A közösségi médiáról beszélünk évek óta, holott valójában mindenki a Facebook-ra kíváncsi. Nem az érdekli, hogyan lehet kommunikálni az ügyfelekkel, pont tesz magasról, hogy közösséget építsen, egy dolog érdekli: minél olcsóbban hirdetni.
Sokáig a Facebook volt a hirdetők kánaánja: pár ügyes trükkel jöttek a lájkok, aztán lehetett tolni a reklámot. Nem volt hatékony? Kit érdekel, mikor ingyen van? Ismerős? Nem? Akkor csak nem vallod be...
Aztán jött a Facebook, és elkezdett rendet rakni a játszótéren, és mostanában megy a sírás, hogy ott van a sok tízezer-százezer ember, aztán nem csinálnak semmit. A válaszok erre sokrétűek, de egyben mind megegyezik: nem akarunk fizetni a Facebook-nak azért, amit eddig ingyen adott. Pedig valójában azért nem akarunk fizetni, mert pontosan tudjuk, mennyire nem volt hatékony, amikor sok embert elértünk. Jól nézett ki az elérési szám, de a kassza a nap végéig alig csöngött. Most akkor ezért fizessünk?
Érdekes, akiknek korábban hatékony volt a Facebook, az most fizet az elérésért, és nem panaszkodik. Miért tenné? Még így is megéri!
De az a helyzet: ha nem éri meg fizetni az elérésért, nem kell csinálni. Tedd föl a kérdést: minek vagy a Facebook-on? Mit gondolsz, mi fog ott történni? Őszintén: neked tetszenek azok a szövegek, amiket kiraksz?? És ha neked nem tetszenek, akkor mitől tetszene másoknak? Nézd csak meg: hány hasonló szöveget lájkoltál az elmúlt hét napban? Mennyit osztottál meg?
Marketingesként alapszabály: nem szabad magunkból kiindulni. Meg kell ismerni a célcsoportunk, az igényeiket, a stílusukat és így tovább. Te ezt megteszed? Tudod, mi érdekli őket? Mitől lesz valami számukra izgalmas? Ahol elrontod, az már az eleje a történetnek: nem tervezel. Mert ha terveznél, kiderülhetne, nem is kell neked a Facebook.
Utolsó kommentek