Most nem leszek népszerű. Nagyon nem.
Az AdBlock programok olyan megoldások, amik nem engedik megjelentetni a reklámokat a weboldalakon. Ezek az alkalmazások egyre népszerűbbek, és nemcsak azért, mert az átlag felhasználó annyira nem szereti a reklámokat, hanem mert sokszor már magát a netezést is zavarja a sok hirdetés.
De. Ha a reklámblokkolók hatása érezhetővé válik, akkor az megbontja a ma használt üzleti modelleket. Ugyanis az ingyenesség ára a reklám: az Index például csak a reklámbevételekből él. Ha a reklámok tömegesen nem jelennek meg a tartalom mellett, akkor az bevételkieséshez, hosszabb távon pedig a szolgáltatás megszűnéséhez vezethet.
De a hiba nem a felhasználók készülékében van. Azt gondolom, hogy nem az internetező tehet arról, hogy elkerüli a reklámokat, ez csak egy reakció arra, ami fogadja egy-egy nagyobb portálon.
Nem vagyok optimista, nem hiszem, hogy ez a folyamat a reklámok megjelenésének a visszafogásához vezetne. Én új modelleket, új megoldásokat várok a hirdetői és portál oldalról. Egyrészt a már megszokott, nem reklámszerverből érkező megoldások nagyobb aránya várható (PR cikkek, szponzoráció), másrészt a reklámok olyan eldugása, ami nem teszi lehetővé a kikapcsolásukat (pl. java alapú chaten a javaban megjelenő hirdetés már most is kikapcsolhatatlan).
És a keresőkben történő hirdetések még nagyobb előretörését. Ami viszont nem segít pl. az Indexnek...
(A reklámok döntő többsége úgy jelenik meg az oldalakon, hogy azokat valamilyen reklámkiszolgáló szerver helyezi ki. Ezek a szerverek saját domainen működnek, így ha ezt a domaint tiltjuk, akkor nem lesznek reklámok. Az AdBlock programok ezt a tiltást teszik egyszerűvé.)
Utolsó kommentek