Egy olyan munkám volt nemrég, aminek kapcsán kereséseket kellett elemeznem. Ennek egyik eredménye volt, hogy feltűnt, mennyire népszerű lett az álláskeresés a többi kulcsszó "kárára": terület alapú keresésekben az emberek elsősorban állást keresnek. Vagyis nagyon kell a munka, és ebből egy logikai lépés az, hogy ennek mi az oka. Igen, a magasabb munkanélküliség.
Érdekes és tanulságos ez a jelenség, hiszen olyan trendet mutat, amit persze eddig is lehetett sejteni, de most "bizonyíték" is van rá, nem kellett komolyabb kutatásokat végezni. A Google a barátunk, segített.
Ugyanezt a módszert persze más területeken is használhatjuk, vagyis üzleti trendeket is figyelhetünk, követhetünk. Ez pedig segíthet abban, hogy akár egy marketing taktikát (vagy stratégiát) megalkossunk. Ez egy fontos újdonság, hogy a szokásos SWOT és egyéb analízisek mellé bátran bevehetjük a keresések elemzését is. Mára ez is része lehet annak, hogy bemutassuk, éppen hol is vagyunk és hol van a piacunk.
És ez már több, mint keresőmarketing, több, mint SEO, sőt, több, mint online marketing. Ez már marketing elemzés és tervezés. Úgy általában.
És akkor két eszköz, ami sokat segíthet: Google Trends, ami megmutatja a trendeket egy-egy kulcsszóra vagy kifejezésre, és a Google Keyword Tool, amely pedig azt mutatja meg, hogy egyes szavakra hányan kerestek az elmúlt időszakban - és ráadásként javasol is a szavunk mellé népszerű kiegészítéseket. Használjuk ezeket, már a marketing tervezési szakaszban is!
Utolsó kommentek