A Google AdWords hirdetési kupon - ugye az, amelyik úgy működött, hogy ingyen adott 15 ezer forint keretet - volt a mikrovállalkozások kolduskenyere. Számos olyan megkeresésünk volt, hogy költsük el ezt a kupont - amúgy nem akarnak hirdetni. Hát kiváló. De úgy tűnik, ezt a Google is látta, és végre megszüntették ezt a megoldást. (Elmondásuk szerint a kiosztott és felhasznált kuponoknak mindössze 20 százaléka generált újabb költéseket!)
Mostantól új kupon rendszer van: csak akkor érvényes, ha legalább 5 ezer forintot el is költünk. Egészen pontosan
2012 szeptember 25.-től, 15000 forintnyi hirdetési kreditet tud felajánlani ügyfeleinek miután elköltik az első 5000 forintjukat az AdWords-ön. Hiszünk abban, hogy olyan ügyfelek, akik egy kisebb összeget befektetnek abba, hogy beindítsák AdWords kampányaikat, nagyobb eséllyel lesznek sikeresek az online marketingben az Ön szakértői útmutatásával.
(Tekintsünk el a helyesírási hibáktól, és nézzük a lényeget.)
Persze ez még így is nagyon gáláns ajánlat, hiszen lényegében negyed áron kapjuk meg az induló "lökést". De mivel plusz pénzbe kerül, talán kevesebben akarnak "csak így" hirdetni, főleg azért, mert (bár a levélben nincs benne), az ügynökségek felé elvárás, hogy a kupont felhasználó ügyfelek aztán folyamatosan költsenek (egészen pontosan van egy minimális költési elvárás, egy fiókra vetítve, amit persze könnyű teljesíteni néhány jól futó ügyféllel).
Érdekes, hogy ilyen sokáig használta a Google ezt az ingyen hirdetési megoldást. Más olyan szolgáltatók, akik ezt kipróbálták, elég régen leálltak vele. Igaz, látok azért ebben egy olyan okot is, ami elsősorban a piac teljesebb elérése: az elmúlt években kb. mindenki kipróbálta az AdWordsöt, akit érdekelhet, mostmár jóval kevesebb új belépő várható. Nem kell a lead-eket gyűjteni, jöhet a meglévő adatbázis felhasználása.
Nincs tehát ingyen leves a Google-nél sem. Én azt hiszem, ez nem is olyan nagy baj.
Utolsó kommentek