Amikor a kilencvenes években rádióban dolgoztam (helyi rádióban, Szegeden), akkor tanultam meg, hogy van egy kör, akik mindig játszanak. Az internet aztán ezt megerősítette: ha van valami kézzelfogható nyeremény, biztosan lesznek olyanok, akik részt fognak venni a játékunkban.
Nem fognak a célcsoportunkhoz tartozni, nem fogják segíteni az üzletépítésünket, de aktívak lesznek. És ez sok esetben m,ár elég is, nem?
Nos, nem annyira. A cél egyértelmű: az ajándékot szeretnék megszerezni. Ehhez mindenre képesek: csoportokba szerveződnek, egymásnak ajánlják a játékokat, a szavazós játékokra sok száz felhasználót meg tudnak mozdítani. Miattuk nem érnek semmit a szavazós játékok (például a Vodafone Angyal is emiatt értelmetlen, magunk közt szólva).
Megoldás? Viszonylag szűk a mozgásterünk. Olyan ajándékokat adjunk, ami csak azoknak érdekes, akik valóban a célcsoportunkba tartoznak. De ez nem jelenti azt, hogy teljesen kizárnánk a megélhetési játékosokat, hiszen ami kellően érdekes egy játékhoz, azt el is lehet adni, ugye...
Mai tippünk: ha játékot szervezünk, készüljünk fel rá, hogy sok olyan játékos lehet, akit csak az ajándék érdekel, semmi más!
Utolsó kommentek