Nem vagyunk egy hatalmas cég, ráadásul nem is egy irodában dolgozunk (a "home office" sok előnnyel jár), így aztán a munka megszervezése talán kicsit több odafigyelést igényel. Amikor a MiniCRM-et jegyző Barazsy Ákos először megkeresett a rendszerükkel, ez volt a legfontosabb érv, hogy miért érdemes megnézni, és talán be is vezetni nálunk.
Sokaknak lehet ismerős az a jelenség, amikor rövid időszakban hirtelen sok ügyféllel kapcsolatos mégtöbb feladatot kell elvégezni. Ezeket a munkákat részfeladatokra kell bontani, ki kell adni, ellenőrizni stb. Az összes munka persze jól leírható egy több lépésből álló folyamatként, hiszen ajánlatkérés történik, aztán visszacsatolás kell, jó esetben megrendelés, meetingek, feladatok... Nos, ez az a pont, ahol egy CRM rendszernek már hasznát is lehet venni: egyfajta digitális zsebkendőcsomóként segít abban, hogy ne felejtsünk el dolgokat, és tényleg rendesen végigcsináljuk a feladatokat. Tegye fel a kezét az, aki már elfelejtett akár csak egy árajánlatra is a kiküldés után időben rákérdezni? Na ugye!
A MiniCRM feladat szinten tudja kezelni az ilyen munkákat. Ráadásként nagyon jó segítség felület is elérhető, ami elmagyarázza, mit és miért kell tennünk. Egész pontosan Teendőket tudunk létrehozni, meghatározhatjuk, hogy ki a felelős, mik a határidők stb. Ezek után nagyon egyszerűen tudjuk majd ellenőrizni, hogy valami elkészült-e. És ha mégsem érzünk elég erőt magunktól megtanulni, ráadásként ügyes egynapos képzésekre is elmehetünk.
A folyamatok kezelése egy fontos része a rendszernek. Ez az, ami engem megfogott a legjobban. Hiszen egyébként is ilyen módon élnek a fejemben a projektjeink.
A MiniCRM-es bevezető írás kapcsán többen mondták, hogy hol van ebben az egészben az újdonság. Igazából nem az újdonságot érdemes keresni, hanem a lehetőséget: CRM megoldást ilyen gyorsan és egyszerűen bevezetni kevés rendszerrel lehet. Mindezt ráadásul olyan havi díjas fizetési konstrukcióban, ami nem fog meglepetéseket okozni. És ez sem mindegy, azt hiszem.
A következő írásban már pár konkrét lehetőséget mutatok meg, különös tekintettel arra, hogyan fog ez kapcsolódni a mindennapi értékesítési és marketing munkához!
Utolsó kommentek