Könnyű nekünk, online marketingeseknek, egy csomó dolgot meg tudunk mérni a kampányok esetében: hányszor jelent meg a hirdetés, hányszor kattintottak rá, sőt, ha akarjuk, azt is meghatározhatjuk, egy felhasználó hányszor lássa a hirdetést. Kis odafigyeléssel azt is meg tudjuk csinálni, kattintás után mit és mennyi ideig csinált a felhasználó a landing page-en (azaz azon az oldalon, ahová a hirdetés mutatott).
Aztán kampány végén ki tudjuk számolni, átlagosan mibe került egy reklámmegjelenés, mibe került egy kattintás, mennyibe került kb. egy user elérése... Sok okosság, amiből aztán tervezhetőbbé válik a következő kampány, ráadásul a megrendelő marketingesei is tudnak az adatokkal villantani a cégvezetés felé.
Na de mit csináljanak a PR-osok, hogyan számolják ki, mennyit is érnek a megjelenések?
Bevallom, ez a terület számomra a sötét ló, ezért is örültem meg Szántó Balázs írásának a blogjában. Leír pár mérési technikát, köztük egy újat is, ami igazán pontos eredményeket hoz egy-egy utóértékelésnél. Javaslom mindenkinek az írást, akinek csak egy kis kétsége is van arról, hogy a PR mérhető-e. Mérhető!
Utolsó kommentek