy fórumtémára 4-5 percenként érkeztek a válaszok, most meg naponta 1-2. Mondhatsz akármilyen számokat, de a 2-3 évvel ezelőttihez képest a Hotdog kihalt. (Gondolom most megint azzal hozakodsz elő, hogy csak tartalomszolgáltató, blabla.)
Tény: Hotdogra akik belépnek, azok is nagyritkán. Hiába villogsz itt a statisztikai adatokkal.

retekbá 2010.12.19. 23:08:56

@stikasz_1: Jogos meglatas , nem jatszanak egy ligaban.

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.12.19. 23:09:29

@Advanced Flight: Kicsit inkább, mint az őstermelőké. Továbbra is fogy a dinnye, csak nem a magyar.

retekbá 2010.12.19. 23:18:34

@Nguyen: A post írója és nem én hasonlítottam össze a termékeket. Mivel több kommentelö rosszul értelmezte a számokat (így te is) ezért gondoltam, hogy megosztok pár infót a termékemröl.
Ez valamiért téged zavar.

Nguyen 2010.12.19. 23:30:01

@retekbá: Engem csak az zavar, hogy írásaidnak erős marketingszaguk van. Bár egy marketing-blogon ez nem meglepő. :) Csak a realitásoktól ne szálljunk el.

mykee · http://www.facebook.com/mykeehu 2010.12.19. 23:36:22

Csak egy szerény kérdés, lehet, hogy nem idevaló: a barátikör nem került fel. Nem mintha nagy oldal lenne, és mostanában erősen párkeresős lett, de mégis közösségi oldalként indult...

acsa77 2010.12.19. 23:43:10

@dukeekud: Ez a skálafüggetlen hálózatok folyamatos épülésének sajátossága. (Az épülés a definíció egyik legfontosabb része.) Szimpla matek. A rák ellenszerét is ezért nehéz megtalálni. Elsőként Karinthy érzett rá egy novellájában a sf. hálózatokra, mert rájött, hogy az egész Földet átölelő ismeretségi hálóban van egy átlagos csomóponttávolság.

mykee · http://www.facebook.com/mykeehu 2010.12.19. 23:46:18

@Konrad: sajnos forrást nem tudok, gondoltam, hogy a webaudit megmondja, hogy egy helyről legyen a kimutatás. De ha ott nem, akkor nem tudok sajnos. Viszont szerintem a népszerűsége sokat eshetett, hiába nyitott nemzetközibb piacok felé, főleg keletre...

M_Runcájsz 2010.12.20. 01:06:25

A hotdog és az iwiw egyvelegéből lehetne csinálni egy frankó ütőképes oldalt. :)

Kuruttya 2010.12.20. 01:43:44

Ami szar, az meghal. Ha magyar szar, ha nem. Ilyen eccerű ez gyerekek. A hotdog és az iwiw is megy a levesbe, long live facebook.

Talán egy kicsit morfondírozhatunk rajta, hogy mi lett volna ha az iwiw az első pillanatban elkezdte volna utánozni a facebookot, amikor már tudni lehetett, hogy az lesz a világ elsőszámú social networkje, és nem csak most, amikor már az aktív, fiatal felhasználók számára tulajdonképpen érdektelenné vált. Akkor még lett volna esélyük.

Esetleg azon is töprenghetünk, hogy mivel az iwiw világszinten is az első socialnetworkok között jött létre (egy évvel a myspace és két évvel a facebook előtt!), mi lett volna ha kezdettől erősen rámennek a nemzetközi marketingre, és a "java appban megnézheted a kapcsolati gráfod"-on némileg túlmutató innovációkkal állnak elő.. talán ma az iwiw lenne a világ facebookja.

De elkúrtak minden lehetőséget. Valószínűleg a probléma ott kezdődött igazán, amikor a Tré megvásárolta őket. Utána évekig SEMMI nem történt. Hát ez van.

Togez 2010.12.20. 02:21:58

A havi látogatószám egy elég értelmetlen mutatószám, hiszen benne vannak azok, akik havonta 1 mp-et töltenek az oldalon és azok is, akik 100 órát... Ezek alapján összehasonlítani 2 site-ot elég nagy szakmai baklövés. Erre sokkal alkalmasabb a napi egyedi látogatók száma vagy a visits vagy a site-on eltöltött idő. A Hotdog-ot havi elérésben nagyon jól fel lehet futtatni keresőoptimalizálással, hírkeresőkben elhelyezett cikkekkel vagy a startlapra kirakott -nem kevés számú- linkkel. Konrád -helyesen- az oldalletöltéssel méri a közösségi oldalak saját trendjeit. (Tehát nem összehasonlítja pl az iwiw és a myvip PI adatait, hanem csak tendenciáit.) Ez addig helyes, amíg nem jelennek meg vagy tűnnek el az adott oldalon a pagewiev generáló megoldások. A site-on eltöltött idő nem tudom, hogy hol hozzáférhető, régebben a gemius-on megtalálható volt. Bár ez a mutató is torzít olyan oldalaknál, melyeket a felhasználók a háttérben is gyakran futtatnak (kezdőlapok, keresők, közösségi oldalak).

