Az, hogy aktivizálni tudunk felhasználókat, még nem jelenti, hogy jó az ajánlatunk, nem jelenti, hogy működik a kampányunk. Lényegében egy ajándék kérdése, hogy megmozdítsunk néhány tucat embert, és ha egy nyereményjátékot hirdetünk, akár több száz résztvevőnk is lehet.
De - ahogy azt egy hallgatóm írta - a részvétel a nyereményről szól, és amúgy kifejezetten utálják, ha a játék után e-mail-ekkel bombázzuk őket. Vagyis soha nem lesz belőlük vevő, ügyfél, csak növelik az adatbázis számosságát.
Ha nem nyereményjátékkal aktivizálunk, akkor is megfigyelhető, hogy sokszor kommenteznek, sokszor alkotnak véleményt olyanok, akik csak a felület miatt aktívak, nem az üzenetünkért. Ezek egy része troll, más része unatkozik, de megint olyan körről van szó, akik ügyfelek nem lesznek.
Végül ott vannak a véleményvezérek: meglátják a szolgáltatásunkat, szidják vagy dicsérik, majd egyébként nem érdekli őket. Aktivitást mutatnak, de nem szükségszerűen úgy, mint ügyfelek.
Mai tippünk: ne az online fogyasztói aktivitás alapján nevezzük magunkat sikeresnek, az üzleti eredményeket figyeljük!
Utolsó kommentek