Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Virtuális zsebkendőcsomó

Címkék: üzlet támogatott bejegyzés minicrm

2011.06.08. szerda 21:21 Konrad

Nem vagyunk egy hatalmas cég, ráadásul nem is egy irodában dolgozunk (a "home office" sok előnnyel jár), így aztán a munka megszervezése talán kicsit több odafigyelést igényel. Amikor a MiniCRM-et jegyző Barazsy Ákos először megkeresett a rendszerükkel, ez volt a legfontosabb érv, hogy miért érdemes megnézni, és talán be is vezetni nálunk.

Sokaknak lehet ismerős az a jelenség, amikor rövid időszakban hirtelen sok ügyféllel kapcsolatos mégtöbb feladatot kell elvégezni. Ezeket a munkákat részfeladatokra kell bontani, ki kell adni, ellenőrizni stb. Az összes munka persze jól leírható egy több lépésből álló folyamatként, hiszen ajánlatkérés történik, aztán visszacsatolás kell, jó esetben megrendelés, meetingek, feladatok... Nos, ez az a pont, ahol egy CRM rendszernek már hasznát is lehet venni: egyfajta digitális zsebkendőcsomóként segít abban, hogy ne felejtsünk el dolgokat, és tényleg rendesen végigcsináljuk a feladatokat. Tegye fel a kezét az, aki már elfelejtett akár csak egy árajánlatra is a kiküldés után időben rákérdezni? Na ugye!

A MiniCRM feladat szinten tudja kezelni az ilyen munkákat. Ráadásként nagyon jó segítség felület is elérhető, ami elmagyarázza, mit és miért kell tennünk. Egész pontosan Teendőket tudunk létrehozni, meghatározhatjuk, hogy ki a felelős, mik a határidők stb. Ezek után nagyon egyszerűen tudjuk majd ellenőrizni, hogy valami elkészült-e. És ha mégsem érzünk elég erőt magunktól megtanulni, ráadásként ügyes egynapos képzésekre is elmehetünk.

A folyamatok kezelése egy fontos része a rendszernek. Ez az, ami engem megfogott a legjobban. Hiszen egyébként is ilyen módon élnek a fejemben a projektjeink.

A MiniCRM-es bevezető írás kapcsán többen mondták, hogy hol van ebben az egészben az újdonság. Igazából nem az újdonságot érdemes keresni, hanem a lehetőséget: CRM megoldást ilyen gyorsan és egyszerűen bevezetni kevés rendszerrel lehet. Mindezt ráadásul olyan havi díjas fizetési konstrukcióban, ami nem fog meglepetéseket okozni. És ez sem mindegy, azt hiszem.

A következő írásban már pár konkrét lehetőséget mutatok meg, különös tekintettel arra, hogyan fog ez kapcsolódni a mindennapi értékesítési és marketing munkához!

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr222968950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aadaam 2011.06.10. 00:04:15

Altalaban Konrad megbizhato velemenyvezer, ha kiall valami mellett, nevet adja hozza, az valoszinuleg nem vegtelenul rossz.

Ugyanakkor a MiniCRM-et a honlapja alapjan soha, semmilyen korulmenyek kozt nem vasarolnam meg es soha, senkinek nem ajanlanam.

Ennek oka egyszeru, azonban, ha kozvetlenul igen is, de kozvetve nem a MiniCRM-esek tehetnek rola, hanem a "WolfGabor" iskola.

Az oldal ugyanis latszolag arrol szol, hogy altartalmakert cserebe e-mail cimet probalok kicsikarni a felhasznalotol, hogy aztan hetente megkuldhessem egy hirlevelnek nevezett altartalom-gyujtemennyel.

Persze lehet csak kovetni probalnak az ugyfelet barmennyire is kozel kerulne a CRM szoftverhez.

Kedves Barazsy Akos, ez leginkabb ahhoz hasonlit, mint amikor a vaci utcaban a rossz, atvagos etterem pincere utanamszalad, hogy "sir, have a lunch at us, it's the best goulasch in budapest". Lehet, de nem hiszem, azt hiszem, atvagnak, mert ilyenkor at szokas vagni.

Nyilvan az ilyen etteremnek is van vendege, a naiv vasarlo, es ha tortenetesen ennek ellenere jol foznek, marad is. De ettol meg a tomeg jelentos reszenek ez visszataszito.

Az ismertetot igenis nyiltan kell kommunikalni: nem [csak] azt kell bemutatni, micsoda hiperszuper vilag jon a rendszer hasznalatbavetele utan, hanem magat a rendszert is.

Kotottsegek nelkul, e-mail cimet se vagyok hajlando erte cserebe adni, mert akkor ugy erzem, engem at akarnak verni.

MInd kepernyokepeket - hisz az embernek nincs ideje - es a rendszert - de csak azt, semmi powerpoint slide kozben - mukodes kozben bemutato kepernyovideokat (screencast), valoszeru helyzetekben.

Enelkul ma, Europaban, semmilyen szoftvert nem vagyok hajlando letolteni se, nem hogy szolgaltatast megrendelni.

Aadaam 2011.06.10. 00:08:11

Meg ket gondolat:
- Ez azert nem e-mailben ment, nehogy bekeruljek valami adatbazisba
- Az a hirlevel, amit elsodlegesen azert kuldunk ki, hogy reklamozzuk magunkat (akar csak a puszta letezesunket), nem pedig azert hogy valamit mondjunk is (az csak urugy), ennek a neve spam, fuggetlenul attol, WG minek hivja.

BarazsyÁkos 2011.06.10. 06:34:45

Nagy csávó lehet ez a Wolf Gábor, ha az egész világon az "Ő módszerét" másolják, és minden CRM rendszerhez email címmel kell tesztrendszert igényelni...

