Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Alapfogalmak - a weboldal

Címkék: onlinemarketing weboldal

2013.09.18. szerda 19:51 Konrad

meres_mupa.jpg

Egyre többen akarnak online marketinget cégüknek, de nagyon nem ismerik ezt a területet. Alapvetően értelmes emberekről van szó, akik eddig nem foglalkoztak internetes marketinggel, így az alapfogalmakat sem ismerik. Bár van sok lehetőség ezeket megismerni, de azért érdemes néha ezt a témát is elővenni. Íme hát néhány fontosabb alapfogalom ahhoz, hogy majd tudjuk, miről beszél nekünk az onlineos kolléga!

Weboldal mérése

Oldal letöltése

Angolul page impression, rövidítve PI

Ez a mutató fogja a legmagasabb számot adni, hiszen megmutatja, összesen hányszor töltötték le az adott oldalt (vagy oldalakat). Vagyis ha mondjuk a weboldalunk címlapját egy valaki letölti tíz alkalommal, akkor az oldal letöltés szám tízzel fog nőni. 

Látogató, egyedi látogató

Angolul visitor illetve unique visitor, rövidítve UV

Megmutatja, hogy hányan látogatták az oldalt egy adott időszakban. Így beszélünk például napi, heti, havi látogatószámról. Nagyon fontos, hogy ez a mutató csak az adott időszak megadásával együtt értelmezhető, vagyis mindenképpen meg kell mondanunk, mikortól meddig látogatta az adott számú felhasználó a weblapot! A mérőszám egyedi látogatót mér, így ha valaki az adott időszakban több alkalommal is megnézte az oldalt, akkor is egynek számít

Látogatás

Angolul visit

Felmerült annak az igénye, hogy lássuk, egy felhasználó milyen gyakorisággal látogatja az oldalt. Ehhez viszont el kellett dönteni, hogy mennyi szünet esetén mondjuk azt, hogy valaki újralátogatja az oldalt, és nem az előző látogatást folytatja. Ez az idő 30 perc, vagyis ha 30 percen túl érkezik valaki ismét az oldalunkra, az új látogatásnak számít.

Eltöltött idő

A felhasználó érdeklődéséről sokat elmond, hogy mennyi időt tölt el az oldalon. Éppen ezért mérjük és figyeljük azt is, mennyi időt tölt el egy felhasználó a weboldalunk megnézésével. Ugyanakkor fontos tudni, hogy sok mérőeszköz nem „látja“ mikor megy el végleg egy felhasználó, így ez az adat akkor pontos, ha a felhasználók általában több lapot is megnéznek az oldalunkon. 

Megnézett oldalak és visszafordulás

A visszafordulás angolul bounce rate

Szintén a felhasználói érdeklődésről mond el információt az, hogy ki hány oldalt néz meg nálunk. Tudjunk mérni a különböző gyakorisággal érkezők arányát, és természetesen azokat is, akik csak egy oldalt néznek meg. Azokat, akik csak egy oldalt néznek meg nevezzük visszaforduló felhasználóknak. 

Belépő, kilépő, legnézettebb oldalak

Az oldalak megnézéséhez kapcsolódik, hogy melyik oldalon lépnek be, hol lépnek ki a felhasználók, és melyik oldalakat nézik a legtöbbet. Egy komolyabb látogatottság elemzéskor ezek mind fontos számok: tudnunk kell, általában hova érkeznek az emberek, hol hagyják el az oldalt (és esetleg következtethetünk is arra, hogy miért), illetve mi a legnépszerűbb tartalmunk.

Látogatók forrása

Angolul referer

Megmutatja, hogy honnan érkeznek a látogatók az oldalunkra. Érkezhetnek keresőből, ebben az esetben megnézhetjük, milyen kulcsszavakról jöttek, érkezhetnek weboldalakról, és létezik a direkt látogatás, amikor begépeli valaki a címet. Minél több a direkt látogató, annál ismertebbek az oldalunk. 

Egyéb technikai adatok

  • Területi adatok – honnan érkeznek a látogatók, ország vagy akár városi bontásban
  • Böngésző használat – milyen böngészőt, illetve azon belül milyen verziójú böngészőt használnak a látogatóink
  • Képernyő felbontása – milyen felbontású képernyőt használnak a felhasználók
  • Operációs rendszer – milyen fajta és azon belül milyen verziójú operációs rendszert használnak
  • Mobil vagy asztali számítógépről érkezik a felhasználó

A fentiekről statisztikai adatokat kapunk. Megtudhatjuk, hogy a felhasználók hány százaléka jön külföldről, hány százalék használ Chrome böngészőt stb.

A legismertebb mérési eszköz, a Google Analytics is használja a fenti fogalmakat. Fontos megjegyeznünk, hogy nem elég a számokat ismerni, tudni kell, mit is jelentenek. Sok helyen látom, hogy a vezetőség elé raknak egy Google Analytics kimutatást, jobbára egy ömlesztett összefoglalót, jobb esetben egy-egy adatot külön kiemelnek. De magyarázat szinte sosincs hozzá, pedig egy cégvezetőnek, ha nem online cégről beszélünk, nem kötelező érteni, mi is van a számok mögött!

A fenti adatok tehát segítenek megérteni a folyamatokat, de önmagukban nem magyarázzák azokat.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr855522796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása