Miközben nálunk kutya meleg van és elvagyunk a magunk kis blogszférás híreinkkel, a marketinges világ azért dolgozik keményen. Most például a Coca-Cola vezetett be egy új üdítőt, Coca-Cola BlaK néven.
Az új italt Franciaországban és az Egyesült Államokban vezették be, a kampány egyrészt az érintett üzletekben, másrészt - természetesen - az interneten folytatják. A kampány része a termék website-ja, aminek van külön amerikai és külön francia változata. A két oldalban mindössze a (kávé)barna színárnyalat és az audio kommentár a közös, minden más "országra szabott".
Érdekes megoldás, hogy bár egyidőben történik a bevezetés, mégis két ennyire különböző online arccal jelenik meg a két piacon. Persze a lényeg ugyanaz: a termék bemutatása. De míg a francia oldalon három helyszín és három szokásos napi pillanat felelevenítésével mutatják be az új italt (ebéd után, munkában, otthon), addig az amerikai verzió teljesen más vonalat követ, és itt például feliratkozhatunk e-mail értesítőre is, hogy az elsők között kapjunk arról információt, hogy bevezetik-e a mi országunkban a Coca-Cola BlaK-et. Érdekes megoldás, de érthető, hiszen két nagyon különböző piacról van szó. És míg az USA-ban a kávé bűnrossz nem igazán a kultúra része, addig a franciáknál meghatározó ital, amihez nemcsak íz, de környezet is társul. Ez egy nagy kihívás az új terméknek, az biztos.
Érdemes megnézni a két oldal címlapját (a képekre kattintva pedig a weboldalt) is.
Utolsó kommentek