Most, hogy a Videa hivatalosan is elindult, kezdenek megjelenni a sajtóközlemények, láthatólag beindult az a régi gépezet, ami egy nagy cég rendelkezésére áll. Sajtókapcsolatok a hagyományos médiában, hirdetési lehetőségek, erős portál háttér.
Most kell nagyon figyelnünk, nekünk, onlineosoknak, vajon fog-e ez működni?
A Videa nem egyedüli szereplő a piacon, sőt, magyar nyelven sem az első. És bár erős szerverháttérrel (ha igaz, mert most valamiért nem műxik nálam) és használható felülettel rendelkezik, de itt el is fogytak a pozitív dolgok, amiket fel tud mutatni. Tartalom ugyanis kevés van benne. Jó tartalomhoz közösség kell, ami persze adott a T-Online-nál, de kérdés, ide lehet-e irányítani azokat, akik értik és értékelik, és elsősorban használnak is ilyen szolgáltatást.
Ezekkel a mostani eszközökkel szerintem nem. Az integráció lenne a fontos, ha lehet, olyan helyekkel, ahol közösségi tartalom épül. Van is ilyen partnere az [origo]-nak, a Blogtér. És a dolog innentől pikáns: a Blogtérnek is van saját videószolgáltatása, a Videobomb.
Olyan ez, mint amikor a Gyalog-galoppban Arthur királyék megérkeztek a franciák várához, hogy ők biza a Szent Kelyhet keresik, és ha az uruk szállást ad nekik éjszakára, akkor velük jöhet a küldetésre. Erre mit is mondtak a franciák?
- Van neki kehely, minek menjen keresni?
Szóval itt van ez a jó kis önmegvalósító közösség, a Blogtér, ahol lennének emberek, akik számára a Videa hasznos. De minek menjenek oda, ha van nekik saját?
De jó, tegyük fel, ki akarná próbálni valaki a Videát. Hát, ahhoz biza regisztrálni kell, mégpedig jó hosszan, a T-Online iszonyú regisztrációs rendszerén keresztül. Mi is történik? Megkérdeznek rengeteg adatot, hogy az ember adjon nekik tartalmat! De nézzünk szét az ilyen oldalakon: rengeteg a nem saját, félig legális forrásból származó videó. Az ilyen megosztásáért vajon megadom az összes saját adatomat? Inkább csinálok egy kamu regisztrációt. Erre viszont nem igazán jó a Videa.
És mindettől függetlenül sikeres lehet ez az új szolgáltatás. De figyelnünk kell, hogyan, hiszen ebből sokat tanulhatunk. Vajon elég erős-e a Web 1.0 arra, hogy közösségi szolgáltatást egy nem üres piacon bevezessen?
Utolsó kommentek