Nem való mindenkinek az online marketing. Azt hiszem, alapvetően azok, akik nem "élnek" az interneten, akik nem tudják készség szinten használni a szoftvereket, akik nem tudnak számolni és problémájuk van a logikával, azok az online marketinget nem fogják tudni megfelelően helyén kezelni. Dolgozni benne pedig főleg nem.
Számos olyan ügyfelünk volt a múltban és van a jelenben is, akik nem használnak egy-egy olyan eszközt a hétköznapokban, amit egyébként a céges kommunikációban igen. Például tipikusan ilyen az Instagram vagy a TikTok, de sok olyan cégvezetőt is ismerek, akik nincsenek jelen a Facebook-on. Ez alapvetően nem baj, hiszen nem őt akarjuk elérni, hanem azt a célcsoportot, amelyik éppen az adott eszközt használja. A probléma akkor jelentkezik, amikor az eszköz nem használata miatt a kampányok megértése is problémát jelent.
Legutóbb például azzal kellett foglalkoznom, hogy elmagyarázzam, mi a különbség a Facebook oldalra kirakott poszt és a Facebook hirdetés között. Aki ebben benne van, annak ez természetes, de akinek nem kellett még hirdetést indítani, vagy eleve nincs is a Facebook-on, már probléma. De ahhoz, hogy meg tudjuk magyarázni, hogyan működik az a terv, amit leraktunk, ezt érteni kell.
Sajnos néha menet közben derül ki, hogy elbeszélünk egymás mellett. Ilyenkor nagyon fontos az értő és megoldást kereső kommunikáció: az ügyfél részéről elvárható, hogy kérdezzen, a mi részünkről pedig elvárható, hogy az ügyfél számára is érthető módon magyarázzunk el mindent. Nekünk kell hozzáadni azt a szakmai tudást, ami ehhez szükséges. De ha nincs nyitottság valamelyik fél részéről, akkor sajnos kialakulhatnak problémák...
Ahogy írtam, nem való mindenkinek az online marketing. De ez nem jelenti azt, hogy ne kereshetne olyan partnert, aki helyette ezeket a feladatokat megoldja. Csak jelezze időben, hogy neki nem elég egy számsor, nem elég egy rövid összefoglaló, mert egyáltalán nem ismeri ezt a területet. És akkor ő is elégedett lesz, és mi is szívesen dolgozunk vele.
Utolsó kommentek