Az MKB az [origo] után az Indexen is borított, de itt a címlap megjelenését megelőzőn jött fel az egész oldalas hirdetés. Ebben sok ötlet nincs, egyszerűen megvették kilóra ezt a formát, amit persze a legtöbb felhasználó elintézett egy továbbkattintással. Mindenesetre a címlapon belépő Indexes olvasók biztosan látták az MKB logót. Ha ez volt a cél, akkor célt ért a hirdetés. Ez volt vajon a cél?
Ennek kapcsán merült fel bennem, hogy amikor hirdetési formát választunk és kreatívot tervezünk el kell döntenünk, mi a cél: lássanak minket vagy kattintsanak is a hirdetésre. Sőt, a hirdetés helye (vagyis melyik portálon járunk) is fontos, hiszen egy tolakodó hirdetés, ami a tartalomra mászik rá (layeres megoldás, hogy szakzsargonozzak) lehet nagyon jó kattintási arányú, de bizonyos helyeken csak símán lezárják. Általában igaz: a releváns, az olvasót érdeklő hirdetésre nagyobb valószínűséggel kattint, és azok az oldalak jobbak kattintási szempontból, ahova továbblépni és nem ottmaradni megy a felhasználó. Ilyen továbblépős oldal pl. a Startlap, de részben az [origo] is, míg az Index inkább az ottmaradós olvasók portálja.
Utolsó kommentek