Ezen a blogon is többször volt szó a különböző online hirdetési árakról: a megjelenés alapú árról, a kattintás alapú árról, az idő alapúról... és persze a CPA-ról is, amikor a fizetés attól függ, hogy a hirdetésre kattintás után megtörténik-e az elvárt aktivitás a hirdető weboldalán.
Konkrétan: feliratkozik-e egy adatbázisba, rendel-e a szolgáltatásból stb.
Sok portál-tulajdonos egész egyszerűen utálja ezt a megoldást, mert sokkal kevésbé kiszámítható, mint a többi. Még a kattintás alapú hirdetések utáni bevétel is jobban tervezhető...
De a kattintás alapú hirdetés (PPC) elsősorban a Google miatt terjedhetett el (hiszen ezt a hirdetési modellt használja), és ezért különösen érdekes, hogy a Google most teszteli a CPA hirdetési megoldást is.
És ha teszteli, akkor előbb-utóbb be is vezeti. Kiváncsian várom, milyen feltételekkel... Mert ez előbb-utóbb lépésre kényszeríti az egész piacot.
Utolsó kommentek