Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (101) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (9) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (11) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (11) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (439) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

10 millió légy...

Címkék: blog onlinemarketing

2012.08.24. péntek 01:29 Konrad

gb2012logo.jpg

Iszonyúan ambivalens számomra ez az egész Goldenblog történet. Egyrészt nagyon fontosnak tartom, hogy van egy olyan verseny, ahol a blogok be tudnak mutatkozni, meg lehet ismerni azokat. Másrészt a HVG igyekszik mindent megtenni, hogy ez a verseny jó legyen - nemcsak a szándékuk van meg rá, de időt, energiát fektetnek bele.

Aztán persze ott van az is, hogy pár éve nyertem is a versenyen, és tudom, ez egy fontos eredmény volt. És mégis... valahogy nem felhőtlen az örömöm, amikor a Goldenblogra gondolok. Sok gondolat motoszkál bennem már jó ideje, de tavaly felkértek zsűrizni, így inkább nem írtam le azokat.

A legnagyobb problémám a verseny menete. Azt gondolom, hogy egyáltalán nem szerencsés a jelenlegi kategória rendszer. Mondom ezt úgy, hogy tavaly a Szakértői kategóriával kellett foglalkoznom, és belefutottunk az összehasonlítási problémába: elég nehéz a krumplit a komolyzenével összehasonlítani... vagyis sokkal konkrétabb, egyértelműbb kategóriák kellenének. Nem beszélve arról, hogy több olyan blog van a mezőnyben, amelyik profi, vagyis pénzért készül (még akkor is, ha közvetve, vagyis a blog egyfajta önreklám), miközben számos valóban amatőr blog is működik. Nagyon szét kellene már ezeket választani.

Aztán itt van a legellentmondásosabb része a dolognak: a közönségszavazás. A blog ugyanis alapvetően nem tömegműfaj. Attól, hogy egy blogot sokan olvasnak, attól, hogy egy blog ismert (vagy rendszeresen kap Index címlapot, ugye), még nem biztos, hogy jó. Csak annyit jelent, hogy népszerű. És ez nem minőségi kategória! Nagyon fontos ezt látni, hiszen ez az a terület, ahol a profi blogok még egy plusz előnyt kapnak: nem elég, hogy van idejük, energiájuk (pénzük) a tartalomgyártásra, ráadásként sokkal egyszerűbben tudnak embereket mozgatni. És ezt értelemszerűen nem szabályozza a HVG, így például a Szakértő kategóriát vezető blog az általa kezelt egyes (nagyon sok követővel rendelkező) Facebook oldalakon is promózza magát. És teljesen igaza is van, én is ezt tenném, hiszen nemcsak jó buli, de hosszabb távon is jelentkező PR előny egy első hely.

Végül a weboldal. Szerintem egy ergonómiai rémálom az egész. Én rendszeresen eltévedek rajta, de ami az igazi gáz, az maga a szavazás. Egyrészt ez a fajta "mindent egy oldalon" megoldást nem tartom túl jónak. Aztán a blogokat nem lehet egyben átlátni egy-egy kategóriában, és ami a legrosszabb, itt csak egy-egy nevet és linket láthatunk (illetve ez utóbbihoz kattintani kell). Nekem innen iszonyúan hiányzik egy átláthatóbb felület, és ami még fontosabb: rövid leírás minden versenyzőről! Ez nagyon kellene. Mert így ez tényleg csak arra jó, hogy a haverokra szavazzunk...

Mit mondhatnék a végén? Kell egy ilyen verseny, nevezhetjük akár Goldenblognak is, de érdemes lenne - sőt, kifejezetten az előnyére válna - ha tovább javítanának rajta a szervezők. Tisztább, lágyabb, biztonságosabb érzés lenne.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr374728812

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 10 millió légy... 2012.08.24. 12:18:01

Iszonyúan ambivalens számomra ez az egész Goldenblog történet.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2012.08.24. 01:57:05

