A tegnapi SuperSocial konferencián, hallgatva a sikeres Facebook megoldásokat, az jutott eszembe, kellene egy olyan konferencia - vagy legalább egy olyan blokk - ahol a sikertelen kampányokat lehetne bemutatni. Mi történt, miért, és mire lehetne ebből következtetni.
Ugyanakkor tudom, ez egy nagyon naív elképzelés. Egyrészt, az elmúlt 10 évben nem láttam olyan ügynökségi kampányt, ami sikertelen lett volna. Mindig meg lehet találni azokat a mutatókat, ami alapján egy kampány működőnek néz ki. Másrészt, a sikertelenség mértékegységét kellene először definiálni...
Persze, kkv oldalról, a sikertelenség nem túl bonyolult kérdés: beleraktam 100 Ft-ot kampányba, nézzük, mennyi jön ki belőle. Ha kevesebb, mint 100 Ft, akkor sikertelen a kampány, ha több, mint 100 Ft, akkor sikeres.
Csak ugye ezt a képletet nem annyira szokás használni. Az egyik előadó amúgy kellően monoton és semmitmondó előadását csak az az őszinte fél mondat törte meg, amikor a Facebook jelenlétük kapcsán megjegyezte, azt még nem tudják, hol fogja ez nekik anyagilag is megérni...
Érted, nem tudja, hoz-e pénzt, de csinálja! Hát őszintén... akkor minek csinálja?
Amúgy ezen a haszon/kiadás nagyobb legyen, mint 1 szabályon sok kampány megbukna, hiszen nem lehet mindent ennyire feketén és fehéren kezelni. A brand építés, a brand erősítés hosszabb távon éri meg, és sokszor egy kampánynak bizonyos elemei csak figyelmet keltenek, más elemeknek kell a hasznot lefölözniuk - akár nem is azonnal. De ha így van, akkor meg nem érdemes külön Facebokk jelenlétről vagy Facebook marketingről beszélni. Akkor el kell mesélni az integrált kampányt, és azt, annak hol része a Facebook.
Ennyiben tetszett például a Telenoros előadás: Badics Eszter nem azt mondta el, mit csinál a Telenor a Facebook-on, hanem azt, hogy egy integrált szponzorációs folyamatban hol lehet a Facebook-nak része, szerepe. Hol tudja egy cég felhasználni a virtuális közösséget.
Nagyon várom már, hogy kifusson ez a Facebook-hype, és végre megtanulják a hirdetők, hogy nem külön Facebook ügynökségre meg Facebook szakikra van szükség, hanem egységes megoldásra, amelynek a Facebook is része.
És nem lehet elégszer mondani: tartalom is kell mindehhez. A Facebook nem egy egyszerű felület, ahova fel lehet rakni az üzenetet, a Facebook egy közösségi oldal, ahol tartalmat kell nyújtani. Igaz, nem mindenkinek. De ez meg már megint egy másik történet.
Utolsó kommentek