Az idei nyár sem arról lesz híres, hogy állandóan a strandon fogunk lógni. Sajnos. Ennek viszont az (is) lesz a következménye, hogy az internetes forgalom nem fog jelentősen visszaesni.
Hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy a nyári időszak majd erős visszaesést fog hozni az interneten, hasonlóan, mint ahogy a hétvégék vagy az ünnepek alatt kevesebben (és kevesebbet) neteznek.
Ennek okai között a nyári szabadságok, az inkább szabadban töltött idő és hasonlók szoktak elhangozni. Ugyanakkor van az éremnek egy másik oldala is, ahogy arra felhívta egy beszélgetőtársam a figyelmemet pár napja.
Az egyik a nyári szünidőt otthon töltő gyerekek. Ők többet használják majd otthon a netet, mint iskolaidőben, hiszen nem az iskolában vannak, ugyanakkor a baráti körüket valahogy el karják érni. Pörögni fognak az üzenetküldők, chatek, közösségi hálózatok. Persze nem elsősorban az Index és az [origo] olvasottságára lesznek hatással, de a Startlapjátékok vagy a Jójáték pl. már profitálhat ebből.
Aztán nézzük a munkahelyeket. Ha elmennek sokan nyaralni, akkor a bentmaradóknak is azért kevesebb munkájuk és több szabadidejük lesz. Amit mire fognak fordítani? Szörfölnek. Nézelődnek, leveleznek, iwiweznek, akármi. Ez a hatás a kikapcsolódó, szórakoztató oldalaknak lesz jó. Receptek, pletykák, és persze itt is játékok. És mit néznek még? A last minute utakat, hiszen azért ők is mennének nyaralni...
És a rossz idő ezeket a hatásokat erősíti is.
Egyébként nyáron érdemes arra is használni a netet, hogy szórakozóhelyeket keressünk. Sokan csak ilyenkor vannak nyitva, ilyenkor csinálnak nagy bulikat, és mára minden fontosabb helynek van folyamatosan frissülő megjelenése. A partyfotó oldalakat is ilyenkor jobb nézegetni, a lányokon nyáron keveseb a ruha ;-)
Az internet tehát nem hal meg ilyenkor sem. Látogatók lesznek, forgalom lesz, és lesz értelme hirdetni is. Az már külön jó, hogy ilyenkor azért kevesebb a hirdetés (kevesebb a konkurencia!), és még a portálok is engedékenyebbek.
A nyár és a rosszidő együtt persze vacak dolog. De ha ilyen kicsit torz marketinges szemmel nézzük, még ebből is ki tudunk jól jönni. Hát nem érdekes?
Utolsó kommentek