Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (101) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (9) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (11) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (11) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (439) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Megszűnik a ma ismert internet?

Címkék: üzlet

2015.04.03. péntek 00:08 Konrad

nonet.jpgHát, íme az első igazi harci cselekmény a semleges internet elleni harc mezején, vagy mi. Nem örülök ennek, nagyon nem, mert a következmények messzire vihetnek, olyan irányba, ami egyrészt megdrágítja az internetet, másrészt teljesen felforgathatja a jelenlegi erőviszonyokat is.

Nem műszaki oka van annak, hogy a UPC vezetékes és mobilos hálózatáról is elérhetetlenné vált az RTL Klub mellett számos más weboldal. Értesülésünk szerint a problémát az okozza, hogy április elsejétől fogva a UPC, illetve annak anyavállalata, a Liberty Global International felmondta a BIX-en keresztül történő önköltséges adatkicserélési (peering) egyezséget az Externettel, ettől a ponttól fogva pedig a két fél között nem folyik adat.

A HWSW cikke egy jó összefoglaló, persze ettől hangos mindenhol csütörtök este a net. A UPC lépése amúgy legális, és üzletileg is indokolható, más kérdés, mi lesz ennek a vége. Most nem csak arra gondolok, hogy majd a UPC beadja a derekát vagy az Externet fizet, és ezt áthárítja az előfizetőkre. Előbb-utóbb, hacsak a törvény máshogy nem rendelkezik, ebbe az irányba akarnak lépni majd a nagy szolgáltatók. Ezért lenne fontos ezt szabályozni, de az EU egyelőre nem gondolja azt, hogy fontos lenne a netsemlegesség. 

Az igazi veszélye ennek a gyakorlatnak az, hogy az eddig ismert internet előbb-utóbb meg fog szűnni. Ma még a tartalmakhoz korlátlanul hozzáférhetünk, használhatjuk a weben kívüli csatornákat is, legyen szó mailről, torrentről vagy ftp-ről. A voip megoldások, a chat mind az életünk része, és ami fontosabb, az előfizetésünknek is a része.

De ha most a UPC tovább erősködik, az Externet akár azt is meglépheti, hogy csinál külön RTL-es csomagot. Vagy ő is továbblép, és csinál stream csomagot. Hiszen ha valaki, akkor a netszolgáltató tudja igazán szabályozni, mi juthat át a dróton tőlük hozzánk. És akkor hirtelen kiderül, hogy ugyanúgy kell majd előre eldöntenünk, mit akarunk nézni, mint a kábeltévé esetében.

Egy ilyen gyakorlat az eddigi nyitott internetet azonnal zárttá tenné, visszatérnének a kapuőrök, és megszűnne a megszokott szabadság. És nagy valószínűséggel az internetes üzlet is átalakulna. Mert ugye ennek lehet olyan jogos következménye is, hogy az internetszolgáltatónk jutalékot kér a webáruházaktól is, különben nem engedi át a forgalmukat...

De ez most hagymázas képzelgés, vagy tényleg megtörténhet? Ócska félelemkeltés, vagy a nem túl szép jövő? Fogalmam sincs. Az biztos, nincs az így rendben, hogy egy nagy szolgáltató lényegében kizárjon oldalakat az előfizetőitől. Mert az akkor innentől már nem internetet szolgáltat, csak annak egy körülhatárolt részét. Persze vissza lehet élni az erőfölénnyel, lehet mutogatni a nem hazai tulajdonosra, de ez nem oldja meg a problémát. A hozzáférés szolgáltató ismét át akarja venni az irányítást, és meg is fogja tenni, ha ez így marad. Én most ebben az esetben nagyon örülnék, ha a hazai IAB élesen elítélné a UPC gyakorlatát, és felhívná a figyelmét a hazai és EU-s törvényalkotóknak a problémára.

Mert ez a kis technikai változtatás könnyen válhat az első lépéssé a ma ismert internet halála felé.

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr137334776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

megamedve 2015.04.03. 06:31:32

Ez nagyon gáz. Elsö körben panaszlevelet kellene írni a UPC-nek, hogy ez így tényleg nem korlátlan hozza

megamedve 2015.04.03. 06:33:07

Férés. Nem lennék meglepve, ha kiderülne, már benne van az ÁSZF-ben a lehetősége.

