Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A Nagy Hal

Címkék: üzlet

2013.03.21. csütörtök 20:57 Konrad

Elindult a TESCO webáruháza.

Azt nem tudom, megeszi-e a Nagy Hal a kis halakat, de egy dolog biztos:

A magyarországi internetes kiskereskedelmi forgalom 2011-ben az eNET mérése alapján 155 milliárd Ft volt. Ugyanezen évben a TESCO forgalma 705,2 milliárd Ft.

tesco_online.jpg

Erre mondják azt, hogy nem egy súlycsoport. Nem beszélve arról, hogy a TESCO-nak az országban 210 áruháza van, vagyis 210 helyre önköltségi áron tud "szállítani", bolti átvétellel. Aztán ott van az a tény is, hogy van némi külföldön szerzett tapasztalatuk is, nem nálunk indulnak először.

Azt is mondhatnánk, a TESCO viszi a piacot, online-ban is. Hogy így lesz-e? Az esélyük meg van rá, de ahogy a kiskereskedelemben a TESCO mellett vannak más szereplők is, úgy az interneten sem marad versenytárs nélkül. Nemrég indult a CBA, és azt hiszem, az egyes szegmensek webshopjai is részterületeken erős versenytársak maradnak.

Van vajon esély a TESCO mellett?

Szerintem mindenképpen. A TESCO árukínálata, bár hatalmas, de korlátozott. Nincs jelen minden területen. Az akciói lehengerlőek, de a nem akciós termékekben már versenyhelyzet van, és nem akcióznak mindig mindent. Egész biztos, hogy a TESCO rövid távon nem tesz jót azokkal a webáruházakkal, akikkel termékszinten versenyez, de például speciális csatlakozókat, kábeleket továbbra sem a TESCO-ban fogok rendelni.

De csak ennyi? Az árukínálat mellett más nem segít? Szerintem segít. A TESCO sem tökéletes, biztosan lehet majd szolgáltatás szinten is versenyezni velük. Például terméktámogatással, kiszolgálás minőséggel, garanciával és így tovább. Persze ez nem lesz könnyű.

Most egy új versenyhelyzet alakult ki a piacon. Néhány hónap kell ahhoz, hogy kiderüljön, ez mennyire lesz rossz a többieknek. De majd csak a karácsonyi szezon fogja megmutatni: a TESCO elvesz forgalmat, vagy hozzáad a hazai piachoz. Mert ez is egy lehetséges olvasat: most majd nem kicsit, hanem nagyon fog nőni az éves online kereskedelmi forgalom.

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr595161449

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aadaam 2013.03.21. 21:06:19

Ha a lengyel usability-s adatainkat (saját kutatás) összehasonlítjuk a GRoby adataival, akkor azért nem félünk a TESCO-tól. A magyart még nem volt módunk letesztelni, de valószínüleg ugyanaz a redszer mint a cseh meg a lengyel..

Ronald 2013.03.22. 09:51:33

Kedves posztíró. Lenn itt egy-két érdekes mondat a posztban:

"A TESCO árukínálata, bár hatalmas, de korlátozott."

Mert ugye létezik "korlátlan" árukínálatú áruház is, ugye?

Vagy itt egy másik:
"Az akciói lehengerlőek, de a nem akciós termékekben már versenyhelyzet van, és nem akcióznak mindig mindent."

Szemben másokkal, akik viszont "mindig" és "mindent" akcióznak.

Biztos, hogy jól átgondolt mondatok voltak ezek - vagy csak úgy jött?
.

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2013.03.22. 10:04:47

Bolti átvétellel? Annak nem sok értelme van. (persze valakinek azért jó lesz ez is)

Milyen béna már hogy a segítség menüpontban ugyanannak a csajnak a képe van berakva ami a legtöbb webáruháznak.

Sokat nem keresgéltek a fejlesztők.

www.tineye.com/search/deb304d89e0c1e5fc6add7c69cbd91dfb516d2b8/?pluginver=firefox-1.1

kaskala 2013.03.22. 10:08:35

Nem működik a weboldaluk.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2013.03.22. 10:23:55

@Kínai cuccok tesztje: szerintem nem hülyeség a bolti átvétel. Amíg ülök a villamoson, végigkattintgatom az okostelefonomon amit venni akarok, kártyával kifizetem, odaérek a tuskóba, átveszem a csomagot és azzal a lendülettel el is indultam haza, megspórolva egy 2-3 ezer négyzetméteres terület végigjárását.

