Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Gugu. Vagy mi.

Címkék: onlinemarketing ajánló

2006.04.12. szerda 00:35 Konrad

Valamikor '97-ben olyan élethelyzetbe kerültem, hogy kellett némi pénz viszonylag gyorsan. Akkor találtam ki az első olyan internetes szolgáltatásomat, ami jobban hasonlított hirdetéshez mint önálló weboldalhoz: a Virtuális Kirakatot. Azóta persze már írmagja sincs a neten, de akkoriban ez nemcsak jó ötletnek tűnt, de még fizetős hirdetőim is voltak. Kaptak mind egy-egy oldalt, ahova én raktam fel az átadott szöveget és képeket.

Amikor először megláttam a Kreatív Online fórumán a Gugu nevű szolgáltatást, akkor valahogy ez a Virtuális Kirakat jutott az eszembe.

Az oldal alapötlete egyszerű: egy katalógus szerű szolgáltatás, kötött kategóriákkal, ahova elhelyezhetjük rövid cégbemutatkozónkat. Van hozzá egy attraktív(nak szánt) ideológia is, ami elsősorban az ingyenességet emeli ki.

A gugu.hu-n 250.000 azaz kétszázötvenezer virtuális üzlethelyiséget (ill. bemutatótermet, irodát) kínálunk ingyen,
azaz 0 Ft/hó-ért, tetszőleges időtartamra.
A regisztrációt azoknak a cégeknek és vállakozásoknak ajánljuk, akik szeretnének a közvetlen konkurenseikkel egy lapon, egy teljesen új formában megjelenni. Hozzánk bárki díjmentesen feltöltheti portfolióját, termékeit, szolgáltatásait egy hatékony, de mégis egyszerű szerkesztőfelület segítségével; a tartalom a legjobb helyre kerül.

Különböző okok miatt az alap böngészőm az Opera, aminek az eddigi verziói nem tudnak igazán mit kezdeni az AJAX-os oldalakkal. Mivel a Gugu full AJAX, így a szerkesztéshez kénytelen voltam Internet Explorerre váltani.

Először is álljon itt egy live teszt, felraktam egy partnerünket a Gugura:

Regisztráltam pár napja, aztán most elővettem újra.
Belépek.
Érdekes a belépés utáni oldal, kitöltetlen formok várnak jelszóváltásra, ami persze most nem kell, és bután mutat. El kellene dugni ezt a jelszóváltást egy link mögé...
Akkor most foglalok egy új helyet.
Ez egy új ablakot dob fel.
A kategóriáta felső menüből választom ki - okos.
De beír egy kódot - ez jobb lenne szövegesen, a kódot minek látom?
Cella. Ide mit írjak?
Az egyes cellák sorszáma az egérkurzor hatására jelenik meg az éppen kiválasztott cella felett (ha elfelejtetted kiválasztani, akkor nyiss egy új böngészőt és nézz utána). Ez alul van egy megjegyzés részben...
Üh. De miért nincs egy link, vagy egy olyan profi kiválasztó, mint ott fenn? Akkor most vissza a belépős ablakba. Keresem a címlapra vissza gombot.
Keresem. Nincs. Kilépés van, de az most nem kell.
Akkor új ablak. www.gugu.hu Nem vagyok belépve! Hova lett a session-om?
Akkor a cellát kiválasztom, megvan. Visszaváltok az ablakhoz - aminek nincs normális neve, csak valami php-s cím. Ez nem túl jó így...
Kitöltöttem mindent.
Mentés
Logó feltöltés - most kapartam egy logót, nézzük.
Összenyomta a logómat... Ez így csúnya. Most mi legyen? Át lehet valahol méretezni? Lássuk!
Nem... Akkor most mi legyen? Csináljak egy ilyen arányú logót?
Egyelőre marad ez, majd később visszatérek rá.
Akkor a tartalom.
Képet nem lehet feltölteni közvetlenül. Kár.
Szöveget, linkeket beraktam. Jó ez a kezelőfelület, ilyen van a blog.hu-n is :-)
Akkor mentés.
Erre visszajött minden.
Mi legyen? Mentsek megint? Megnézem inkább a listában, mi van.
Reload ahol kiválasztottam a logó helyét - és ott van!
Katt a logóra.
És jobboldalt ott is van az anyagom.
Hát... nincs rá közvetlen link, amit most idemásolhatnék... az Opera alatt pedig nem tudom megnézni az oldalam...