Aadaam 2011.06.10. 11:01:25

@BarazsyÁkos: www.sugarcrm.com/crm/demo - itt vajon miert nem kell?

www.salesforce.com/eu/demos/?d=70130000000Ehgp&internal=true -vagy itt?

Es akkor meg csak a piacvezetoknel tartunk, azok akik keptelenek voltak ugyfelfejjel gondolkozni, es belebuktak, nyilvan nehezebben is fellelhetoek.

Atisp · http://www.netgo.hu 2011.06.10. 16:39:21

Aadaam: fogalmam sincs miről van szó, de sztm a sugarcrm-nél meg kell adni több adatot a Trial verzióhoz, többek közt a email címet is. Kicsit max másképp van tálalva. Lényeg, hogy a szoftvereknél kell valami praktikus egyedi azonosító ilyen demoknál és arra az email cím tökéletes, illetve több más dolog miatt szükséges lehet bekérni a használó nevét, cégnevét, stb. Ennek elsősorban szerintem adminisztratív, funkcionális (pl. a test user tud magának egy feladatot emailben elküldeni, stb.) jelentősége van és nem marketing.

Konrad@ Gondolom ez egy hirdetés vagy egy barter. Ilyenkor azért pl. a cím után illene odatenni zárójelben egy nagy X-et :)

Ki az a WG ? :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.06.10. 20:03:02

@Atisp: nem (x) van, hanem közvetlenül a cím alatt van kiírva, hogy támogatott bejegyzés.
WG: Wolf Gábor :)

BarazsyÁkos 2011.06.10. 20:10:23

@Atisp: Köszi, hogy nem nekem kellett felvilágosítani napi szakértőnket, akinek az is elkerülte a figyelmét, hogy van nálunk is reg nélküli képernyőképek: www.minicrm.hu/kepernyokepek.html

Atisp · http://www.netgo.hu 2011.06.10. 22:22:53

@Konrad: Igen valóban, rémlett is hogy támogatott bejegyzést olvasok.

Alexander Hamilton 2011.06.11. 09:54:07

Számoljunk: bruttó 1,25 EUR/nap/felhasználó a MiniCRM bérleti díja.
Egy 15 fős tanácsadó cég, amely 1-2 éve indult és nem tud/és értelme sincs bevezetnie valami nagyobb CRM rendszert, annak1,8 millió Ft-jába kerül 1 évre ez a rendszer.
No more comment.

BarazsyÁkos 2011.06.11. 10:03:49

@Alexander Hamilton: Számoljunk: az az értékesítő aki egy CRM rendszerrel nem tud naponta egy kávé árával többet kitermelni, azt ki is lehet rúgni. Ugyancsak életképtelen az a cég, amelyik a cégéből nem tud sokkal többet profitálni (ha rendesen használja és normálisak a munkatársak is) mint a bérleti díj.

Másik alternatíva, hogy beruházol 10-15-20 millióért egy rendszerbe, aztán derül ki, hogy nem hozza be az árát / nem tetszik / nem volt jó választás, stb.

Itt meg nincs beruházás, addig és annyit fizetsz ameddig jó.

Ennek fényében a fenti árkifogás csak abban él, aki nem a problémájára keres megoldást (nem is tudja, mennyibe kerül most neki a probléma fenntartása) hanem csak árat vesz, nem is lát tovább az orránál. Nem célcsoport.

No more comment.

BarazsyÁkos 2011.06.11. 10:08:20

@Alexander Hamilton: Ja, és olyan cégnek aki nem tud / nincs értelme bevezetnie egy CRM rendszert, annak nem is kell vennie semmit, kár számolgatni az árat, ingyen is sokba kerülne.

Reméljük, hogy sokáig fenntartható lesz az az állapot, hogy CRM rendszer nélkül hatékonyan tud dolgozni egy 10+ fővel rendelkező cég, és az összes konkurenciája így gondolkodik, és soha nem lesz egy okosabb aki meglátja benne a lehetőséget és bevezet egyet.

Aztán majd lehet jajogni, hogy miért köröz le a konkurencia, és a cég megmentéséért sokkal többet is hajlandóak lennének kiadni, csakhogy mondjuk már késő lesz, mert vannak dolgok, amiket pénzért sem lehet megvenni... például az értelmesen gondolkodó elmét...

Atisp · http://www.netgo.hu 2011.06.14. 18:03:13

@BarazsyÁkos: Sztm arra vonatkozhatott ez az észrevétel, hogy egy ilyen nagyobb cég mondjuk fejlesztet magának egy egyedi szoftvert pl. 3 millióért , amiben csak az és csak úgy lesz, ahogy szeretné és így is mondjuk 2 év alatt megtérül az említett árhoz és alternatívához viszonyítva.

BarazsyÁkos 2011.06.14. 18:43:55

@Atisp: Ja, csak az nem 3 millió lesz a végére - hanem több, közben eltelik legalább egy év (mennyi kiesés?), le fog fejleszteni egy csomó dolgot ami felesleges lesz, lehet, hogy nem is sikerül a projekt - és egyébként meg az átlag cégnek fogalma sincs, hogy mire van szüksége... hidd el, tapasztalatból mondom.

A kisvállalkozások 70%-a még működtetni is képtelen egy kész CRM-et bevált háttérstruktúrával, nemhogy megtervezni és kivitelezni.

gabesas 2011.07.22. 19:06:37

@Konrad: itt az a kérdésem van csak, hogy te adtál ezért pénzt vagy nem? Tehát kifizettél-e érte (vagytok mondjuk hasraütésre 5en) évi 30*1.25*270*5*12 ~600e forintot. Úgy lenne hiteles amit írsz, hogyha igen.


süti beállítások módosítása