Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Munkát, kenyeret!

Címkék: onlinemarketing

2012.09.18. kedd 23:34 Konrad

allas_trends.jpg

Egy olyan munkám volt nemrég, aminek kapcsán kereséseket kellett elemeznem. Ennek egyik eredménye volt, hogy feltűnt, mennyire népszerű lett az álláskeresés a többi kulcsszó "kárára": terület alapú keresésekben az emberek elsősorban állást keresnek. Vagyis nagyon kell a munka, és ebből egy logikai lépés az, hogy ennek mi az oka. Igen, a magasabb munkanélküliség.

Érdekes és tanulságos ez a jelenség, hiszen olyan trendet mutat, amit persze eddig is lehetett sejteni, de most "bizonyíték" is van rá, nem kellett komolyabb kutatásokat végezni. A Google a barátunk, segített.

Ugyanezt a módszert persze más területeken is használhatjuk, vagyis üzleti trendeket is figyelhetünk, követhetünk. Ez pedig segíthet abban, hogy akár egy marketing taktikát (vagy stratégiát) megalkossunk. Ez egy fontos újdonság, hogy a szokásos SWOT és egyéb analízisek mellé bátran bevehetjük a keresések elemzését is. Mára ez is része lehet annak, hogy bemutassuk, éppen hol is vagyunk és hol van a piacunk.

És ez már több, mint keresőmarketing, több, mint SEO, sőt, több, mint online marketing. Ez már marketing elemzés és tervezés. Úgy általában.

És akkor két eszköz, ami sokat segíthet: Google Trends, ami megmutatja a trendeket egy-egy kulcsszóra vagy kifejezésre, és a Google Keyword Tool, amely pedig azt mutatja meg, hogy egyes szavakra hányan kerestek az elmúlt időszakban - és ráadásként javasol is a szavunk mellé népszerű kiegészítéseket. Használjuk ezeket, már a marketing tervezési szakaszban is!

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr104787033

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Munkát, kenyeret! 2012.09.19. 13:30:01

Ez egy fontos újdonság, hogy a szokásos SWOT és egyéb analízisek mellé bátran bevehetjük a keresések elemzését is.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ébredjünk 2012.09.19. 13:48:36

A végén a listát kiegészíteném esetleg még az Insights-al. www.google.com/insights/search/

2012.09.19. 14:51:39

a keresési eredméynekbe mennyit játszik szerepet hogy több embernek lett gépe?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.09.19. 15:24:40

@ébredjünk: igen, beleírhattam volna valóban, köszi!

@cadmagician: az egyes keresések számítanak alapvetően, inkább a felhasználók abszolút száma az érdekes imho.

vadaszilles 2012.09.20. 10:46:09

Sőt, a keresési trendek használhatók rövidtávú előrejelzéskre is.
A Flu Trends úgy működik, hogy a keresésekből megmondja előre, hogy influenzaszezon lesz egy adott országban.

www.google.org/flutrends/about/how.html

szampo · http://www.twitter.com/szampo 2012.09.20. 22:10:42

Insights for search-ot en is gyakrabban hasznalom. Kezelhetobb, lehet vele kulcsszavakat, regiokat es idoszakokat is osszehasonlitani.
Tipp: az Ifs-ben + jellel lehet csoportositani a kifejezeseket
www.google.com/insights/search/#q=baz%C3%A1r%2Bbazar%2Cbaz%C3%A1r&geo=HU&cmpt=q

Polló László · http://termelekenyseg.blog.hu 2012.10.01. 00:17:58

2004-2008 között látszik egy növekedési trend - miközben nem volt lényeges változás a munkanélküliségben. Úgy gondolom, ez a "természetes" növekedési ütem a keresésekben. 2009-ben van egy nagy ugrás és utána 2012-ig egy stagnálás. Ha meghosszabbítjuk a 2004-2008-as trendet, akkor 2012-nél kb. eléri a jelenlegi állapotot. S valóban, most esett vissza ismét 10% környékére a munkanélküliség. Kis korrekciókkal, de használhatónak tűnik a Google statisztikák ilyen felhasználása! :)

komolytalan samu 2012.10.08. 16:54:24

2000-2001-ben amikor komolyabban belemélyedtem a netbe, rákerestem még az altavizslával az akkor menő "információs társadalom" kifejezésre. 106 ezer találatot kaptam.

Gondoltam, engem úgyis inkább a gazdaság érdekel, rákerestem az "információs gazdaság" kifejezésre: 57 találat.

Akkora volt a kontraszt a kettő között, hogy a találatok futó áttekintése után arra a merész következtetésre jutottam: az infós dolog még csak jelszavak szintjén jelent meg, a mélyebb lebontása feldolgozása az egyes szakmákban még messze van.

És ez bármilyen triviálisnak is tűnik utólag, egy hónappal rá jelent meg a Carnation v ITTK kutatása, ami persze keményebb módszertan alapján, fókuszcsoportokkal és kérdőívekkel megtámogatva hozta ki ugyanezt.

Akkoriban komolyan gondolkodtam egy keresés alapú kvalitatív, döntéstámogató adatbányász szoftveren. Csak egy világklasszis programozóra, egy zseniális statisztikusra lett volna szükségem, mivel egyik sem vagyok.


süti beállítások módosítása