Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Volt. Van. Lesz?

Címkék: onlinemarketing

2012.12.29. szombat 23:24 Konrad

ID-10064857.jpg

Itt az év vége, illik iyenkor egy kicsit hátranézni, körbenézni - és előre nézni. Amit nagyon benéztem idén, az a fizetős tartalomszolgáltatás hazai indulása és az affiliate megoldások térnyerése volt.

Mindkét dolog aktuális, és 2013-ban is érdekes, de idén nem léptünk annyit előre, mint amire számítottam. Túl optimista lehettem? Mégsem olyan mély a válság? Vagy egyszerűen több a tartalék? Nem tudom. A Piano rendszer egész évben "itt kopogtatott", és tudom, történtek óvatos lépegetések, de a szolgáltatás nem indult el - és nagy kérdés, vajon '13-ban el fog-e. Minden racionális érv mellette szól, de vagyunk annyira konzervatívak - nem a felhasználókra, a szolgáltatókra gondolok! -, hogy csupán a félelem miatt mégsem lesz magyar fizetős tartalomszolgáltatás. Félelem attól, hogy a felhasználók elfordulnak a szolgáltatásoktól, és az ingyenesek felé fordulnak inkább. Ez erős visszatartó erő...

Hogy így lesz-e, ha bevezetnék? Nem hiszem. Elfogadná a piac, lenne néhány hét prüszkölés, aztán szépen elkezdene nőni az előfizetői tábor. Megszoknánk. Igaz, ehhez az kell, hogy valóban értelmesen valósuljon meg a fizetős kapu.

Az affiliate rendszerek jelentősebb térnyerése viszont egy érdekesebb folyamat. A fő ok talán az lehet, hogy miközben továbbra sincs meg a tudás a szolgáltatók részéről, a hirdetői igény sem kézzelfogható, hiszen ott sincs meg a kellő tudás és főleg alapismeret. Vagyis nem tudják, hogy lehetne ilyen. Mert akik tudják, azok bizony használják is. És persze a szolgáltatók nagyon nem akarnak így hirdetéseket befogadni. Vagyis nem igazán hirdetik azt, ha mégis...

Történt persze előrelépés ezen a területen is, de messze elmaradt az általam vártakhoz képest.

Ami bejött, az a Facebook és a mobil. Ezt kár lenne ragozni, közösségi média kapcsán inkább javaslom elolvasni Lévai Richárd blogján az ezzel kapcsolatos körkérdést (én is meg lettem kérdezve, de még a levélre se válaszoltam, így most kimaradtam). A mobil pedig nemcsak elérésben terjedt el - vagyis iszonyú sok okostelefon lett - de a használat is jelentős. Elég csak arra az adatra gondolnunk, amit a Social Times hozott nyilvánosságra: szeptemberben minden második hazai Facebookozó legalább egyszer mobilról lépett be. Ez 2 millió aktív felhasználó!

2012-ben a Google és a Facebook tovább növelte részesedését, elindult a magyar YouTube (így mostmár tele lett reklámokkal), és a Google kereső változásai miatt a SEO szakma tovább specializálódott, lassan tényleg nem elég ezernyi linket önteni a netre, sőt. Ezen a területen a legfontosabb változás az analitika fontosságának a növekedése.

Amire nem számítottam, de hozta az idei év, az a LinkedIn hazai megerősödése - egyre érdekesebb lesz és egyre több az aktív felhasználó. És még két trend, amire oda kell figyelnünk: a mobil rabolja a webes forgalmat, ma már lehet (sőt, néha kell is) a mobilos megjelenésekre tervezni kampányok esetében, és ezzel együtt csökkentek a hirdetési árak - elsősorban akkor, ha megjelenés alapon akarunk venni (igen, még lehet így).

2013 jobbára az idei trendeket fogja továbbvinni. Talán lesz hazai fizetős tartalomszolgáltatás, a Facebook továbbra is fontos marad, a piaci koncentráció csak erősödni fog, a kkv-k egyre jobban használják a netet, az elektronikus kereskedelem tovább erősödik (miután 2012-ben elindult az általános kínálatot nyújtó webboltok irányába), és a mobil várhatóan totál átrendez majd egy csomó dolgot. Ja, és talán a tabletekből is lesz már annyi, hogy valóban tényezővé válnak.