Más kérdés, hogy nálam teszkó csak vészhelyzetben játszik. Egyébként is van már nálunk webkozert.com ami méltánytalanul kevés hírverést kap.

khmm... 2013.03.22. 10:39:49

@Gery Greyhound // (Két vonal, nem Kubatov barátja): adódik a kérdés: mennyi idő alatt vállalják a csomag összekészítését...?

Tehát ha pl. felülök a 2-es villamosra a Jászai Mari téren, és mondjuk az Akadémiáig leadom a rendelést, akkor a Vágóhídnál lévő Tescoban (kb. 15 perc múlva) tényleg készen lesz a csomag...?

Merras · http://miyazakijun.hu 2013.03.22. 10:40:29

Egy ekkora méretű játékos hozhat magával pozitív hatást is: jelenleg sajnos az online bankkártyás fizetés itthon még mindig a béka segge alatti mértékű. Talán a Tesco képes lesz arra, hogy egy picit legalább felpörgesse ezt a dolgot, kicsit jobban elterjessze az online fizetést.

Unbiased 2013.03.22. 10:48:02

Most akkor ha hazhozszallitast kerek, akkor az penzbe kerul? (Nyilvan). De mennyibe? Hiaba bongeszem a honlapjukat, nem talalok erre infot.

kiskeyo 2013.03.22. 10:50:36

Azért szerintem a 900 Ft-os házhoz szállítási díj egy Tesco esetében kicsit sok... Igaz hogy a Webközért-esek kínálata sokkal kisebb, mint egy multié, mégis ingyen hozzák ki a cuccot. Ráadásul akár 3-4 órán belül.
Most így péntek délelőtt 11-kor a Tesco weboldalán én már csak hétfőre tudok kiszállítást kérni. Hááát lehet, hogy összességében inkább egyelőre elintézem magamnak a bevásárlást.

ezso1 2013.03.22. 11:11:10

Én eddig sem és ezután sem vásárolok a "teszkóban", de kíváncsiságból megnéztem néhány árat és nemhogy olcsóbb lenne, hanem drágább mint a "sarki boltban".

Nem néztem végig az egész listát, de megfogott, hogy a Magyar Alföldi Tej 100 igen EGYSZÁZ Ft-tal drágább mint a közeli CBA Prima-ban, pedig az sem az olcsóságától híres.
A Coca Cola 2L szintén egy százassal több és még folytathatnám...

Nyilván néhány termék kedvezőbb árú, de amiket én láttam, nem, vagynem sokkal olcsóbb, sőt sok esetben durván drágább, mint egy közeli boltban.

Véleményem szerint, akinek az ár számít és nem lusta, az továbbra sem vásárol náluk.

bioLarzen 2013.03.22. 11:41:18

Tesco-kártyásként januárban előregisztrálhattam, meg is tettem.

Aha... Az a gond, hogy - bár a sikeres előregisztrációról kaptam is egy igazoló mélt tőlük - a rendszer nem tud róla, hogy regisztrálva bagyok, nem tudtam belépni az adataimmal. Amikor megpróbáltam elküldetni az "elfelejtett jelszavamat" (amit nem felejtettem el, mert felírtam...), akkor kiderült, hogy a rendszerükben nincs ahhoz az e-mailhez tartozó fiók, amire a sikeres előregisztrációról szóló visszaigazolást küldték.
Azóta, amióta azt a mélt kaptam, semmilyen más értesítést nem kaptam tőlük, hogy esetleg bármi mást kéne csinálnom ahhoz, hogy a regisztrációm éljen.

Mindezek miatt tegnap délelőtt küldtem egy mélt nekik a honlapon megadott mélcímükre - választ azóta sem kaptam.

Szóval, lehet, hogy remek lesz ez a webáruház, nálam mindenesetre elsőre bukta.

bio

bioLarzen 2013.03.22. 11:46:24

@Kínai cuccok tesztje: "Bolti átvétellel? Annak nem sok értelme van. (persze valakinek azért jó lesz ez is)"

De, lehet. Azért - főleg a fizetésnapokon, illetve az ünnepi zárás előtti napokon - elég brutál sorok tudnak kialakulni a kasszáknál... Ha olyankor csak be kell mennem, átvennem, és már jöhetek is el, akkor ott akár negyed órát is spórolhatok. El tudom képzelni, hogy ez valakinek elég indok...
Meg, persze van nem kevés olyan ember is, aki egyszerűen utál vásárolni. Nekik is csábító lehet, hogy nem fél órát kell a boltban kocsikázni, csak 5 percet.

