Folytatva (illetve elkezdve, hehe) a szövegírással kapcsolatos javaslataimat, íme a legnépszerűtlenebb pont: a helyesírás. Előre is veszem, essünk túl rajta! (Már most mondom: csajozáshoz akkor fontos, ha bölcsész a leányzó...)
Nem szeretünk a neten helyesen írni. Sem a fórumokban, sem az e-mailekben nem divat, és egy-egy javítással vérig lehet sérteni az embereket. A fórumokon szokás azt mondani, hogy akkortól halott egy topic, amikor elkezdik fikázni egymás helyesírását.
De a portálokon sem divat a helyesírás, vannak típushibák, amik rendszeresen előfordulnak. (Ilyen például a nemcsak - hanem - is hármasból a nemcsak különírása, vagy a dátum helytelen írása: tizenhatodikán helyesen 16-án és NEM 16.-án - még akkor sem, ha Andrassew Ivánék az exInternetto szerkesztőségében sokat vitatkoztak már arról, melyik is a helyes [elárulom: a pont nélküli].) Tökéletes portál nincs, helyesírással csak Zsadon foglalkozik a korrektorblogjában az Indexen.
Persze egy folyamatosan szerkesztett újságnál - bár elvárható lenne a helyesírás és a helyes fogalmazás - még elnézhető a hiba, de egy céges portálnál már nem!
A céges portál az arcunk az interneten. Aki itt lát minket először, vagy itt akar rólunk többet megtudni, azzal szembesül, ami az odalon van. És belefuthatunk olyan potenciális ügyfélbe, akinek fontos a helyesírás. Sőt: feltételezzük mindig a legtöbbet az ügyfélről, és tegyünk úgy, hogy mindenkinek fontos ez. Fontos, mert megtiszteljük az olvasónkat azzal, hogy figyelünk rá ebben a kis momentumban is (hiszen a kis darabokból áll össze a nagy egész). Legyünk jobbak a konkurenciánál: ne legyen az oldalunkon helyesírási hiba, elgépelés, sem magyartalan fogalmazás!
A magyartalan fogalmazás, a pontatlan fogalmazás, a kicsit suta mondatok olyan hibák, amik nem feltűnőek. Az olvasónk csak annyit érez, hogy valami nem jó, nem tiszta, nem kerek. Valami hibádzik, de ő sem tudja, micsoda. Kis apróságok - a vesszők helye (központozás), egy-egy névelő, szórend, szóismétlések - a buktatók, és ezeket felismerve és javítva sokkal otthonosabb, érthetőbb, és könnyebben megjegyezhető! szöveget kapunk. Ez pedig fontos: nem azért teszünk ki valamit a weblapunkra, hogy ott legyen, hanem azért, hogy átadja az üzenetünket.
Végül a legfontosabb: a keresők. A keresők abban keresnek, amit az oldalon látnak. Ha valamit elgépelünk vagy helytelenül írunk, akkor az a keresőnek már másik szó! Nézzünk egy példát: az online marketing tanácsadó nem ugyanaz, mint az onilne mrketing tanacsadő. Más szavak és így más találat. Azaz: ha hibázunk (és pont a fontos keresőszavakban tesszük azt), akkor pontosan kimutatható kárunk is keletkezik ebből.
Tehát: írjunk helyesen. Még akkor is, ha ez a csajozásban nem igazán fog segíteni.
Utolsó kommentek