Hujber Tünde · http://egyszeruen.blog.hu 2015.04.03. 10:40:14

Azon gondolkodom, volt-e valaha olyan dolog, ami eleinte teljesen ingyenes volt, majd fizetőssé vált - de mégse vesztett el ezzel fogyasztókat.

Ma az internet ilyen "ingyenes" dolog: igaz, kifizetek X ft előfizetést, de ezért cserébe a világ összes weboldalát "ingyen" nézegethetem. De ha fizetni kellene bizonyos weboldalakért vagy pláne weboldalakból összeállított csomagot venni... nem biztos, hogy érdekelne a továbbiakban. Nem is biztos, hogy tudnának engem érdeklő csomagot összeállítani. Az pedig biztos, hogy weboldalanként akárcsak 10 ft díjat pedig képtelenség lenne kifizetni. Aki csak Facebookozik, annak igen, de akinek szinte a munkája az, hogy keresztbe-kasul szörföl a neten, annak ez megfizethetetlen lenne.

Lehet, hogy nem csak a ma ismert internet szűnik meg, de maga az internet is?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2015.04.03. 10:44:55

@Hujber Tünde: Az előfizetéssel fizetsz a weboldalak elérésért, vagyis nem, nem ingyen éred el azokat. És számos olyan szolgáltatás van ezen felül a neten, amiért külön kell fizetni. Tartalom is (pl. Szlovákiában külön egységes fizetőkapus rendszer van), de egyéb szolgáltatások sora: társkeresők, üzleti szolgáltatások stb. Nem, a gond nem a pénz szedéssel van, hanem azzal, ha a pénzedért csak egyes szolgáltatásokat érhetsz el, miközben valójában neked más is kell. Jelen esetben ugye hiába van előfizetésed, nem érsz el bizonyos dolgokat. Ez pedig differenciált árazáshoz, és ezzel akár egyes szolgáltatók kizáráshoz is vezethet.

^LutheR^ 2015.04.03. 11:09:53

@megamedve: Ne istenítsük mindig az ÁSZF-et. Az ÁSZF erőfölényből születik, így nem kell az egészet elfogadni, nyugodtan lehet lázadni ellene. (A jog is elismeri az ÁSZF-ből származó kiszolgáltatottságot.)

dr poljakov 2015.04.03. 11:57:08

A harc sokkal korábban elkezdődött. Ha már harc... És mondjuk akkor, amikor a Google kirúgta a Postafiók.hu-t, szerintem több, mint 100-200e felhasználóval.

dr poljakov 2015.04.03. 12:00:21

@Konrad: Ez nagyon nagy tévedés. A weboldalakat ingyen éred el, mivel a tartalomszolgáltatóknak nem fizetsz az előfizetési díjadból egy garast sem. A hozzáférésért fizetsz egy köztes szolgáltatónak, akiknek nem volt elég 20 év, hogy rájöjjenek arra, miszerint ha kihullik mögülük a tartalom, akkor mi a francért is fognak majd pénzt elkérni "internetszolgáltatás" címen.

Kodomo 2015.04.03. 12:02:47

Nem értem. Ha nem cserélnek adatot a BIX-en, cseréljenek pl. Amszterdamban. Miért nem csak a válaszidő (ping) nő meg?
Nem lehet levelet se küldeni egyik hálózatából a másikba? Vagy azt miért lehet? (Ha a web hozzáférést tiltja, akkor egy harmadik fél proxiján keresztül el lehet érni?)

BKV reszelő 2015.04.04. 06:53:53

@Hujber Tünde: A tartalom nagy része ingyenes, de sok újság cikkeinek egy része csak fizetősen érhető el.
@dr poljakov: ld. fent.

Hujber Tünde · http://egyszeruen.blog.hu 2015.04.04. 07:59:40

@BKV reszelő: Lehet, hogy egyes szolgáltatások nem ingyenesek a neten (bizonyos társkeresők, vagy fizetős cikkek), de a _honlapjukat_ ettől még megnézhetem, és ÉN dönthetem el, hogy fizetek-e érte vagy sem.

Az új világban viszont úgy lenne, hogy helyettem valakik eldöntik, hogy egyáltalán milyen honlapokat nézhetek, vagy a gazdagabb honlapok erővel az arcomba tolhatják a saját lapjukat, mert nekik lenne pénzük erre.


süti beállítások módosítása