Egyetértek, de azért az igyekezet tényleg látszik. Minden évben finomul a verseny menete, szabályzata. A kategórián belüli különbözőség, összehasonlíthatatlanság már tavaly is nagy probléma volt. A tény meghogy a LegyélSzociális minden általa kezelt FB oldalon promózza magát érthető, logikus, de így akkor nézzük meg a Szósöltájmsz ügynökségi toplistáját és ő győzött. Akkor nem kell ez a szavazás - ja de, mert a HVG-nek viszont trilló megjelenés.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.24. 02:27:19

Én a korábbi évek győzteseit szerettem volna megnézni, lekattintottam a 2005, 2006 stb éveket, azon belül nagyon nagyon nagyon sokat kattintottam, majd egy idő után feladtam. boszantott, h miért nem lehet egy oldalra felsorolni a kat győztesek neveit? Ma se tudom kik nyertek korábban.

Amatőrök versenyeznek profikkal kérdést nem látom problémásnak, olyan, mint a Forma 1, ott is mindig a leggazdagabb istálló nyer.

Egyébként én is csak azokban a kategóriákban szavaztam, ahol voltak haverok...

Hegyi Zsolt · http://zen-taxi.blog.hu 2012.08.24. 23:52:33

vitáznék:
- blogok be tudnak mutatkozni.
Nem, szerintem erre a legkevésbé jó. Én, aki elég sok blogot nézek, keresek és figyelek, egyet se tudok mondani, akit-amit a golden miatt néztem volna, vagy ott találtam volna, abban a szénakazalban. Mert szénakazal.
- fontos, hogy van verseny.
Nem. Sőt. Az effajta verseny épp amiatt, amit írsz, torz képet ad. Hal a hússal, profi az amatőrrel... ez nem verseny, ez egy versenynek látszó tárgy, javarészt a HVG promója.

(Mellesleg kevés olyan ambivalens érzést kiváltó sajtótermék van, mint a HVG, aminek nyomtatott verziója professzionális és megkerülhetetlen, a netes meg valami fura bigyó, nem kapja el évek óta a netes svungot.)

Hegyi Zsolt · http://zen-taxi.blog.hu 2012.08.24. 23:53:52

@nikita: "Amatőrök versenyeznek profikkal kérdést nem látom problémásnak, olyan, mint a Forma 1, ott is mindig a leggazdagabb istálló nyer. "

Ennek fuss neki mégegyszer, szép, költői kép, de nincs logikai kapocs a két rész között.

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2012.08.25. 18:50:20

Goldenblog - Presztízs kérdés. Aki jó, azt úgy is ismerik vagy megismerik az olvasók! Aki meg színvonaltalan az elhull..

Mr Gyömbér · http://gyomber.hu/ 2012.08.26. 20:55:13

Nem mindenki profi, aki pénzelt, de mindenki amatőr, aki nem. Az anyagi támogatással rendelkező blogoknak van lehetőségük hirdetni, sorsolni, ajándékozni, programozót, designert fizetni, outsource-olni.

Az amatőr szerzők ellenben a szabadidejükben, önerőből próbálnak kettőre jutni. Szakirodalmat olvasnak, tanácsot kérnek a szomszéd programozótól, böngészik a fórumokon és szakmai blogokon a sokszor igen zavaros útmutatókat. Ha néha tudnak rá pénzt áldozni saját vagyonból, az sokat segít, de azért itt a lelkesedés a legfőbb tőke. Nem egyszerű így fenntartani a fejlődést.

Tudom, mert magam is az utóbbi csoport - egyelőre jeltelen - képviselője vagyok.

De a vége úgyis az, ami fentebb már megfogalmazásra került: a "profi" blog a pénznek köszönhetően ismert lesz, a népszerűségbe kapaszkodva pedig a Goldenblog legjobbjai közt láthatjuk viszont.

Úgy, hogy hemzseg a helyesírási hibáktól, a felkiáltójelektől, a csapnivaló képektől és bejegyzésektől.

2012.08.27. 07:22:06

szerintem az gáz, hogy szavazással szétszpemmlenek, plusz amikor tinis lapokra teszik be, hogy szavazz. azok meg szavaznak. #minekvan?


süti beállítások módosítása