Kellene valami mérőszám arra, hogy egy online hirdetés mekkora erőforrást von el a számítógépen. Mert ugye azt meghatározza a portál illetve a hirdetéskiszolgáló, hogy hány pixel lehet a mérete a hirdetésnek (pl. egy normál banner 468x60) és mekkora lehet a maximális mérete (pl. 25 kbyte). És ez így rendben is van, a hirdetések nem nyúlnak túl a nekik megszabott helyen (hacsak nem direkt az a cél), és emberi időben letöltődnek, megjelennek.
Az átlag felhasználó ezért el is viseli a hirdetéseket, nem akarja kizárni azokat, pedig az úgynevezett AdBlock programok használatával ezt minden további nélkül megteheti.
Ámde az utóbbi hónapokban egyre több az olyan hirdetés, ami bár az adott méreten belül van a fenti dimenziókban, mégis zavarja a felhasználó munkáját, szórakozását: olyan mértékben leterheli a számítógép processzorát, hogy az belassul, lassabban reagál. Eleinte nem is tűnik fel, hogy mi okozza a lassulást, de rövid kutakodás után kiderül, általában egy konkrét hirdetés a hibás. Szerencsére még nem sok ilyen erőforrás zabáló van, de már egy is sok szerintem.
Pl. az Index fórumban futott olyan autós szuperbanner, amely folyamatosan terhelte a processzort a gépemen. Amikor ez feljött, nem olvastam tovább, elkattintottam... De más fórumokon látom, hogy pontosan az ilyen okok miatt raktak fel hirdetés blokkoló programot a felhasználók a saját gépükre.
Nem jó ez tehát sem a portálnak, ahol megjelenik a hirdetés, se a hirdetőnek, akinek így meg sem nézik a bannerét, se a felhasználónak, akinek csak bosszúságot okoz. De amíg nem találunk ki erre valami mérőszámot, addig nincs mivel visszadobni a hirdetést a programozónak: mégis, mi a határ, meddig zabálhatja az erőforrásokat?
Utolsó kommentek