Amióta létezik keresőoptimalizálás, azóta jelennek meg újabb és újabb tool-ok, eszközök arra, hogy minél keresőbarátabb oldalt tudjunk készíteni. Az alapvető ellenörzések (linkek az oldalon, meta tag-ok használata stb.) mellett van sok olyan is, ami abban segít, mit lát egy kereső az oldalunkból, vagy abban, milyen keresőszavakra érdemes még optimalizálni. Persze ahogy haladunk a tartalom felé az optimalizálásban, úgy válnak ezek az eredmények egyre inkább ajánlássá, javaslattá, és nem kőbevésett javítani valóvá.
Ezek az eszközök általában nem a keresőket üzemeltető cégektől származnak, így mindig meg kell azt is néznünk, mi alapján javasol egy kulcsszót, mi van a háttérben? Ráadásul ezek az eszközök többnyie angol nyelvterületre készülnek.
A fentiek után örvendetes tény, hogy a Google is ad egy eszközt, ami segíti az oldalunkat jobbá tenni. Ez egy olyan kulcsszó és kifejezés kereső, ami egyrészt adott szóhoz megmutatja, milyen kifejezésekben fordul elő, másrészt megmondja az oldalunkról, mit javasol kulcsszavaknak - ha hirdetni akarjuk. De ez az eszköz nagyon jó arra is, hogy képet alkothassunk, milyen kifejezések vannak (vagy nincsenek) a tartalmunkban, ami szükséges lehet a több találathoz, és képet alkothatunk arról is, mit lát fontosnak a Google.
Hasznos eszköz, érdemes kipróbálni akár a saját, akár a konkurencia oldalaival.
Utolsó kommentek