Togez 2010.12.20. 02:27:19

@Konrad: Arra tippelek, h ezek nem napi adatok, hanem annál részletesebbek (pl órás adatok). Vagy rossz a függőleges tengely skálázása a webauditon :)

agent T 2010.12.20. 08:19:38

Érdeklődni szeretnék a kedves júzereknél.
Nekem összesen hatvankét ismerősöm van az iwiw-en. A múltkor gondolkodtam, hogy hát ez mégiscsak nevetséges lehet a "kinek van a legtöbb ismerőse a közösségi webkettes szájtokon" c. versenyben (nem mintha nem szarnám le), de egyszerűen nem tudok kit bejelölni.
Akiket naponta látok (családtagok, munkatársak, sulitársak, cimborák) azokat látom tényleg minden nap szinte, és nem érdekel, hogy pl. lájkolják-e a Megasztár vesztes Szíj Melindát.
Akiket nem látok minden nap, csak néha, na ők az a bizonyos hatvankét ismerős.
Akiket évek óta nem láttam (pl. középiskolai osztálytársak), azokkal kapcsolatban pont elég lesz megtudnom hogy élnek-e vagy halnak, ha legközelebb összefutunk valahol. Faszom se akarja őket netes ismerősnek.
Nem érdekelnek az ismerőseim friss képei. Nem érdekelnek a friss ismeretségeik. Főképpen nem érdekel senkinek a twittje.
Van pár külföldi ismerősöm, miattuk vagyok fenn a Facebookon. Ott az ismerőseim száma kb. tíz, nincs fenn rólam kép, se idióta bemutatkozás, szart se lájkolok, nem érdekel, hogy az ismerőseim mit lájkolnak, a Facebook profilom azért van, hogy ne kelljen hagyományos e-maillel szarakodnunk, ha havonta egyszer kapcslatba akarunk kerülni.
A Myspace-t használom, mert ott jó zenék meg egyéb dolgok vannak, nem mindenféle lájkolnivalók meg olyan emberek, akiket életemben kétszer láttam, és most ismerősnek kéne jelölni.
Szerintetek mi a baj velem, nem vagyok elég trendi?

rajen 2010.12.20. 08:35:33

@agent T: Ne hasonlítsd magad senkihez, legyél EGYÉNISÉG. :)

Az igazán trendik már a Facebookról is törölték magukat, mivel mire egy trend annyira populárissá válik, hogy a Time címlapra is felkerül, addigra a trendi arcok már két hullámmal előrébb járnak!

sas70 2010.12.20. 08:41:57

Az iwiw egy lassú szar lett, és ezért is veszített felhasználókat. A 21. században, senki nem fog 30-40 másodpercet várni egy oldalváltásra. A bejelentkezéskor 1,5 perc mire minden feláll, ez borzalom. Ha egy rendszert új tartalmakkal töltenek fel, akkor rakják hozzá a hátteret is, mert anélkül szart se ér! Ezzel pedig igenis felhasználókat veszítenek, mint ahogyan a példa is mutatja.

sas70 2010.12.20. 08:44:06

@Álmos: Ha egy világversenyben valaki lemarad, akkor az végképp lemarad. Csak ezt mindig elfelejtik, amikor a csúcson vannak.

Dr. Cica75 2010.12.20. 09:14:36

A Hotdog napi PI biztos hogy nem ennyi, valamit be tetszett nezni.

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2010.12.20. 09:35:56

@Konrad: Azért ki lehetne fejteni, hogy mi is az a "napi oldalletöltés-eloszlás", hátha nem mindenki ismeri a webaudit által kitalált mérőszámok jelentését - legalábbis google számára ismeretlen ez a fogalom.

Csak úgy egyszerűen... Page impression / látogató / nap * anyám neve /2 vagy valami.

Sokat segíteni abban, hogy megértsük, hogy miről is szól 120 komment.
Köszi

retekbá 2010.12.20. 09:47:14

@Togez:

1, Havi unique szám semmivel nem értelmetlenebb, mint a PI. A havi unique számot a médiatervezők használják, hiszen egy szponzorációt, ill pl egy bevezető image kommunikációt általában legalább 1 hónaposra terveznek. És sokszor költséghatékonyabb egy olyan oldalon hirdetni, amely havi szinten ér el sok embert és nem ugyanazokat forgatja vissza nap mint nap.

2, A PI-nél még inkább fennáll az, amit írsz, hiszen ha beesik valaki egy oldalra 1mp-re, vagy akár 3x-5x egy nap, az mind szépen le van mérve.
És akkor még nem is beszéltünk az AJAX-os megoldásokról, ahol ugyan sokkal kevesebb a PI. Ne menjünk vissza 2001-be, amikor azon szórakozott a szakma, hogy a usert hány oldalon lehet keresztülverni ahhoz, hogy maximalizálni tudjuk a PI-t.

3, A HotDog "user generated contentből" hozza a látogatóinak jelentős részét. A felhasználók bejönnek, csinálnak blogot, fanzint, profilt, és ezt más usereket szépen meglátogatják. Továbbá írunk cikkeket a 15-18 éves korosztálynak, amit fogyasztanak. Miért gond, hogy ezt segíti a SEO? Facebook like is egy marketing tool, azt is lehetne fikázni.

retekbá 2010.12.20. 10:11:30

@Cica75: www.hotdog.hu/freeimage/freeimage.hot?f_id=660034

Hátha nem olvasható: piros -> PI, kék -> unique user. Látható, hogy a napi unique nő.

A PI a tartalomszolgáltatás miatt és több szolgáltatás kiirtása miatt esett.
De ezt már leírtam fentebb.
@Konrad: ez is Webaudit.


süti beállítások módosítása