Ahhoz, hogy jó reklámokat tudjunk csinálni, érteni kell a célcsoportot. Érteni kell, mire van szüksége, mit szeret, hogyan viselkedik... Vagyis figyelni kell rá. A célcsoport így kimondva persze egy massza, sok ember összessége, ezért is jó módszer a perszónák létrehozása, amikor egy-egy személyt építünk fel, amelyik reprezentálja a célcsoportunk egy részét. És ez sokat segít abban, hogy megértsük, milyen legyen az üzenet, hogyan csomagoljuk azt, milyen csatornákat használjunk és így tovább.
De mindehhez kellenek az információk: ismernünk kell a piacot, a célcsoportot alkotók viselkedését, vágyait. Éppen ezért kell sok olyan cikket olvasni, ami az aktuális kutatásokról szól, vagy egyszerűen arról, hogy milyen irányba változnak a felhasználói szokások. Ebben hatalmas segítség a közösségi média: olyan emberek gondolkodásába láthatunk bele viszonylag egyszerűen, akiktől egyébként kulturálisan, korban, földrajzilag távol vagyunk.
Így amikor meg kell tervezni egy kampányt, amikor ki kell találni, milyen egy perszóna, van hova nyúlni. Láttuk már, mit várnak el az internettől, mit használnak és hogyan. Mert magunktól nem biztos, hogy mindenre gondolnánk.
A hétvégén szembejött egy videó, ami egy ránézésre 5-8 év körüli gyerekről szól, aki két eszközzel egyszerre játszik és TikTok videót néz. Olyan szintű multitasking, amit magamtól biztos nem találnék ki. Egyszerűen szédítő, amit csinál, íme >>
(Előbb nézd meg a videót a linkre kattintva, nem hosszú. Tényleg nézd meg.)
Lehetne szörnyülködni, hogy amit látunk, az mennyire nem normális, de ha belegondolunk, azért ugyanezt mi is megtesszük, kicsit másképp. Például amikor egyszerre vezetünk és rádiót hallgatunk. Vagy amikor megy a háttérben a tévé, miközben mondjuk főzünk. Hogy ez nem ugyanaz? Miért ne lenne ugyanaz? Csak más az intenzitása... Igen, a gyerek sokkal jobban pörög.
És most képzeld el, hogy olyan reklámot - vagy bármilyen audiovizuális anyagot - kell készítened, amit ez a gyerek észrevesz és hat rá. Hagyok időt.
Igen, ki kell dobnod az olyan szöveget, ami hosszabb 4-5 szónál. Inkább csak 1-2 legyen. Oké, a fotó önmagában nem elég, esetleg ha animálod, de talán mégis maradjunk a videónál. És nem, nem lesz jó, ha hosszabb 10 másodpercnél. És ez a 10 másodperc pörögjön: legyen látványos, legyen sokszor vágott, legyen lényegre törő.
Ha ez a gyerek felnő, biztos fog lassulni, de nem sokat. Talán túllép azon, hogy ennyire gyorsan fogyasszon párhuzamosan tartalmakat, de a multitasking megmarad. Hiába fogod a reklámot az orra alá nyomni, hiába nem fogja tudni elkapcsolni, majd addig csinál mást. Ehhez kell majd alkalmazkodunk. Itt lesz szép nyerni.
Utolsó kommentek