A közösségi média kezelésével kapcsolatban rendszeresen felmerülő kérdés, hogy ki csinálja, ki kezelje a csatornákat. A kérdést sajnos nem lehet annyival elintézni, hogy "aki ért hozzá".
Korábban volt az a gyakorlat, hogy közösségi média menedzsereket veszünk fel, és az ő dolguk csak ez, kezelni a közösségi média jelenlétet. Mára viszont olyan cégeknél is felmerül ez a kérdés, ahol nincs lehetőség önálló pozíciót erre létrehozni, így ez nem működhet mindenkinek.
Aztán persze van még egy nagyon fontos probléma: a közösségi média jelenlét a cég hivatalos kommunikációjának a része. Olyan embernek kell elvileg csinálnia, aki kommunikálhat a cég nevében, vagyis megvan a tudása és az engedélye is ahhoz, hogy a cég nevében beszéljen. Könnyű belátni, hogy a közösségi médiában nincs arra idő, hogy egy bonyolult belső folyamatban minden bejegyzést és minden választ egyenként ellenőriztessünk.
A fentiekből tehát az következik, hogy erre is, mint sok másra, nincs egyértelmű válasz. Több lehetséges megoldás is van, a cégek dolga kitalálni, melyiket válasszák. Íme néhány lehetséges megoldás:
- A cég vezetője kommunikál
- A cég marketing vezetője kommunikál
- A PR-os feladata a kommunikáció
- Közösségi média menedzser kommunikál
- A fentiek bármelyike, kiegészítve tanácsadói támogatással
- Külső cég kommunikál, folyamatosan egyeztetve
Mai tippünk: a közösségi média használat egyik fontos kérdése, ki fogja kezelni a csatornákat. Ez egy erőforrás és tudás igényes feladat, így érdemes előre tervezni a megoldásunkat saját cégünknél!
Utolsó kommentek