Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

FacebookTimes

Címkék: onlinemarketing facebook

2012.06.01. péntek 15:24 Konrad

ID-10043477.jpg

A tegnapi SuperSocial konferencián, hallgatva a sikeres Facebook megoldásokat, az jutott eszembe, kellene egy olyan konferencia - vagy legalább egy olyan blokk - ahol a sikertelen kampányokat lehetne bemutatni. Mi történt, miért, és mire lehetne ebből következtetni.

Ugyanakkor tudom, ez egy nagyon naív elképzelés. Egyrészt, az elmúlt 10 évben nem láttam olyan ügynökségi kampányt, ami sikertelen lett volna. Mindig meg lehet találni azokat a mutatókat, ami alapján egy kampány működőnek néz ki. Másrészt, a sikertelenség mértékegységét kellene először definiálni...

Persze, kkv oldalról, a sikertelenség nem túl bonyolult kérdés: beleraktam 100 Ft-ot kampányba, nézzük, mennyi jön ki belőle. Ha kevesebb, mint 100 Ft, akkor sikertelen a kampány, ha több, mint 100 Ft, akkor sikeres.

Csak ugye ezt a képletet nem annyira szokás használni. Az egyik előadó amúgy kellően monoton és semmitmondó előadását csak az az őszinte fél mondat törte meg, amikor a Facebook jelenlétük kapcsán megjegyezte, azt még nem tudják, hol fogja ez nekik anyagilag is megérni...

Érted, nem tudja, hoz-e pénzt, de csinálja! Hát őszintén... akkor minek csinálja?

Amúgy ezen a haszon/kiadás nagyobb legyen, mint 1 szabályon sok kampány megbukna, hiszen nem lehet mindent ennyire feketén és fehéren kezelni. A brand építés, a brand erősítés hosszabb távon éri meg, és sokszor egy kampánynak bizonyos elemei csak figyelmet keltenek, más elemeknek kell a hasznot lefölözniuk - akár nem is azonnal. De ha így van, akkor meg nem érdemes külön Facebokk jelenlétről vagy Facebook marketingről beszélni. Akkor el kell mesélni az integrált kampányt, és azt, annak hol része a Facebook.

Ennyiben tetszett például a Telenoros előadás: Badics Eszter nem azt mondta el, mit csinál a Telenor a Facebook-on, hanem azt, hogy egy integrált szponzorációs folyamatban hol lehet a Facebook-nak része, szerepe. Hol tudja egy cég felhasználni a virtuális közösséget.

Nagyon várom már, hogy kifusson ez a Facebook-hype, és végre megtanulják a hirdetők, hogy nem külön Facebook ügynökségre meg Facebook szakikra van szükség, hanem egységes megoldásra, amelynek a Facebook is része.

És nem lehet elégszer mondani: tartalom is kell mindehhez. A Facebook nem egy egyszerű felület, ahova fel lehet rakni az üzenetet, a Facebook egy közösségi oldal, ahol tartalmat kell nyújtani. Igaz, nem mindenkinek. De ez meg már megint egy másik történet.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr594559500

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: FacebookTimes 2012.06.02. 12:54:01

A Facebook nem egy egyszerű felület, ahova fel lehet rakni az üzenetet, a Facebook egy közösségi oldal, ahol tartalmat kell nyújtani.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Atisp · http://www.netgo.hu 2012.06.01. 18:38:49

Igazából én nem értem, hogy meglátásod szerint brand és kampányhatékonyság témában a kkv miért különböznek a multikból? Nyilván egy kisvárosi étteremnek nem kell mindenképp országos ismertségűnek lennie, de helyi szinten ugyanúgy foglalkoznia kell ismertség, megítélés és sok más kérdéssel. Emiatt a kampányoknak nem feltétlenül kell azonnal megtérülniük a kkv szektorban sem. Sőt szerintem a kampányok akkor térülnek meg csak igazán, ha az adott vállalat az adott célcsoportban (pl. adott városban) már valamilyen ismertséggel (lehetőleg minél nagyobbal) rendelkezik.

Így sztm. azt a megközelítést is el kellene nagyon gyorsan felejteni, hogyha egy cég kkv akkor kizárólag Google és E-target, Facebook, stb. jöhet szóba. (Az utóbbi években egyre többször találkozok ez irányba mutató megállapításokkal.)

Amellett gondolom ezt, hogy az említett csatornák egyben egy + lehetőséget is adnak a kkv szektornak. (Sztm. ha ismertebb a brand, akkor hatékonyabb lesz pl. adwords kampány is).

Sok esetben én azt látom, hogy a kkv-k azt a kommunikációs csatornát használják, aminek a kivitelezése egyszerűbb.

Mellékesen megjegyzem, hogy a kkv alá tartozik pl. 25 fős 500 000 milliós árbevételű vállalat is, aki egy réspiacon akár országos ismertségű is lehet.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.06.01. 18:43:27

@Atisp: félreérthető lehet, amit írtam. Nem zárom ki a kkv-knál a brand építést, sőt. Csak azt írtam, hogy a kkv-k esetében a képlet egyszerűbb, ott sokkal direktebben számolnak. (Amúgy nagyobb cégeknél is persze, bár sokkal nagyobb a tűréshatár.)
Vagyis alapvetően egyetértek veled.
Hogy a kkv-k, de főleg a mikro és kis cégek miért használnak gyorsan megtérülő eszközöket? Mert erre van pénzük. A brand építés egyfajta befektetés, és sajnos erre nem mindenkinek futja. Más kérdés, hogy mára vannak eszközök, amikkel időt befektetve, kevés pénzzel is lehet brandet építeni, de önmagában a Facebook erre nem elég.

2012.06.01. 19:16:20

számomra kiábrándító amit a cégek csinálnak a fb-n. közvetlenebb kapcsolatot vársz, választ a kérdéseidre, kapcsolattartás junó, erre 90%ban az a válasz, hogy írj levelet a kukacponthura, és megnézzük, olvasd el az áeszeffet, belinkel olyant, ahol semmi nincs a kérdésre, vagy ha kínos a kérdés, egyszerűen törli vagy nem is válaszol a kérdésre. ehelyett szpemmelnek. cél tűz vaktában szerűen.

nem tudom igazán mennyit ér/mit jelent pontosan pl a xxx talking about this, de nagyonnagyon kevés ez az érték az értelmesebb oldalaknál. akár telekom cégeknél, média cégeknél. helyette a hülyeség pörög az fb, viccoldalak stb. mennyire lehet szakmai a fb, és mennyire tekintik szorakozásnak az emberek? hogy lehet ilyen környezetben értelmezni/mérni a sikert?

bookmyface · http://hackerkepzes.hu/blog/ 2012.11.14. 17:51:35

szerintem erre konkrét figyelmet nem is igazáb érdemes szentelni, hacsak jól nem csinálják, amit ott kell


süti beállítások módosítása