Fent vagy már a Facebook-on? Mármint a céged. És most, hogy szembesültél az aktivitással, vagyis látod, hogy hiába a rengeteg Like, alig aktívkodnak az emberek, elgondolkoztál már azon a régi kérdésen: mennyit is ér egy Like? Oké, nem mondtad ezt ki, de legalább magadban?
Igen, rá lehet vágni, hogy nem sokat. Sőt, semmit. De valóban így van ez? A Like a Facebook-on egyfajta befektetés, vagy sokkal inkább lehetőség. A sok Like - sok lehetőség. De önmagában nem sokat ér.
Te is, én is frissítgetünk egy-kettő-három-sok Facebook rajongói oldalt. Pontosan látjuk, mi az, ami működik egy adott oldalon és mi nem. És látjuk azt is, hogy önmagában egy Facebook oldal néha kevés. Nem mondom, egy-egy bejegyzés jól el tud sülni, és a statisztika is szépen alakul - ezeket gondosan eltesszük, hogy a megrendelőnek meg tudjuk mutatni. De a folyamatosság? Hát...
A folyamatossághoz kell egy integráltság. A Facebook nem egy hirdetési csatorna, nem egy újabb izé a médiatervben, hanem egy platform. Vagyis egy olyan felület, ahol meg tudjuk teremteni a magunk hirdetési csatornáját, tartalomszolgáltatását, ügyfélszolgálatát vagy amit éppen akarunk. Ha a Facebook oldalt csak úgy kezelgetjük, akkor ne várjunk el nagy csodákat. Ha nem vagyunk benne a kedvenc cégek, márkák sorában (nem vagyunk love brand), akkor kutya nehéz dolgunk van aktivitást elérni. Vagy mindenféle bugyuta játékokat kell kitalálnunk, hogy valamit csináljanak a népek, vagy provokálni kell az embereket, vagy ha "olyanok" vagyunk, beépített kommentelőket kell "vennünk". Ez utóbbi a legrosszabb válasz, de az előbbiek sem olyanok, amiket folyamatosan lehetne csinálni.
A Facebook legyen része a teljes kommunikációnknak, integráljuk azt a többi megjelenéssel, és akkor el lehet érni, hogy több-kevesebb folyamatossággal figyeljenek ránk. Egyébként alig van értelme ott lenni. De komolyan.
Ha viszont sikerül ügyesen integrálni, akkor nemcsak szépen pörög a Facebook, de még üzleti sikereket is hoz. Hogy mire gondolok sikeres integrációban? Amikor a Facebook belső hirdetésekkel, a külső hirdetésekkel (akár tévé, print), az egymásba kapcsolódó tartalmakkal kommunikál egy cég. Amikor a Facebook-ért felelős emberke nemcsak hetente egyszer telefonál be a céghez, hogy halihó, még élek. Amikor tényleg előre tervezzük meg a teljes folyamatot.
Ohó, milyen mélységekig jutottam... pedig csak azt akartam leírni, hogy a Facebook-ot is lehet igen rosszul csinálni, de ettől még ez önmagában nem jelenti azt, hogy hanyagoljuk a közösségi médiát. éppen csak túl kéne lépni azon, hogy a Facebook egyenlő az ingyenes megjelenéssel. Mert kurvára nem ingyenes.
Utolsó kommentek