Gyakran hallom, és néha mondom: sajnos nem kaptuk meg az e-mailt, biztosan spam-be ment. És van, amikor ott se találom meg... Hetente 2-3 valóban üzleti levelet lenyel a levelezőm spam filtere, így azokat nem kapom meg, csak ha kibányászom onnan. Vagyis kénytelen vagyok hetente legalább kétszer ellenőrizni, hogy került-e oda valami. Ez nem mindig egyszerű, hiszen az oda kerülő levelek 99%-a valóban spam, vagyis 100 levélből jó ha egy az érdekes.
Lehet, túl szigorú a spam filtere a levelezőmnek? Igen. De ezzel nem vagyok egyedül, és sokan vagyunk, akik annyira nem is tudunk vagy akarunk ezen változtatni. Mindenesetre a nagyon fontos elküldött levelek esetében már megszokott rutin, hogy ha nincs visszajelzés, egy-két nap múlva azért telefonon is rákérdezek, megérkezett-e.
A kapott leveleknél ráadásul az a tapasztalatom, hogy a nem saját nevemre (hanem pl. a blog@-ra vagy az info@-ra) küldött levelek nagyobb része elvész. Így ezt javasolni is szoktam: ha valaki e-mailben keres meg, és nem reagálunk egy-két napon belül, bátran telefonáljon ránk!
Mai tippünk: figyeld néha a spam könyvtárad is, és az általad elküldött, reakció nélküli e-mailekre kérdezz rá más csatornán is, ha biztos akarsz lenne, hogy a címzett megkapta!
Utolsó kommentek