Elindult a TESCO webáruháza.
Azt nem tudom, megeszi-e a Nagy Hal a kis halakat, de egy dolog biztos:
A magyarországi internetes kiskereskedelmi forgalom 2011-ben az eNET mérése alapján 155 milliárd Ft volt. Ugyanezen évben a TESCO forgalma 705,2 milliárd Ft.
Erre mondják azt, hogy nem egy súlycsoport. Nem beszélve arról, hogy a TESCO-nak az országban 210 áruháza van, vagyis 210 helyre önköltségi áron tud "szállítani", bolti átvétellel. Aztán ott van az a tény is, hogy van némi külföldön szerzett tapasztalatuk is, nem nálunk indulnak először.
Azt is mondhatnánk, a TESCO viszi a piacot, online-ban is. Hogy így lesz-e? Az esélyük meg van rá, de ahogy a kiskereskedelemben a TESCO mellett vannak más szereplők is, úgy az interneten sem marad versenytárs nélkül. Nemrég indult a CBA, és azt hiszem, az egyes szegmensek webshopjai is részterületeken erős versenytársak maradnak.
Van vajon esély a TESCO mellett?
Szerintem mindenképpen. A TESCO árukínálata, bár hatalmas, de korlátozott. Nincs jelen minden területen. Az akciói lehengerlőek, de a nem akciós termékekben már versenyhelyzet van, és nem akcióznak mindig mindent. Egész biztos, hogy a TESCO rövid távon nem tesz jót azokkal a webáruházakkal, akikkel termékszinten versenyez, de például speciális csatlakozókat, kábeleket továbbra sem a TESCO-ban fogok rendelni.
De csak ennyi? Az árukínálat mellett más nem segít? Szerintem segít. A TESCO sem tökéletes, biztosan lehet majd szolgáltatás szinten is versenyezni velük. Például terméktámogatással, kiszolgálás minőséggel, garanciával és így tovább. Persze ez nem lesz könnyű.
Most egy új versenyhelyzet alakult ki a piacon. Néhány hónap kell ahhoz, hogy kiderüljön, ez mennyire lesz rossz a többieknek. De majd csak a karácsonyi szezon fogja megmutatni: a TESCO elvesz forgalmat, vagy hozzáad a hazai piachoz. Mert ez is egy lehetséges olvasat: most majd nem kicsit, hanem nagyon fog nőni az éves online kereskedelmi forgalom.
Utolsó kommentek