Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Az e-mail ereje

Címkék: ajánló email marketing

2006.07.05. szerda 10:21 Konrad

Sikertörténet kicsiben: egy kedves ismerősöm egyszemélyes könyvkiadójának az e-mail adatbázisát egy bő év alatt 700 tag fölé bővítettük, mindenféle kampány és befektetett egyéb nagy összegek nélkül. Persze volt egy kis ösztönzés, de ez csak a weblapon, és nem is giga nagy budget-ből. Igazi kis költségű, kivárós adatbázisépítés ez, lassú víz partot mos elvvel. És a 700 fő egy ilyen kis kiadónál nagyon sok. Összehasonlításképp: egy könyvet ha 1500 példányban sikerül eladnia, akkor már szerény, de egy főre vetítve tisztes hasznot ér el.

Az adatbázist hírlevél küldésre használjuk, új megjelenéseknél, akcióknál, egyszóval mindenféle triviális esetben. Statisztikákat nézegetve hatékony, a levelek felét mérhetően elolvassák (és persze a mérésnek van holtszórása, hiszen az offline olvasott levelekről nem tudunk).

Persze lehet kampányban is használni ezt az adatbázist. De hogyan fogjunk hozzá egy e-mail kampányhoz? Damjanovich Nebojsa oldalán Répási Nikoletta most pont erről ír: E-mail kampány lépésről lépésre

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr111132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

menőmanó 2006.07.12. 12:24:52

Mi hö?

gerakandi · http://www.andreagerak.com 2006.07.12. 14:11:01

Mi hö, mi hö...
Piciket tul bonyolultan fogalmaz a cikkiro (nem Konrad, hanem Repasi Nikoletta), rendkivul szakszeru akar lenni (a szakszeruseget nem vonom ketsegbe), de talan erdemes olyan szavakat hasznalni, amiket az emberek meg is ertenek...

Peldaul, ha ezt en olvasom (aki szinten szep, folyamatosan bovulo es hatekony imellistat tartok fenn, aminek az osszes koltsege csupan az internet dija) - szoval, ha en olvasom, akkor el kell gondolkodnom azon, hogy vajon a tobbszor emlegetett "brief" vajon a nemet "level" szo megfeleloje, vagy az angol "kivonat", "papai level" illetve "alsonadrag, bugyi" helyett all...
Biztos vagyok benne, hogy van ra megfelelo magyar szo is :-)

menőmanó 2006.07.12. 14:20:32

Bugyi??? Az nem a slip? A Nikoletta írásait olvasva én is mindig azzal nyugtatom magam, hogy nem értem, nem értem, egyáltalán nem értem, de "hülye azért nem vagyok", bízom benne legalábbis!

Roscos 2006.07.12. 15:54:18

Kissé szájbarágós Répási Nikoletta cikke és van egy-két eleme, ami jól hangzik, de nem a gyakorlat. Ha így kellett volna minden egyes kiküldést végigvinnem, amikor még e-mail marketinggel foglalkoztam, szerintem hetente 1-2 kampányt tudtam volna lebonyolítani.
Viszont kezdőknek kiváló a cikk és ki másnak szólna, ha nem nekik? Idővel úgyis elkezdenek szelektálni :-)

sanna · http://bizbigyo.wordpress.com/ 2006.07.12. 19:49:47

A sok jó tanács tényleg megsínyli az angol szakkifejezéseket (ROI, CTR, benchmarking) és a közbeiktatott államigazgatási hivatalos fordulatokat ('tisztázott továbbá'). Mivel még mindig kevés az ingyenesen elérhető minőségi szakanyag, mindenképp érdemes lenne átdolgozni, mert a tartalom meg a szándék jó. Szerintem épp a kezdők néznek nagyot, hogy most akkor mit is kéne csinálni.

Roscos: milyen lépéseket hagytál ki? (ha szabad ilyet kérdezni)
Andi: a brief-re még leginkább a (reklámügynökségi) megbízást lehetne használni, amennyire tudom

Roscos 2006.07.12. 23:22:48

Nos, ahogy írtam is, magunk csináltuk a kampányokat, ergo kicsi másképpen nézett ki az egész. A cikk próbálja lefedni az egész folyamatot és mivel a tökéletességre törekszik, keverednek az egyes pontokban a házon belül végzett, illetve a félig vagy teljesen külsős céggel végeztetett munkafolyamatok.
Inkább azt írom le, nálunk hogyan nézett ki, úgy, hogy minden házon belül ment:
- reklámterv alapján meghatározott termék kiválasztása, a termék megismerése
- kb. 1-2 órás ötletelés, ha volt a termék promóciójának apropója, akkor azon, ha nem, akkor a termék erősségeire hegyezve
- kreatív megalkotása (1-2 nap), ezzel párhuzamosan ment a célcsoport kiválasztás és leválogatás, és a landing page beállítása
- felprogramozás kiküldőbe (ennek időigénye függött a késleltetéstől, split run-os volt, vagy sem, szegmentálás stb.)
- teszt és go! Aztán sűrű frissítés a real-time staton :-)
- kiértékelés és stat készítése
Nyilván más a szitu, ha külsős cég végzi, illetve kell a fent leírtakhoz már egy bejáratott, profi gárda. De nagyon kevés olyan partnerem és ismerősőm van, aki elégedett a külsős cégek által végzett email marketinggel. Ott ugye "dömpingben" mennek a hírlevelek, arról nem beszélve, hogy szeretnek túlzóan nagy feneket keríteni ennek, pláne, ha látják az ügyfél szemében a "rá vagyok kattanva de nem tudom mi ez" érzést. Ha a cég maga kezeli, lehet, hogy vért izzad vele, de minden apró dologra odafigyel a mérésnél, ami igazán fontos az utóértékeléshez. Bocs, nem akarom bántani ezeket a cégeket, tudom, milyen kemény egy profi rendszer felépítése, én is fejlesztettem desktop e-mail marketing szoftvert, de ez az én tapasztalatom.
De fenntartom azt, hogy kezdőknek kötelező darab a cikk! (Mi is így kezdtük, kinyomtattuk az ilyen okosságokat, csak akkor még angolul voltak és felakasztottuk a falra :-)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.07.13. 00:35:22

Olyan jól összeszedtétek pro és kontra az érveket - megspékelve gyakorlati tanácsokkal -, hogy nekem már nem maradt semmi válaszolni...
De ez így van jól :-)

sanna · http://bizbigyo.wordpress.com/ 2006.07.14. 10:15:23

Roscos, ez nagyon alapos volt, köszi. :)

sanna · http://bizbigyo.wordpress.com/ 2006.07.19. 19:51:30

Konrád, az e-mail marketing címkére ezt adja ki: Sajnos nincs megjeleníthető bejegyzés...


süti beállítások módosítása