Még a teszt előtt feltettem pár kérdést a fejlesztőnek (a Kreatív Online fórumán), íme kicsit szerkesztve a lényeg:

Onlinemarketing Blog (OMB): Opera alatt nem tudom használni az oldalt...

Gugu: Az oldal egy 500 mb-os webhosting csomag keretein belül lett megvalósítva, amennyire lehet, a kliens oldalra tettük a terhelést. Ezért van javascript-es menürendszer, xmlhttp-s (ajax) oldalbetöltés, plusz még egy csomó dhtml-es kiegészítés. Ezeket az IE, Firefox és még jópár böngésző (több linuxossal is teszteltem) simán támogatja, de az Opera sajnos itt (főleg az ajax terén) eléggé le van maradva:( A szerver oldali terhelés viszont ennek következtében annyira kicsi lett, hogy szinte csak sávszélesség vonzata van.

OMB: Azt írjátok, hogy az oldal keresőkre van optimalizálva. Ezen pontosan mit értetek?

Gugu: Ha nem lennének kereső robotok, akkor sql adatbázis sem kellett volna a rendszer alá. Emiatt viszont van sql, mely segítségével meg lettek valósítva azok a követelmények, amiket a kereső robotok igényelnek (a teljes tartalom elérhető sima href-eken keresztül is, ajax-os oldalakat különben nem is lehetne indexelni), minden oldalhoz beszédes title tartozik, a linkek száma oldalanként 100 alatt van, könnyű beazonosítani, hogy mi a friss és mi a változatlan tartalom, stb.

A Googlebot egyébként egyszer már beköszönt és leindexelte a főoldalt. A keresőrobotoknak még egy haszna van; ha rendszeressé válik az indexelés, akkor egy beágyazott szabad szöveges keresőmező is fel fog kerülni a gugura, ami a témák szerinti keresés mellett azért elég hasznos tud lenni.. Bár ez valószínűleg inkább Tangó lesz, mint Google, tekintve, hogy ez legalább tud magyarul ragozni.

OMB: Ki a célcsoportotok? Kit szeretnétek elérni az oldallal?

Gugu: Célközöség: hát ez elég sokszínű.. Az oldallal igazából a tematikus keresők és az ingyenes tárhelyszolgáltatások előnyeit próbáltuk ötvözni: ha egy cég termékei, szolgáltatásai beleillenek valamelyik kategóriába, akkor a cég a releváns tartalmat egy max. 30 kbyte-os tárhelyre töltheti fel egy (szerintem) profi wysiwyg szerkesztő segítségével. A célközönség tehát a kategóriarendszer felépítéséből adódik; ez pedig nagyjából megfelel egy átlag halandó hétköznapi igényeinek. Ha lesz rá igény, ezt a későbbiekben bővíteni szeretnénk.

OMB: Gondolom van egy induló üzleti modelletek a működésre, finanszírozásra.

Gugu: Az oldal ingyenes és az is marad. Nem a látogatottságból adódó reklámozási érték érdekel elsősorban, sokkal inkább valamiféle webes jelenlét megalapozása, ami később sokmindenre jó lehet (pl. még nagyobb dolgok egyszerűbb elindításához). Ettől persze jó lenne, ha egyszer valamikor bárki is hirdetni szeretne ezeken az oldalakon :)

OMB: Egy ilyen szolgáltatás főleg az üzleti igények kielégítését célozza, mégsem kapott valami hangzatos üzletikatalógos, virtuálisüzlet vagy hasonló nevet. Miért lettetek Gugu? Honnan a név?

Gugu: Maga a gugu nem jelent semmit. A legegyszerűbben megjegyezhető szabad domain neveket próbálgatva azért tetszett meg ez, mert hasonlít a Google magyar kiejtésére. Elég idétlenül hangzik, de nekem tetszik.


Idáig az információk. Számomra az első benyomás elég vegyes. Érdekes ötlet, de a megvalósítás még nagyon béta. Mindenképpen kellene fejleszteni, de nemcsak a formát: a tartalmat is. Nagyon jó ötlet az ingyenes bekerülés, de azért jó lenne legalább a népszerűbb kategóriákra beszervezni pár céget, hogy kedvet adjon a konkurenciának is. Sokat kell még gyógyítani a kezelőfelületen és a segítő szövegeken is, hogy igazán barátságos legyen a dolog. És kellene valami igazi business modell, mert nem látom, mitől fog a dolog 5 év múlva is élni. Kellenének hirdetési helyek, kellene médiaajánlat, telefonos kontakt... És akkor érdemes elkezdeni kiépíteni a kapcsolatokat az oldal népszerűsítésére. De addig még van munka. És nem is kevés.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr98540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gugu 2006.04.12. 03:05:13

Kösz, jó a cikk, van még mit csinálnom:)
A közvetlen címet egyébként meg tudod találni, ha az egyes oldalak (vagy a főoldal) alján lévő listázós linkre kattintasz, ami igazából a kereső botok miatt került rá az oldalra. De ha ezt nem találtad meg, akkor nyilván ez is fejlesztendő..

