Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Ékezetes kulcsszavak

Címkék: google seo keresőoptimalizálás

2006.06.05. hétfő 23:50 Konrad

Egyik kedves olvasóm szegezte nekem az alábbi kérdést:

A meta kulcsszavakba lehet ékezetes szavakat írni?
A keresők (főleg google, de egyebek is érdekelnek,
ha tudsz róla mondani) tudják ezt kezelni?
Vagy érdemes ékezet nélkül beírni azokat?

Hát nézzük.

Az egyszerű válasz: igen. Bővebben: igen, és így KELL írni. A Google és a legtöbb kereső megkülönbözteti az ékezetes szavakat. Elsősorban akkor érdekes ez, ha az ékezetnek jelentésváltoztató hatása van. Nézzünk egy példát:

Találatok a szárnyaló szóra.

És most ugyanez ékezet nélkül.

Látszik a különbség, igaz? Pedig még annyira nem is jelentős a jelentésváltozás, hiszen az ékezet nélküli, ugyanazt jelentő változatok adják a találatok zömét.

Ezért el kell döntenünk, ékezetes szavakra optimalizálunk-e (javaslatom: igen), és aztán ezt következetesen használni. Kevés kulcszó esetén, vagy ha a legfontosabb négy-öt kulcsszavunkban van ékezetes is, akkor azokat érdemes ékezet nélkül is felvenni a keywords meta tag-ba.

De ha ékezetet használunk, akkor van még egy fontos dolog. A html oldal fejlécében (head) be kell állítani, milyen kódolású az oldal (UTF-8, Latin-2 stb.), mert ellenkező esetben értelmetlen kriksz-krakoszokat fognak a keresők felindexelni. Az meg azért elég ciki lenne...

(thx Ern0)

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr8610155

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: spot price of gold 2017.10.17. 03:27:46

Elképesztő ruhaköltemények a milánói divathéten - shine

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoli · http://ppos.hu 2006.06.06. 00:51:47

És akkor mi a helyzet az ékezetes domain, illetve domén nevekkel? :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.06. 01:01:58

Nagyon jó a kérdés, sajnos ilyen irányú tapasztalatom nincs.

bano · http://www.ekommando.hu/ 2006.06.06. 08:38:32

1. Meta kulcsszavakkal nem érdemes foglalkozni, hatásuk jeletéktelen.

2. Ékezetes domaineket és URL-eket a Google teljesen jól kezeli.

Ami viszont érdekes, hogy a felhasználók (nem mértem ki, csak kb.) 20%-a ékezet nélkül keres, azaz a keresőformba nem gépel ékezetet.

Az ilyen egyébként ékezetes szavaknál a SEM-verseny jóval kisebb, úgyhogy nem halott ötlet erre gyúrni.

Az utóbbi pár hónapban ezt (ékezetes-nemékezetes) már egész jól lekezeli a Google, de attól tartok ezen változtatni-finomítani fognak, ez még így jelen megoldással eléggé elnagyolt.

HiA · http://hia.itblog.hu 2006.06.06. 09:49:27

Köszönöm a választ!

Én is úgy tudom, hogy a meta szavakkal nem érdemes foglalkozni, de azért nem árt beírni sem. (Elvégre nem csak a google van a keresők piacán, bár nyilván ő a domináns szereplő.)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.06. 09:52:36

"Meta kulcsszavakkal nem érdemes foglalkozni, hatásuk jeletéktelen." - igen, ha a Google a cél, de nem, ha más is. Bár a hatásuk kis mértékű, de pl. elgéplések esetén segíthet releváns találatot hozni (nem a Google-nél).
HiA-val értek egyet, nem tart semeddig se kitölteni, inkább legyen ott.

bano · http://www.ekommando.hu/ 2006.06.06. 12:52:16

Amelyik keresőnek számít a metatag, annak a találati relevanciája (minősége: spammal teli) olyan gyenge, hogy senki nem is használja, tehát senki sem fog onnan jönni.

A Google hazai potenciálját úgy lehet a legjobban leírni, hogy az összes többi hazai kereső együtt (Tango, Kurzor, ...) nem tudja, csak negyedét, maximum harmadát, legalábbis hasonló keresőpozíciók által produkált látogatottságban.

Nem ismerem a fent említett rendszerek háttér-architektúráját, de a találatok alapján nekem nem tűnik úgy, hogy komolyan figyelembe vennék a metatageket.

Az emögött rejlő filozófia a fejvadász-filozófia, azaz, hogy nem az számít igazán, hogy a delikvens mit mond magáról, hanem az, hogy mások mit mondanak őróla.

Olyan hogy "semeddig nem tart", olyan nincs. A kérdés, hogy azt a kis időt, amit ezzel eltöltene az ember fia, azt miért nem nagyobb haszonnal kecsegtető dolgokra fordítja.

Az elgépeléses keresőmarketing pedig a mi piaci viszonyaink között szintén nem hordoz jelentős potenciált.

bano · http://www.ekommando.hu/ 2006.06.06. 12:55:44

"Az emögött rejlő filozófia a fejvadász-filozófia, azaz, hogy nem az számít igazán, hogy a delikvens mit mond magáról, hanem az, hogy mások mit mondanak őróla."

Ez már az "Információminősítés" tárgyköre, elég izgalmas téma, külön blogot lehet vele megtölteni.

Zoli · http://ppos.hu 2006.06.07. 16:10:09

bano: mit értesz az alatt, hogy az ékezetes url-eket a google teljesen jól kezeli?

Én még sose láttam olyan találati oldalt, ahol a találatok között szerepelt volna akár egy ékezetes URL is...

Zoli · http://ppos.hu 2006.06.07. 18:25:05

Szuper :)
Akkor módosítom az előbbi hozzászólásom, hogy ékezetes domént nem kezel :)

bano · http://www.ekommando.hu/ 2006.06.07. 19:27:28

A Google úgy van az ékezetes / specialcharacteres domainekkel, mint egyszeri elvtárs a humorral.

Érti, csak nem szereti.

Példa1

Példa2


süti beállítások módosítása