Az első részben elkezdtem leírni, mire kell odafigyelni a weboldalunk tartalmával kapcsolatban. Most ezt folytatom, néhány újabb javaslattal. Ezek sem nagy fejlesztést igénylő dolgok, itt is elsősorban odafigyelés, gondoskodás kell. Vagyis idő.
Tehát a távgyógyítás folytatódik, kérem, ne csukja le a szemét (mert ha lecsukná, nem bírná tovább olvasni), koncentráljon, képzelje maga elé a weblapját - majd folytassa az olvasást!
Friss, ropogós
Nos, mennyire friss a weboldalad? Mikori az utolsó hír, utolsó információ? Biztos, hogy minden adat rajta pontos? Nem? Akkor tessék sürgősen javítani! Igen? Oké.
És ez látszik is?
Látszik az, hogy tényleg friss a weboldalad? Látok olyan példákat, amikor kirakta valaki 2009-ben az árlistát, aztán mivel az azóta nem változott (válság van, ugye), így bár aktuális, de mit lát a kedves érdeklődő? Frissítve 2009. október 1.
Huh. Vajon elhiszi, hogy az igaz még most is? Te elhinnéd, hogy ezek a jó árak? A megoldás nem túl bonyolult: vagy ne látszódjon, hogy mikor került ki ez az információ, vagy tessék rendszeresen átírni, például: áraink 2011-ben is változatlanul érvényesek.
Én javaslom, hogy havonta szánjunk rá egy fél órát, és nézzük végig az oldalt: minden úgy igaz, ahogy ott van? Ennyit megér, és ráadásként még az is lehet, eszünkbe jut valami új apróság, amit még érdemes felrakni az oldalra. Mert ha van ilyen, az nagyon jó. Tudod ki szereti, ha rendszeresen frissül a weboldalad, ha rendszeresen kerülnek fel új tartalmak?
Hát, a látogatóid. És a Google. A látogatóid látják, hogy élsz és működsz, a Google meg szintén látja, hogy élő az oldal, és kicsit jobb pozícióba emel a keresőben. Nem megéri?
Akció - volt...
Ugye mennyire bosszantó, ha látsz egy akciót, pont arra, ami neked kell - és kiderül, pont lemaradtál róla? Nincs is annál cikibb, mint amikor kint felejted a weboldalon az ilyen anyagokat... Vagy amikor márciusban azt látom nagy betűkkel, hogy Karácsonyi vásár. Márciusban.
És van ilyen. Pár éve át kellett néznem kb. 50 kkv weboldalt ugyanabban a témában (egy cég viszonteladóiról volt szó), és az 50 működő, létező cégből legalább tíznek az oldalán találtam ilyen lejárt dolgokat. Olyanokat, amik csak összezavarják az érdeklődőket, vagy amik bosszantják őket: eh, ha 2 hete jövök, még olcsóbb lenne.
A megoldás erre sem nehéz: sok tartalomkezelő rendszerben be lehet állítani, meddig éljen egy-egy tartalmi elem - és ezt pontosan kell beállítani! Ha szerencsés helyzetben vagyunk, akkor ezzel a megoldással biztosan el fog tűnni a fölösleges információ, amint szükséges. A másik megoldás sem túl bonyolult. Vállalkozó vagy, van határidőnaplód. Írd bele a határidőnaplódba, szépen előre, hogy akkor "ma le kell venni az akciót a weblapról". És vedd (vagy vetesd) is le. Hidd el, frissebb, szárazabb, biztonságosabb érzés lesz - és leginkább figyelmes, a vevőidre nézve. Szánj erre is egy kis időt és figyelmet!
Mit írtál?
Végül még egy kis apróság. A felrakott szövegek minősége sokat elárul a cégedről. Ha elütések, helyesírási hibák vannak benne, akkor az bizony nem növeli a bizalmat. Ez a helyesírás dolog olyan szükséges rossz. Ha nincs egy darab hiba sem az oldalon, attól még nem lesz szebb vagy jobb, de ha van hiba - na, akkor az rossz pont a látogatódnál. Ez is figyelem kérdése, és ha bizonytalan vagy magadban, akkor keress valakit, aki át tudja neked nézni az egészet. Nincs kellemetlenebb, mint egy-egy ordító hiba. Kerüld el!
Utolsó kommentek