Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Szabad a csók a Facebookon!

Címkék: onlinemarketing facebook

2013.08.28. szerda 21:39 Konrad

kissbook.jpgHa valami, akkor a játékok szervezése maximálisan túl volt szabályozva a Facebook-on. A folyamatos szabályozás-változások eddig mind a szigorításról szóltak, és egy-egy oldal gazdájaként egyre kevesebbet lehetett tenni. Tilos volt a Facebook felületeit játékok szervezésére használni, így például nem volt szabályos, ha valaki kirakott egy képet, és azt írta hozzá: ha lájkolod, nyerhetsz.

De az gondolom feltűnt mindenkinek, hogy a legtöbben le se szarták ezeket a szabályokat. Nagynevű celebek és cégek is szervezték így a játékaikat, elvileg akár a törlést is kockáztatva. Elvileg, mert a valóságban nem volt szankció. A szabályos játékhoz alkalmazás használata kellett, ami persze plusz költség, ráadásul ha kicsit is nem vagyunk ügyesek, kevésbé hatékony - így aztán a szabálytalanok számára állt a zászló, fejlesztés nélkül csináltak hatékony kampányokat.

Mi, kik szabálytisztelők voltunk eddig is, meg vagy pénzt adtunk ki fejlesztésekre, vagy használtuk a különféle alkalmazás generátorokat (mi például a Pagerider.com-ot). Aztán pár hete a Wildfire eltüntette a kisvállalkozóknak szóló megoldásokat...

Tegnap még arról beszéltünk kollégámmal, hogy egy ügyfelünknek hogyan lehet hatékonyan megoldani alkalmazásból egy lájkolós kérését, majd este jött a hír: a Facebook hatalmasat lazított a szabályokon! Hirtelen (majdnem) mindent szabad! Szabad a lájkolj és nyerj játék. Szabad a szólj hozzá és nyerj játék. Szabad az írj emailt és nyerj játék. Szabad a jelöld be magad és nyerj játék. Szabad a csók!

De nem szabad az oszd meg és nyerj és a jelöld be mit szeretnél nyerni játék (egyelőre, mondom én).

Nahát! Vajon miért? Mi történt? Csak nem rájött a Facebook, hogy az eddig az alkalmazásokra elköltött, és nem hozzá befutott pénzt így majd inkább elköltik nála reklámra? Vagy megunta, hogy senki nem tartja be a szabályokat? Nem igazán tudom. Mindenesetre most egy csomó dolog így változik. Változik az alkalmazás gyártók felé támasztott elvárások köre (már sokkal szebb, jobb, okosabb dolgok kellenek csak, mindez kevesebb vevőtől), több lesz a falon az ilyen-olyan játék, és a cégek kénytelenek lesznek többet költeni hirdetésre, hogy kitűnjenek a tömegből.

Persze ez így most hirtelen lépés, és kicsit váratlan is. És még fogalmunk sincs, ez most így jobb lesz, vagy a Facebook még használhatatlanabbá válik.

Minden esetre most elkezdhetünk újratervezni pár kampányt az őszre.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr725482591

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szabad a csók a Facebookon! 2013.08.29. 10:26:01

Mi történt? Csak nem rájött a Facebook, hogy senki nem tartja be a szabályokat?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gábor Kéri 2013.08.28. 23:20:57

"Szabad a jelöld be magad és nyerj játék"
Nem, az továbbra is tiltott, sőt, kiemelten tiltott!
It’s not OK to ask people tag themselves in pictures of a new product in exchange for a chance to win a prize

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.08.29. 00:05:37

@Gábor Kéri: Ez a kitétel azt jelenti, hogy egy olyan képen, AMIN NINCS RAJTA, nem tag-elheti oda magát. Mondjuk egy termékhez.

Gábor Kéri 2013.08.29. 00:32:04

@Konrad: Így van, ha adott márka rólam rak ki képet, betagelhetem magam, de ez igen ritka. A tilalom arról szól, hogy "jelöld be magad a képen és nyersz" nyereményjáték tilos, amikor a képen bármi van, csak nem te.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.08.29. 01:19:09

@Gábor Kéri: Akkor ugyanarról beszélünk. Olyat lehet, hogy ha lefényképeznek egy rendezvényen, akkor azon a képen mondjuk nyereményért bejelöld magad, ha tényleg te vagy ott.

balazsrenyi 2013.08.29. 08:32:43

Egyrészt valóban sokan nem tartották be a szabályokat és nem lehetett rendesen ellenőrizni, ki mit csinál, másrészt a kisvállalkozásoknak akarnak kedvezni, akiknek kevésbé van lehetőségük arra, hogy alkalmazásokat fejlesszenek.
Ezek a tartalmak kiválóak lehetnek a page post hirdetések még hatékonyabb használatára, szerintem ebből várhatnak némi plusz bevételt.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.29. 14:30:45

"Vagy megunta, hogy senki nem tartja be a szabályokat?"

Valószínűleg.

2013.08.29. 14:59:16

lájk, és nyersz


süti beállítások módosítása