Hírbehozó mini látogatottság-elemzése is az iwiw-ről (és a Freeblogról) szól, nagyjából megerősíti azt, amit én írtam.
Egy dologról nem ír (és erről most én sem fogok tudni érdemben írni): kik azok, akik miatt megnőtt a Web2.0 oldalak látogatottsága. Mert ez egyrészt befolyásolja a növekedés lehetőségét, másrészt érdekes információ a hirdetőknek is. Bár szerintem az iwiw még el van foglalva a növekedés technikai következményeinek a kezelésével, a Freeblog pedig igyekszik erősíteni a helyét a folyamatosan bővülő hazai blog szférával. Azaz most még befelé figyelnek.
De mi azért nézzünk kicsit kifelé: az iwiw vélhetően elég jó célcsoportokat hozott be, hiszen az indulás környékén (2002-ben) elég elitista társaság került be az adatbázisba. Márpedig a növekedés magja ez a társaság. Tudva azt, hogy az ismerősök általában hasonlóan szocializáltak és "hasonló helyről jönnek", az új tagok sem a topicromboló sulinetesek köréből kerülnek ki.
Különben sok érdekes nevet találtam már ott, érdemes nézelődni :-)
Tehát ha a számokat nézve azt mondjuk, hogy a hazai Web 2.0 (egyik) motorja az iwiw, akkor a fenti logika alapján sikerült lefölöznie a hazai web krémjét.
Persze igazi következtetéseket majd csak akkor lehet levonni, ha készül valami olyan kutatás pl. az NRC-től, amiben már az iwiw és a Freeblog (meg a többi hazai webkettes) is benne van.
Utolsó kommentek