Ma egy kampányjelentésnek látszó emailben, amit egy ügyfelemnek küldött egy most meg nem nevezett tartalomszolgáltató, olyan szakmai baki szerepelt, amin nagyon megdöbbentem. Egy mérőszámot, ami azt mutatta, mennyire nem hatékony az oldala, úgy állított be, mintha azt mutatná, mennyire jól működik az oldaluk.
Egyértelműen nem megvezetni akarta az ügyfelem, hanem tényleg azt hitte, ez a szám bizony nekik pozitív jelentéssel bír. (Egyébként a bounce rate-ről, vagyis a visszafordulási arányról volt szó.) Persze az ügyfél adott esetben ugyanúgy nem kell, hogy értse, mit jelent egy olyan mutató, amit a saját munkájához nem szokott használni. Ha pedig még a magyarázat is ott van a levélben...
Szóval, meglepett ez a fajta tudatlanság. Meglepett, mert egyébként tényleg egy szimpla keresés eredményeként a fogalom magyarázata elérhető. És meglepett, mert olyan valaki követte el, aki elvileg a szakmában dolgozik - és ha valahol állást keres majd a jöcőben, simán beírja, 3 év online marketing tapasztalat.
Másrészt, ha ezt nem tudja, vajon mit nem tud még? És miért ilyen tudatlan? Nem tanította meg neki senki? Vagy nem figyelt oda? Vagy nem is érdekli??
Tanulságos. A legnagyobb tanulsága pedig azoknak van belőle, akik még csak most tanulják az online marketinget - a kedvükért írtam meg a bejegyzést. Meg kell tanulni a fogalmakat, azok pontos magyarázatát, mert ha nem tesszük, akkor nem fogunk tudni értelmes szakmai beszélgetéseket folytatni - és néha sikerül úgy kiteregetni a szennyest, hogy közben azt hisszük, sikeres ruhabemutatót tartunk.
Utolsó kommentek