Ennél többet nem merek jósolni. 2012 összességében a túlélés és a megfontolt változások éve volt, és nem lesz másmilyen 2013 sem. Az online marketingben nem várok forradalmat.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr504986999

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Volt. Van. Lesz? 2012.12.30. 10:42:02

A Piano rendszer egész évben „itt kopogtatott”, de a szolgáltatás nem indult el - és nagy kérdés, vajon '13-ban el fog-e.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szúrófény 2012.12.30. 04:26:43

Remete levele: az újévről

Tudod van nékem, 1 kis rádióm, aztat hallgatom. Nincs mán szabad Európa, csak az unijó, vagy mi a rossebb. Aztán, ugye, jön az újév, de nem látnak a jövőbe, mint én a hajnali ködbe. Csak tapogatnak, mint a vak, merre kéne menni. Közbe vitáznak, kell-e kőccsön, nem kell kőtsön, ezt se bírják fizetni, ami van, de kőteni azt nagyon szeretnek. Ha mást nem, hazugságot, aztán elvitatkoznak, melyiké nagyobb. Aztán az egészet parlamentnek híjják! Bizony mondom, mag lebírtam menni a szendrői cigány kocsmába, ott hallottam ilyen vitát, mék hazudik nagyobbat, és melyiknek van igaza. Egyiknek se. Magáét, fújja, mint bolond a trombitát, oszt leszólja másik „rícsaját”
Az utat végig kell járni, úgy látom. Ezek akkor építették a betonodút, mikor máshol már bontották! Akkor építenek ótópályát, mire a benzin elfogy, vagy megfizethetetlen drága! Az ökröt meg országházba kűdik, bőg is a marhája becsülettel, de húzni azt nem fog, Legfeljebb jó fizetését! Mindenik ojan okos, olyan nincs más, de mégiscsak szarság sül ki belűle. Te érted ezt fijam? Meg tudja ezt valaki magyarázni? De nemcsak kilátás nincs, belátás se! Egyszer elfogy a nép türelme, oszt elzavarja, az egész pióca bandát, oszt bedobálja a forró vízbe, pokol tűzibe, ahová valók vónának! Leszámolásrúl sutyorog a nép, de hogy tudják kiválogatni, melyiket kell agyonütni, melyiket felakasztani? Sok egyenruhás is meg van zavarodva, eddig legalább pénzér vitte vásárra a bőrit, végezte a piszkos munkát, azt hitte a marha, maga hatalmát védi, most meg megint az urakét kéne! Mennek az új polgárság eszme kötőfékén, mint marha a kolomp után! Oszt nem veszi észre, kilóg a segge nadrágbúl, újra meg nem telik, elszedik adóba! De hát másról se szól az irodalom is, mint a felül lévőkről, oda vágyik az ember. Egyszer próbálta meg lelökni, elzavarni őket, de buta vót hozzá, meg erősebb vót a vágya, felülre kerülni. Ezért újra meg kellett engedni, ő meg megint a gödör alját ássa! Óvastam valahol, régi korba az okosakat agyonütték, mert kihasználta a többit. Kár vót elfelejteni. Most vannak okosok, akinek a pénz is fial, mint a malac. No mindenki malacot akar. De kölcsönből vesz, a kamat nevű takarmányért dógozik, amitől a kölcsön adó disznója hízik, néki fial, te meg sovány nyomorúlt leszel. Az ólad is elveszik, ami a köccsönből lett! Osztán bankrendszernek híjják ezt a disznó ólat! Vót, Horthy rendszer, szocialista rendszer, most bankrendszer van? Kódusabb a nép lassan, mint Horthy alatt vót, megint, 3 millió kódust emlegetnek! Annyi a hajléktalan, hogy fogom a konkurenciát bírni, nem tudom elképzelni se! Hallom Pesten bűntetni akarják űket, mint a kurvákat! De ha megfizeti az adót, lehet kurva vállalkozó! (Lesz e kódus vállakozó, mit hallasz?) Szerintem minden vállalkozó az, csak lekell adja a sápot az államnak, hogy lopni hagyja! Ha nem lop, nem él meg!
No Esten áldjon! Te mit gondolsz ezekrűl? Csak vénemberesen töprengek magányomba, de a nagyfejűek se okosabbak nálam, ahogy hallom. Akkor mért űk vannak ott, azt mondaná meg valaki?
2011-11 30.

2012.12.30. 22:20:39

bírom az fb-s statisztikát, hogy vicces képekkel telefosott likevadász oldalakra büszkék az ügynökségek. inkább komolytalan, mint értékes. szerintem


süti beállítások módosítása