Egyik kedves olvasóm szegezte nekem az alábbi kérdést:
A meta kulcsszavakba lehet ékezetes szavakat írni?
A keresők (főleg google, de egyebek is érdekelnek,
ha tudsz róla mondani) tudják ezt kezelni?
Vagy érdemes ékezet nélkül beírni azokat?
Hát nézzük.
Az egyszerű válasz: igen. Bővebben: igen, és így KELL írni. A Google és a legtöbb kereső megkülönbözteti az ékezetes szavakat. Elsősorban akkor érdekes ez, ha az ékezetnek jelentésváltoztató hatása van. Nézzünk egy példát:
És most ugyanez ékezet nélkül.
Látszik a különbség, igaz? Pedig még annyira nem is jelentős a jelentésváltozás, hiszen az ékezet nélküli, ugyanazt jelentő változatok adják a találatok zömét.
Ezért el kell döntenünk, ékezetes szavakra optimalizálunk-e (javaslatom: igen), és aztán ezt következetesen használni. Kevés kulcszó esetén, vagy ha a legfontosabb négy-öt kulcsszavunkban van ékezetes is, akkor azokat érdemes ékezet nélkül is felvenni a keywords meta tag-ba.
De ha ékezetet használunk, akkor van még egy fontos dolog. A html oldal fejlécében (head) be kell állítani, milyen kódolású az oldal (UTF-8, Latin-2 stb.), mert ellenkező esetben értelmetlen kriksz-krakoszokat fognak a keresők felindexelni. Az meg azért elég ciki lenne...
(thx Ern0)
Utolsó kommentek