(Persze, nem tudom, hogy ez a bolti átvételes dolog tényleg így működik-e majd - és nem úgy pölö, ahogy egy időben a MÁV-nál az előrendelt jegyek átvétele, ami a Nyugatinál úgy működött, hogy egyetlen ablak volt, ahol az előrendelt jegyeket kiadták, oda csak az előrendelésesek állhattak, hogy rövidebb legyen a sor - node, sokszor annyian rendeltek így, előzetesen jegyet, hogy az előrendeléses ablaknál volt a leghosszabb a sor...)

bio

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2013.03.22. 11:59:47

@Gery Greyhound // (Két vonal, nem Kubatov barátja): Nem azt mondtam hogy hülyeség. Valszeg a netes vásárlók kis százaléka fog bemenni érte mivel azért netes vásárlás hogy ne kelljen elmenni érte ezért nem értettem minek van kiemelve a cikkbe. Sokkal inkább a szállítás költsége lett volna fontosabb.
bioLarzennek ugyanez.

Steven C Kovacs · http://www.perejjbe.hu 2013.03.22. 12:25:17

Biztos bennem van a hiba, de nekem sosem sikerült ráéreznem a netes vásárlás kényelmére, egyszerűségére. Bp-n lakóként kevés olyan termék létezik, amit ne tudnék egy kis kitérővel több helyen is megvenni, ugyanakkor nem 1x vártam már napokat valamire (mert mégsem volt raktáron), álltam már otthon készenlétben, mert útban volt a futár, de kerültük is már el egymást, mert "megcsúszott" - nyögvenyelős az egész, csak akkor van értelme, ha az ember egy ezer éve keresett speciális terméket rendel egy speciális helyről. Tejet és kenyeret tök felesleges...

Rch27 2013.03.22. 12:43:25

Én Miskolcon a www.asoabc.hu oldalon vásárolok. Ingyen házhozszállítják 2 órán belül, olcsók és nagyon kedvesek az ügyintézők és futárok is. Ráadásul hétvégèn is kihozzák estig a megrendelt terméket.

Eddie 2013.03.22. 12:45:59

@Kínai cuccok tesztje: Képzelj el egy élethelyzetet!: Feleség nem ér rá vásárolni,mert benn kell maradnia melóhelyen. Férj tudja az utat a Tesco-ig és vissza, de a pénztárig nem talál el a tejpulttól. Feleség megrendeli a cuccost, férj érte megy és kész a pontos bevásárlás!

axelczar 2013.03.22. 12:48:38

@bioLarzen: szintén előregisztráltként én sem kaptam azóta értesítést. Viszont szimplán regisztráltam az élesbe ugyanazzal az emailcímmel, és azóta már a rendelésem is leadtam.

Ha tippelhetek az előregisztrációt csak piacfelmérésre használták (bár nem egészen ezt írták).

Vártam már ezt a napot, mert
- ki nem állhatom a sok szüttyögő embert az áruházakban, akik a kocsikkal még a banyatankoknál is komolyabb akadályokat képesek képezni,
- nem szeretek sorban állni,
- meló után se kedvem, se energiám nincs még vásárolni is bemenni,
- amúgy is csak hétvégén mentem nagyobb adagokban egyszerre vásárolni, így majd otthon pihenek, amíg ők összeszedik nekem,
- nem kell cipelnem a zsugor ásványvizeket, meg egyéb súlyos cuccokat.

Lehet hogy szimpla lustaság, de ha a frissáruból is tényleg szépet hoznak, akkor részemről befejeztem az 'offline' vásárlást.

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2013.03.22. 12:55:40

@Eddie: Ez úgy hangzik mint valami nagyon szar reklám.

