Az egyik, a piacon jelenleg is kapható online marketing könyv kapcsán kérte egy kedves barátom, segítsek már neki, mert sajnos nem igazán érti a könyvet. Az ugyanis elvileg az alapokat magyarázza, és ennek megfelelően sok témát dolgoz fel, mindent röviden és tömören, de használ olyan szavakat, amelyeket az ismerősöm nem ért. Nem ért, hiszen nem foglalkozott eddig egyáltalán online marketinggel - pont azért vette ezt a könyvet.
A könyv egyébként tartalmilag rendben van, és szerintem nekem fel sem tünt volna ez a probléma. Egyrészt, mert nem vagyok célcsoport (nem szoktam különösebben sokat olvasni kezdőknek szóló marketing könyvet), másrészt gondolom átsiklottam volna ezen a problémán, hiszen én a magam részéről pontosan értem, miről ír a szerző.
Ugyanakkor ennek kapcsán két dolog jutott az eszembe: az egyik, hogy amikor usability-vel foglalkozunk, mennyire fontos lehet a megjelenés mellett a tartalmat is vizsgálni. Vagyis arra is odafigyelni, hogy a leírt (weboldalon megjelenő) szöveg tényleg érthető-e a célcsoportunknak. És nem úgy járni, mint én olyan 18 éve, amikor elküldtek kanyarfúróért és még valami szintező baromságért (amik nem léteznek, de én meg nem értek az építőiparhoz, ugye, könnyű volt megszivatni).
A másik: lehet, tényleg kéne egy könyv a kezdőknek, az alapoktól, közérthető magyarázatokkal. Onnan kezdve, mi az a kattintás, mi az a megjelenés, mi az a Google...
Utolsó kommentek