Igértem, írok a Fluid Lives-ról, de közbejött a hétvégén a család, néhány oldal limuzin és még sok más meló is, így elmaradt.
Pedi az anyag bőséges, és mindenképpen kell róla írni, nem elég csak úgy megemlíteni, hogy létezik.
Miért tartom fontosnak? Ez végre nem egy olyan felmérés, ami számokat és grafikonokat eredményez, ez sokkal inkább olyan, ami életstílusra mutat rá. A kirowskis rendezvényen elhangzott: ez egy időutazás, a nem túl távoli jövőbe. De a végén azért hozzá kellett tenni: a digitális szakadék innenső oldalán, ahol a "boldogok" vannak.
Mert a Fluid Lives kütyüi nem olcsók, és nemcsak megszerezni, használni sem olcsó, mint ahogy erre Pollner rá is mutatott. Mégis, a levont tanulságok hasznosak, és részben nálunk is használható. Ha nem is most, majd valamikor egy-két év múlva.
(1990-ben jártam egy fél éves menedzserképzésre, ahol amerikai stílusú okosságokat tanultunk. A mellett, hogy tényleg hasznos volt, azért sok dologra az akkor már évek, évtizedek óta dolgozó igazi menedzserek annyit mondtak: szép, szép, de nálunk majd csak 5 év múlva lehet használni... Vagy akkor se. Azért hoztunk be azóta némi lemaradást, csak épp közben a világ is változott.)
Számomra négy olyan dolog volt, amit kiemelésre méltónak találtam, íme:
-
A targetált (releváns, az oldal tartalmához illeszkedő) és kreatív hirdetéseknek kimagaslóan magas az elfogadottsága! Ez például azt is jelenti, hogy nem érdemes a weben eröltetni a video-hirdetéseket, azaz ez alapján téves volt az a tavalyi várakozás, hogy a tévé reklámok megjelennek a weben.
-
A WiFi (és a laptop) használata minőségi változást hoz az otthoni internetezésben. Kilép a számítógép a munka világából, és belép a mindennapokba: a konyhába, a hálószobába, a tévé mellé, mindenhova. Ez fontos, mert innentől az interaktív digitális megoldások súlya megnő. És nem a tévé lesz a központ...
-
A tévé lassan (nagyon lassan) a rádióhoz hasonló szerepet kap: a wifis laptop bekerül a tévével egy szobába, tévézés közben megy a netezés, így jellemzően a tévénézés háttértévézéssé válik. Igaz, a tévében elhangzó webcímek azonnal meg is nézhetőek, tehát a hatás a két eszköz között jobban kétirányúvá válik.
-
A laptop (és általában a hordozható kütyük) személyes tárgyakká válnak. Már nem mumus, már nem "az a doboz ott a lábamnál", hanem az életem része, egy személyes eszköz. Nem csodálkoznék, ha pár hónap múlva cserélhető előlapú notebookok jelennének meg a piacon...
Utolsó kommentek