Aki meg nem akar csúcsidőben sorba állni az akciós tejért hogy 20 forintot spóroljon meg bejárni azt a fél hektárt és gyakran eltéved az áruházakban az ne teszkózzon hanem vásároljon a sarki kisboltba.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.03.22. 13:04:44

@kiskeyo: Az egységes 900 forint tényleg nem éri meg a házhozszállításért, ha csak 1 liter tej kell. Viszont mindjárt más, ha valaki egy nagybevásárlást akar intézni, amikor a 20-30 ezres számlához csapják hozzá ezt a tételt és megspórol 1-2 órányi áruházi nézelődést. Ráadásul nem vesz meg semmi extrát, ami szembejön az áruházban :)

zsolti_ 2013.03.22. 13:14:08

@Steven C Kovacs: Pick Pack Pont. Vidéken nagyon megy. Ha kellene vmi, de csak a szomszéd városba elérhető, de nem járok arra akkortájt vagy olcsóbb webshopba, akkor inkább megrendelem neten. Aztán amikor kedvem van hozzá lemegyek a 300 méterre lévő újságoshoz és átveszem. Szállítás is ált olcsóbb, mint a benzin.

háténimmár 2013.03.22. 13:15:43

Hogy a teszkóban bármi olcsó?
Vegyük alapul, hogy ez az egész nem csak az élelmiszerről szól, hiszen 10 deka párizsiért a sarokra is leugrik az ember.
Nonfood vonalon mozdulva a tesco akciós katalógusából találomra kiválasztott tartós fogyasztási termék (ismétlem: Akciós!!) típusát beütve az árgép.hu-ra 100%, hogy talál jelentősen olcsóbban forgalmazó kereskedőt.
A nem akciós dolgok esetében ez a különbség nem ritkán 30-40%

A 200 forintnál drágább dolgokat eddig sem azért nem vettem meg a tescóban mert nem szállítják házhoz, hanem mert a webáruházak jelentősen olcsóbbak, mivel nincs raktározási és egyéb költségeik.

fizetekmegegysort 2013.03.22. 16:41:59

3 pici gyerek+dolgozó férj mellett nagyonis kapóta jön a lehetősèg. A közeli Tesco is 20 km kocsival oda vissza, plusz a másfél - két óra amit ott töltök. Ez heti kétszer. Közben a kicsiket valahova le kell passzolni, vagy ha nem, akkor simán másfélszeresére nő a bevásárlással töltött idő ( és amíg elmagyarázom miért NEM veszek meg minden szirszat, de egy -egy szirszar nélkül nem úszom meg). Plusz a szembejött hát megveszem dolgok. Már rég nincs időm arra, hogy böngésszek és külön-külön levadásszam mindenből a legolcsóbbat, mert így a fél napomat bevásárlással és autózással tölteném, nem beszélve a benzinárakról. Minden tényezőt figyelembe véve - azt is, hogy amúgy is Tescoban vásárolnék - szerintem a 900 ft nem sok, ennyi plusz költségem amúgy is lenne (pl a benzin + a két szirszar...:))
Ehelyett tegnap este, mikor az alom már elcsitult, kb 25 perc alatt megoldottam a bevásárlást. Ha beválik, egy darabig ennél a megoldásnál maradunk.

bioLarzen 2013.03.22. 18:11:21

@axelczar:
Szia,
én két okból nem regisztrálok újra, amíg választ nem kapok:

- egyrészt bacchus, ha már előregisztrációnak hívják, és nem magyarázzák el, hogy ez nem regisztrációt jelent, akkor lehessen már vele regisztrálni - különben mi lenne a jó benne nekem?

- szívtam már meg máshol, hogy kétszer voltam regisztrálva. Amíg itt ki nem derül, hogy az előregisztráció tányleg csak egy üres blöff volt, addig tuti nem csinálok még egy regisztrációt - mert egyébként amúgy sem létkérdés.

Ja, amúgy azóta sem válaszoltak a mélemre. Egyelőre ennyit róluk.

bio

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.03.22. 22:00:31

@Ronald:

"Kedves posztíró. Lenn itt egy-két érdekes mondat a posztban:
"A TESCO árukínálata, bár hatalmas, de korlátozott."
Mert ugye létezik "korlátlan" árukínálatú áruház is, ugye?"

De folytattam is. A lényeg, vannak termékek, amik ott nem, de máshol kaphatóak.

"Az akciói lehengerlőek, de a nem akciós termékekben már versenyhelyzet van, és nem akcióznak mindig mindent."
Szemben másokkal, akik viszont "mindig" és "mindent" akcióznak."

Vagyis az akciós termékek jó árúak, de a nem akciós termékek már nem olcsóak, illetve máshol lehetnek olcsóbbak. Az meg, hogy más kiírja az akciót, semmit nem jelent.

"Biztos, hogy jól átgondolt mondatok voltak ezek - vagy csak úgy jött?"

Igen, át lettek gondolva :)


süti beállítások módosítása