Amikor április elején a Maczot kitalálta, hogy hogyan lehet gyorsan és fajlagosan olcsón bevonni a bloggereket egy reklámkampányba, akkor már megírtam: zseniális a húzás, amit tettek.
Röviden arról van szó, hogy aki kirakott pár sort a termékről, az kapott ingyen szoftvert. Azóta mint kiderült kicsit továbblépett a dolog, és Kelt most nagyon röviden össze is foglalta az eddigi fejleményeket.
A legújabb hirdetést Kobak ki is rakta az oldalára, és közben arra kért, írjak róla a saját pápaszememen keresztül.
Az a jelenség érdekes, amit ez a cég most kihasznált. A bloggerek kínosan ügyelnek a függetlenségükre és befolyásolhatatlanságukra. Ugyanakkor nyitottak és szeretnek játszani, szeretik kipróbálni az új lehetőségeket.
(Itt most nem a fizetett forradalmárok által írt céges és egyéb reklámblogokról beszélek.)
A bloggerek passzióból, saját magukért írnak blogot, ami idő, erőforrások, miközben nem sok bevétel keletkezik utánna. Sok blogoló fejében megfoganhatott már a gondolat: de jó lenne, ha valami anyagi haszna is lenne a blogomnak. Márpedig hirdetések nem sokat hoznak, és nem is túl szépek az oldalon.
Nade egy ilyen játék, amikor csak írok valamiről (legalább témám is van), az már milyen király!
Így aztán ír, és megjelenik, és kap érte szoftvert, és mindenki boldog.
Aztán amikor jön a következő, akkor esetleg megint meglépi, mert ment előzőleg is. De itt már kicsivel többet kér a cég, és egy picinyt kevesebbet ad.
Nem baj, még ez is megéri.
Aztán már konkrét szöveget kellene elhelyezni. Meg amit lehet kapni, az sem ér túl sokat.
Megéri ez nekem?
Ez az, aminek nem lenne szabad elhangzania. Ez a fajta hirdetéskiehelyező játék addig érdekes, amíg kapásból megéri, nincs rajta mit gondolkozni. És az első akció magasra tette a lécet: keveset kért és sokat adott.
Azt írom játék, de közben tudom: ez kőkemény marketing. A blogger odaadja azt, ami a legértékesebb: a véleményét. Hiszen ír a termékről. És amit kap érte, az nem több, mint egy olyan szoftver, amit lehet, meg se vett volna.
Nem látom még, meddig fog menni ez a játék. Egy újszülöttnek minden vicc új, és folyamatosan lépnek be az új bloggerek, akiknek a szigorúbb szabályok sem tűnnek túl nagy árnak majd. Egyre többen is fogják ezt használni, hiszen láthatólag megéri a dolog (még én is írok róla, pedig...).
Azon sem fogok csodálkozni, ha legközelebb egy mérőkódot is kirakat a cég, pusztán azért, hogy ellenőrizhesse, tényleg jár-e az "ajándék".
Vajon ez lesz a blogmarketing egyik favorizált eszköze? A tartalomhack, a pénzért vett vélemény? Vagy túllépünk rajta, és csak ilyen elfeledett postokban fogjuk fellelni?
Utolsó kommentek