Ha elkészítettél egy reklám e-mailt vagy hírlevelet, akkor tesztelned kell azt. A tesztelésnek minimum két területre kell kiterjednie.
Ha a leveledet elküldted, előre nem tudhatod, milyen programmal fogják olvasni. Lehet az olvasónak webes levelezője, mobilos alkalmazása, önálló e-mail szoftvere - neked alkalmazkodni kell mindhez. Vagyis a tesztelés első fele: megjelenik-e a leveled az olvasóid levelező szoftverében, és az vajon úgy fog kinézni, ahogy te akarod?
A kiküldött levél ráadásként szinte azonnal bele fog futni valamilyen spam ellenőrzésbe. Lesz, ahol már a mailt fogaó szerver is szűr, lesz ahol csak a levél olvasó program, de valamilyen ellenőrzés biztosan lesz. Ha pedig a leveled felakad, akkor nem kapja meg a címzett. A tesztelés második fele tehát erre kell kiterjedjen: mennyire szűrhetik ki a leveled a spam filterek?
Mai tippünk: teszteld a reklám e-mailt formai és spam filter szempontjából is!
Utolsó kommentek