Akos 2006.04.12. 09:52:56

"És kellene valami igazi business modell, mert nem látom, mitől fog a dolog 5 év múlva is élni."

Mivel egy minimális költségű webhostingon (és a befektetett időn) kívül vélhetően semmi költséggel nem jár, miért kellene bármilyen üzleti modell ahhoz, hogy megéljen?

Szerintem tökéletesen racionális (és ha úgy vesszük, hosszú távú befektetésként üzleti modellnek is vehető) motiváció az, amit az üzemeltető leírt, ti. "valamiféle webes jelenlét megalapozása, ami később sokmindenre jó lehet (pl. még nagyobb dolgok egyszerűbb elindításához)"

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.04.12. 10:18:22

Akos, szerelemből nem fogsz számlákat fizetni. Ha nincs üzleti modell, akkor nincs jövőkép. A valahogy úgyis lesz hozzáállás pedig nem működik, nagyon sok példa van rá.
Lehet csinálni szerelemből webes szolgáltatást, de azok általában nem üzleti szolgáltatások. Ez viszont üzleti szolgáltatás!
A business modell pedig nem azt jelenti, hogy milyen azonnali bevételt vár valaki. Itt van pl. ez a blog. Nem várok ebből azonnali bevételt, sőt közvetlen bevételt a későbbiekben sem. Amikor elindítottam, mégis pontosan tudtam, mi a célom, és hol várom vissza a belefektetett (nem kevés) munkát.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.04.12. 13:18:50

Ákos, egy üzleti terv nem így épül fel. Amit elmondassz az egy szép éca, de a gyakorlat azt mutatja, hogy a sikeres vállalkozások a -300. órában pontosan tudják, miből is lesz pénz. Amit eddig a gugu-ról megtudtam, abból nem derül ki, hogy ez egy nagy terv része lenne (mert ha így lenne, akkor nemcsak egy félmondatos célzás lett volna a válasz).
Egy ilyen szolgáltatás üzemeltetése nem elsősorban sok pénz, hanem rengeteg idő. Olyan idő, amikor nem pénzt keresel, hanem ezzel foglalkozol. Azaz közgazdasági értelemben pénzügyi befektetés. Ha ennek nincs megalapozott hozama, akkor ez veszteség lesz.
Tehát kell egy üzleti modell, ami konkrét! Legfeljebb menet közben kiderül, hogy nem működik, és változtatni kell rajta, de akkor is kell egy alap viszonyítási pont.
Szerintem.

gugu 2006.04.12. 13:52:15

Az igazság valahol a kettő között van szerintem. A gugu valami kísérlet féleség arra, hogy egy ilyen jellegű dologból mit lehet kihozni. Valójában nem élet-halál kérdésről van szó, főállásban én is húzom az igát valahol és havi 1000 forintot áldozok erre a weboldalra; viszont van néhány kicsit nagyobb szabású elképzelés, amiknek csak akkor fognék hozzá, ha látszik, hogy van értelme (egyébként egy a sok közül a gugu funkcionális továbbfejlesztése).
Tekintve, hogy semmi gyakorlati tapasztalatom nincs még Google PR-ról és hasonló dolgokról, ezeket valahogy élőben ki szerettem volna próbálni. Ezzel együtt, ha a gugu-ból valami olyasmi sül ki, amiből akár meg is lehet élni, akkor annak nyilván örülni fogok, de önmagában ehhez nem túl sok reményt fűzök.

Használják, keressenek rajta, csináljon mindenki vele azt, ami szimpatikus a számára, én meg közben végigpróbálgatom az online marketing eszközöket. Úgy érzem, már most is egy csomó dolgot tanultam.

Persze az már most látszik, hogy moderáció nélkül ez a gugu dolog sem fog menni (a formailag sovány és tartalmilag nem odaillő oldalakat ki kell szűrögetni), plusz az általatok említett hiányosságokat gatyába kell rázni, de ennyit még szívesen áldozok rá az éjszakáimból.

És mindenkinek kösz az eddigi sok észrevételt, már a 4 napos fennállás alatt is több dolog történt az oldallal, mint amire számítottam:)


süti beállítások módosítása