A blog forma sokféle tartalom megjelenítésének kedvez. Az idő alapján történő megjelenés miatt elsősorban azokat az információkat lehet könnyen blogon megjeleníteni, amiben az idő is fontos szempont. Ezért nevezzük naplónak, de éppen ezért alkalmas például hírek megjelenítésére is.
Egy tartalomszolgáltatást, rovatokkal, folyamatos szerkesztéssel, képekkel összeállítani nem kevés pénz. 3-4 ember minimum kell hozzá, de optimálisan inkább ennek többszöröse. Ugyanakkor vannak témák, amikhez nem kell ekkora stáb, és nem is kell önálló tartalomszolgáltatás. Ha mindezek mellett meg szeretnénk őrizni a függetlenséget, nem akarunk rovat lenni egy nagyobb portálnál, akkor érdemes lehet blogot indítani.
Az ilyen hírblogok ráadásul nem kell, hogy mindenáron csak önálló tartalommal rendelkezzenek. Lehetnek máshonnan átvett, például külföldi oldalakról fordított anyagok is. Sok ilyen blog van, és ezek a hírblogok idehaza különösen népszerűek tudnak lenni. Ennek elsődleges oka a nyelvi elmaradottságunk: az olvasók nagy része kizárólag magyarul tud tartalmat fogyasztani, számukra a 2-3 napos hírek is érdekesek lesznek, és szívesen fogadják.
Ugyanakkor a hírblogok is lehetnek a marketing eszközei. A téma iránt érdeklődőket közvetlen ajánlatokkal is elérhetjük, de a brand építésben is segíthet. Vagyis egy ilyen, elsősorban átvett tartalmakra épülő blogot is beilleszthetünk a kommunikációnkba.
Mai tippünk: indíts hírblogot, ha azt a kommunikációd részévé tudod tenni!
Utolsó kommentek