Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A stílus és a Facebook

Címkék: onlinemarketing szövegírás facebook

2012.07.27. péntek 14:16 Konrad

ID-10078916.jpg

Sok olyan ismert vagy kevésbé ismert ember Facebookos bejegyzését látom mostanság, amit azért osztanak meg nekem, mert mutatni akarják, nézzem meg, mennyire bunkó, vagy mennyire bután kommunikál.

Ezek a bejegyzések rendszeresen olyanok, ahol a tartalom még talán vállalható is lenne, de a megfogalmazás stílusa, a használt szavak, illetve az egész hangulata sokszor bicskanyitogató. Mégis, az adott ember követői az esetek nagy részében ezt lájkolják, sőt, egyetértenek vele. Ugye az ilyen jellegű "beszólós" bejegyzések egyik nagy hazai bajnoka Schobert Norbi. Nem is linkelek semmi konkrétat tőle, az Update Facebook oldalába bárki bele tud olvasni, akit érdekel.

De nem ő az egyetlen, aki "megenged" magának ilyen vagy olyan stílust. És az a vicces, hogy másoknál is működik. Vajon mi lehet ennek az oka?

Kezdem messzebbről. Az eddig megszokott céges kommunikáció minden esetben átment több szűrőn is. Nagyon ritka az az eset, amikor egy cég nevében egy és csakis egy ember beszél és nyilatkozik. Jellemzően a 10 fő alatti cégeknél látunk ilyet, de ott meg kevés a reklámra fordított pénz (volumenében), így az ilyen kommunikáció nem igazán látszik. És még ha hirdetnek is, akkor is próbálnak megfelelni valamilyen közösségi elvárásnak. A nagyobb cégeknél pedig mindig kialakul egyfajta közös stílus, ami tetszik a cégvezetőknek, a marketingnek, a PR-nak, és feltételezik, hogy vevőknek is. Hogy lehetne másmilyen, bevállalósabb? Igen, lehetne. De mi van, ha nem jön be? Kinek a fejét veszik akkor? Inkább marad a biztonsági játék...

Aztán megjött a Facebook, és azt láttam, hogy ugyanezen elv mentén készülnek a hivatalos kommunikációk is. Az eredmény? Természetesen a dögunalom, a kommentek, lájkok hiánya. Aztán szép lassan kiderült, egy-egy beszólás, egy-egy eltérő szöveg hatást gyakorol. Hirtelen több lett a lájk, a komment, a megosztás. Kiderült, hogy bár ezek a szövegek megosztják az embereket, de érzelmeket váltanak ki (és ez ugye fontos), ezért sokkal több emberhez eljutnak.

Innen már csak egy lépés, hogy kiderüljön: ha valaki "hozza saját magát" vagy ne adj isten rájátszik erre, akkor bizony az amúgy bunkónak nevezett stílus is működik! A dolog egyébként azért is jól működik, mert a Facebookon a rajongóknak kommunikálunk. Azoknak elsősorban, akik szeretnek minket. Márpedig, akik szeretnek, ott működik a kognitív disszonancia, és megmagyarázzák maguknak is, hogy ez a stílus tök jó, milyen igaz és szép.

A rajongók kicsit úgy működnek, mint a hívők. Nem igazán kritizálnak, ha hisznek bennünk. Elfogadják ezt, sőt, előbb-utóbb ők maguk teszik ezt normává.

Mert ne felejtsük el: a mindennapi életben a beszélt nyelv stílusa messze áll a reklámoktól. Az átlag vevő nem irodalmi műveltségéről híres. Így aztán romlik az átlag reklám és az átlag kommunikáció is, a fent leírtak miatt. Hatást akarunk elérni, minden áron. Bulvárosodunk. És ennek részei a bunkó beszólások, kiszólások, megosztások.

Ilyen lesz a stílus. De ez valahol jó is: ha a célcsoportunk pont nem ezt szereti, akkor majd azzal tudunk kilépni a tömegből, hogy nem leszünk bunkók. És akkor hirtelen majd az érték válik értékké... vagy mi.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr164681965

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A stílus és a Facebook 2012.07.27. 14:39:01

Egy-egy beszólás hatást gyakorol. Hirtelen több lett a lájk, a komment, a megosztás. Kiderült, hogy bár ezek a szövegek megosztják az embereket, de érzelmeket váltanak ki.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TyToo 2012.07.27. 14:42:46

Nagyon jó kis bejegyzés. Akár vitaindítónak is jó lenne. :)

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2012.07.28. 09:21:31

Stílus maga az ember, szokták mondani...Sok mindennel egyetértek a leírtakkal, annyi különbséggel, hogy szerintem amennyit hoz egy durva, bunkó kiszólás vagy beszólás az annyit el is vehet...főleg, ha igen érzékeny témáról volt szó, mint pl. most..

bookmyface · http://hackerkepzes.hu/blog/ 2012.11.14. 18:14:49

azért az a befejező gondolat egy kicsit erős... :D


süti beállítások módosítása