Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Mit szövegelsz?

Címkék: onlinemarketing

2013.02.10. vasárnap 21:47 Konrad

ID-10091644.jpgAz egyik, a piacon jelenleg is kapható online marketing könyv kapcsán kérte egy kedves barátom, segítsek már neki, mert sajnos nem igazán érti a könyvet. Az ugyanis elvileg az alapokat magyarázza, és ennek megfelelően sok témát dolgoz fel, mindent röviden és tömören, de használ olyan szavakat, amelyeket az ismerősöm nem ért. Nem ért, hiszen nem foglalkozott eddig egyáltalán online marketinggel - pont azért vette ezt a könyvet.

A könyv egyébként tartalmilag rendben van, és szerintem nekem fel sem tünt volna ez a probléma. Egyrészt, mert nem vagyok célcsoport (nem szoktam különösebben sokat olvasni kezdőknek szóló marketing könyvet), másrészt gondolom átsiklottam volna ezen a problémán, hiszen én a magam részéről pontosan értem, miről ír a szerző.

Ugyanakkor ennek kapcsán két dolog jutott az eszembe: az egyik, hogy amikor usability-vel foglalkozunk, mennyire fontos lehet a megjelenés mellett a tartalmat is vizsgálni. Vagyis arra is odafigyelni, hogy a leírt (weboldalon megjelenő) szöveg tényleg érthető-e a célcsoportunknak. És nem úgy járni, mint én olyan 18 éve, amikor elküldtek kanyarfúróért és még valami szintező baromságért (amik nem léteznek, de én meg nem értek az építőiparhoz, ugye, könnyű volt megszivatni).

A másik: lehet, tényleg kéne egy könyv a kezdőknek, az alapoktól, közérthető magyarázatokkal. Onnan kezdve, mi az a kattintás, mi az a megjelenés, mi az a Google... 

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr15073406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2013.02.10. 22:25:29

A Bánya-Novák könyvre azt mondtad, hogy az végre egy alap könyv. Akkor most mégsem?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.02.10. 22:33:00

@$Norbert$: A Bányai-Novák könyv nem teljesen kezdőknek szól szerintem, feltételez alaptudást. De most nem is arról a könyvről van szó.

KZsuzsa · http://deepindata.com 2013.02.10. 22:42:54

a szombati WIADon ilyesmiről is volt szó: hogy amikor weboldalt tervezünk, arra is figyelnünk kell, hogy ahogy mi hívjuk a dolgokat, úgy hívják a felhasználóink is, mert ha nem, akkor bizony hiába tökjó, nem fognak megtalálni (nem csak SEO, de oldalon belüli keresés is)
Herendy Csilla példája erre tipikusan a közigazgatási honlapok voltak, konkrétan Bolognaé, ahol a helyi iparűzési adót hivatalosan helyi iparűzési adónak hívták, de kb mindenki valami más, egyszerűbb néven hivatkozott rá. Namost amikor az egyszeri vállalkozó ezzel kapcsolatban keresett infót, így keresett rá, és mivel az oldal nem így hivatkozott rá (ez a kifejezés nem fordult elő sehol) csak kóvályogtak össze vissza mint gólyafos a levegőben a kedves felhasználók.
(vagy pl volt, aki odajött hozzám és analyticsről kezdett el kérdezgetni, és kiderült, hogy egyáltalán nem ismeri, annyira nem, hogy rákérdezett, hogy egyrészt honnan látja a forgalmamnak azt a részét a google, ami nem a keresőből jön (tehát ez egy külön termék), és hogy ugye ez elrejthető mások elől (abból indult ki, hogy ezek publikusan hozzáférhető adatok).
Jó lecke volt nekem, hogy néha MENNYIRE Ádámtól-Évától kell kezdeni.

Vittore. 2013.02.10. 23:07:48

Szerintem meg éppen nem baj, hogy nincs ilyen könyv. Ez az igazi SEO, amikor fogjuk a teljesen üres weboldalunkat és felépítjük a nulláról jó tartalommal.

Szerencsére a Google is ebbe az irányba mozdult el, s nem lehet már könnyen beetetni vásárolt linkekkel, milliónyi directory beküldéssel, stb.

Szerintem az online marketing nagy részét a jövőben még inkább a tartalomgyártás fogja adni, mert tök jó a kattintós játék a Facebookon, a lajk.hu, napilol.hu féle lájkgyűjtés, de nagyon kevesen tudják ténylegesen kihasználni az akár százezer rajongót, főleg, hogy a többségük 14-16 éves pénz nélküli kamasz.

A cikkekre visszatérve, ha nincs közérthető cikk a kattintásról, a Google működéséről, stb. akkor meg kell írni, s a Google majd szállítja a minőségi látogatókat annak, aki vette a fáradtságot. Akik lehet, hogy nem százezren lesznek, csak naponta 200-an, de ők célzottan azért kattintottak a Google találatára, mert releváns a találat, s az oldalunkon vásárlókká tehetjük őket.

Magyarországon szinte nem is látok olyan tárhelyszolgáltatót, weboldal programozót, webdesignert, aki ne írná ki, hogy keresőoptimalizálást is kínál, ez egyfajta divat lett, mégis a legtöbb oldalon olyan ordító hiányosságok vannak, amik szinte vérért kíáltanak. Pedig ott vannak a Google segítő videói, százezernyi Youtube videó, az interneten kismillió cikk, fórumok, gyakorlatilag a legtöbbször csak copy-paste módszerrel ki kellene másolni a megoldást...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.02.10. 23:38:46

@Vittore.: van egy réteg, nagyon sok vállalkozó, aki számára az internet, a számítógép elsősorban nyűg és nem élettér. Ők a mai napig könyvekből tájékozódnak: azt szokták meg, abban tudnak aláhúzni, jegyzetelni stb. Nekik az, ha valami megvan a Googleben (rákeres és megtalálja) olyan, mintha írástudatlannak adnál könyvet, tanuljon meg olvasni... Kicsi a hatékonysága.

2013.02.11. 09:38:18

@Vittore.: pl nem egy marketingügynökség is hasonló szintű lájkvadászattal gyűjt, majd szór.

Zoltán Varjú · http://szamitogepesnyelveszet.blogspot.com/ 2013.02.11. 15:09:41

Végre valakiben felmerült az igény a szövegergonómiára is! Mert, hogy ez lenne a dolog neve, ami nem sima copywriting, hanem érthető, funkcionális szövegek megírását jelenti. A baj csak annyi, hogy itthon kevesen foglalkoznak vele (nekem a Nyelv és Tudomány ugrik be egyedül).


süti beállítások módosítása