Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A halál fázisai

Címkék: iwiw

2012.04.20. péntek 00:01 Konrad

Mikor hal meg egy közösségi oldal? Ezen gondolkodom azóta, hogy a hétvégén megírtam, 10 éves az iWiW. Mert miközben azt mondjuk és gondoljuk, hogy az iWiW halott, aközben látogatják emberek, ott vannak, bő 400-500 ezer egyedi látogatója van, naponta.

Közben ott van a Network.hu, amit alig ismernek, kevesebb a napi látogató, de nincs olyan érzése az embernek azt nézve, hogy a végsőket rúgja. Mi az tehát, ami miatt az iWiW-et halottnak gondoljuk?

Az egyik ok, hogy sokkal kevesebben használják, mint korábban. Aztán az is ok, hogy a konkurenciát viszont többen, és ráadásul azt tényleg használják. Az is egy ok, hogy mi magunk (te, én, ő, meg még sokan) nem használjuk, és hajlamosak vagyunk ezt kivetíteni, azt mondani, hogy ha én nem, akkor más sem, és ennyi, ennek vége van.

De én azt hiszem, nem ezek az elsődleges szempontok. Míg a Network.hu tartalomról szól elsősorban (és annak a megosztásáról), addig az iWiW a tagokról. Rólad, rólam, és még négy és fél millió emberről.

A tartalmat könnyű frissíteni, könnyű frissen tartani. Nem kell hozzá sok ember, mégis látványosan működik. De ahol mi mind, egyenként a tartalom vagyunk, ott a hiányunk igenis látszik. 

Te például mikor frissítetted utoljára az iWiW profilodat? És nem kellene? És ha igen? Kit érdekel?

Keveseket, mert kevesen használják... de ezzel ismétlem magam. A lényeg viszont: egy kapcsolati hálóra alapuló oldal akkor kezd el haldoklani, ha a tagok nagyobb része elveszíti az aktivitást: nem frissíti a profilját, nem oszt meg semmi újat, be se lép. A frissesség hiánya miatt érezzük azt, hogy az iWiW halott.

A tartalom megosztó oldalak nagy előnye, hogy kényelmesen elférnek egymás mellett, amíg van néhány aktív tartalom gyártó, addig élőnek tűnik. Nézzünk csak körbe: a Blogter, a Freeblog elvannak kényelmesen, nem nőnek, de működnek. Nem érezzük a halálukat. És nem érezzük a külföldi konkurenciát se: a Blog.hu utáni legnagyobb forgalmú blogos oldal idehaza a Blogspot. De ez nem rontja a többiek esélyét, hiszen van mindenkinek friss tartalma.

Az iWiW tehát jelenleg hűl kifelé. Van benne még szikrája az életnek, de ahhoz, hogy ismét élőnek jelenthessük, kellünk mi, a felhasználók: újra el kellene kezdenünk használni.

Most már csak az kell, hogy mondjon valaki egy indokot, hogy így legyen. Akár csak egyet...

"A többi néma csend."

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr214462108

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A halál fázisai 2012.04.20. 13:00:01

Te például mikor frissítetted utoljára az iWiW profilodat? És nem kellene? És ha igen? Kit érdekel?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

b p 2012.04.20. 07:59:00

hetente, mostanában már 2-3 naponta kapok spamet, ami miatt belépek, jelentem, lelépek.

Kíváncsi lennék a 4-500 ezer napi belépésből mennyi tulajdonítható a spameknek. A tulajdonosnak gondolom semmilyen érdeke nincs, hogy ezektől megszabaduljon: kicsit még rángatózik tőle a hullája. mondjuk ezzel a forgalommal ideig-óráig 2-3x akkorák a reklámbevételei.

De ez a bejegyzés is hozzájárult ahhoz, hogy szépen elmentsem az ismerőseim adatait, és lelépjek. Mi tart vissza ettől? a lustaság...

CodeZero · http://h2o4all.blogspot.com 2012.04.20. 08:07:43

Szerintem az is fontos szempont, hogy »kik« használják. Mi szakmabeliek hajlamosak vagyunk a saját tapasztalatainkból következtetéseket levonni. Tény, hogy az iwiw-et sokkal kevesebben használják - használjuk. Ugyanakkor szerintem nem haldoklik, csak átalakult. Megmaradt az iwiw-en egy bizonyos réteg, akik naponta használják a maguk módján. Érdekes lenne megvizsgálni, hogy kimondható-e rájuk, hogy célcsoport? Ők azok, akik nincsenek jelen a Fb-on, jellemzően más az érdeklődési körük, stb. Kíváncsi leszek, bírja-e az iwiw addig, míg a Fb-ról megindul az elvándorlás és visszatalálnak-e az emberek oda?

Merras · http://miyazakijun.hu 2012.04.20. 11:35:23

Benéztem ma az iwiwre.

10 levélből 8 db. spam, 1 db "léptem innét, találkozunk a facebookon", és 1 értelmes üzenet.

2012.04.22. 08:17:26

Facebookon se jobb a helyzet. Ócska kvizek, mi az anyám neve, stb. Telefosnak ottis mindent. Ha meg letiltok mindent leáll az egész.

joskafiser 2012.05.11. 08:45:05

hat hogy mi mikortol es milyen mertekben halott az fugg attol, h mekkora volt es/vagy mik a celszamai. a blogteren van kb napi 20k uniq. nem egy blogon. az egesz rendszeren egyutt. ez volna a cel? nemhinnem. uberhalott. az iwiw volt majdnem 3x ekkora is napi uniqban. igen, ahhoz kepest halott. es igy van ezzel soksok hazai oldal.


süti beállítások módosítása