Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Ne mondj le a nosztalgia lehetőségeiről!

Címkék: tartalom közösségi média

2022.10.26. szerda 10:03 Konrad

car-ga17a78288_640.jpg

A tegnapi nosztalgikus írásomra reagált Máth András, és kicsit vitatkozik is velem. Te mit gondolsz a témáról? Írd meg kommentben, vagy küldd el cikkben!

Konrád legutóbbi bejegyzése a nosztalgia gyenge hatásfokáról szólt - mintegy ellenezve az ilyen eszközök használatát a marketingben, mondván az nem hoz valós hasznot az alkalmazóinak.

Amikor elolvastam egy kicsit elgondolkodtam, hogy vajon vannak-e tanulmányok ebben a témában, másnak volt-e erről bármilyen elemzése, értékelése, mert valóban nagyon sok helyen találkozunk ezzel a módszerrel - és nem csak a social média területén. Sőt, komoly termékcsoportok épülnek erre a területre (szándékosan nem mondok piacot): akár a turizmusban, akár a ruházatban, akár a technológiában. De valójában mire is építünk? Az érzelmekre, amik nagyon sokféle forrásból fakadhatnak, de valami közös bennük: pozitív visszacsatolást érünk el a fogyasztóknál - ha átgondolt és nem esetleges a nosztalgikus elem használata.

Átolvasva pár témába vágó cikket nekem egy dolog lett egyértelmű: Esetlegesen, véletlenszerűen nem érdemes ezt az eszközt (sem) használni. Természetesen van annak rövidtávú hatása ha valamikor csak egy pillanatra akarjuk a figyelmet irányítani a márkánkra (követőszerzésben, csoportépítésben, stb), de ilyenkor valószínűleg nem lesz célravezető a nosztalgia-faktor eseti  alkalmazása - vannak erre jobb eszközök, mert ugyan lesz egy pozitív érzelem, de ha ez nem kapcsolódik a márkához (nem magyarázzuk meg miért is használtuk ezt), akkor értelmetlen lesz. Nyilván akinek olyan márkája van, hogy "könnyen adódik" a nosztalgia, ott ez kézreálló, de mondjuk ki, szinte minden termék mellé lehet valamilyen átgondolt, illeszkedő stratégiát kovácsolni a nosztalgiából.

Mert a nosztalgia igenis képes növelni az eladást vagy éppen a márkaismertséget - ha következetesen csinálja valaki. Ahogy nézegettem a szakmai elemzéseket az derült ki, hogy a nosztalgiát következetesen használó márkák számos elemében profitálnak ebből a módszerből, pl az őszinteség, hozzáértés vagy éppen az érdekesség dimenziójában. Azok a márkák, amelyek használják ezt a megoldást egy kulcsterületen viszont extra feladattal fognak szembenézni: az innovativitást, a fejlődést más módon kell nekik megjeleníteni - akár a régóta meglévő vállalkozószellemre, akár a folyamatos fejlődésre utalva.

A végére egy kis gyűjtemény olvasnivalóból, a hardcore érdeklődőknek:

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr8517963028

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása