Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (6) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (8) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (8) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Most akkor temessük a pop-up-ot?

Címkék: onlinemarketing kutatás

2006.08.16. szerda 23:33 Konrad

Szeretsz járni fogorvoshoz? Milyen az, amikor fúrják a fogad? A kedvenceid közé tartozik? Ha lenne felmérés, biztos, hogy a legnépszerűtlenebb dolgok között lenne, közvetlenül a vérvétel és néhány más vizsgálat mellett.

És mégis, kellenek ezek, mert hatékonyak. Így aztán, amikor az egészségügy helyzetét firtatja egy kutatás, akkor nem azt kérdezi meg, hogy "Mennyire szereti maga a fogorvosnál a fogfúrást?"

Ezért tartom én érdektelennek azt a felmérést, amit a napokban a Menedzsment Fórum jelentetett meg Interpublic Groups Universal McCann felmérése alapján. Mert bár tök izgi, hogy a felhasználók milyen hirdetést szeretnek és mit nem, de most mit kezdjek vele? Kiderült például, hogy

a pop-up a legkevésbé kedvelt online reklámforma, a kutatásban részt vevők csupán 12 százaléka találta elfogadhatónak

Oké. És? Persze emiatt vannak cool pop-up killerek, naná, hogy nekem sem jelenik meg egy sem a klasszikus megoldásúból, és ugye már az új Internet Explorer is alapból tudja ezeket a külön ablakban megnyílókat tiltani. De nem is ilyet használ az ember kampányban, hanem a layeres megoldást, amikor nincs külön ablak, csak a tartalomra nyílik rá egy kedves hirdetés. Persze, utáljuk. De működik!

Felmérések mutatják, hogy észreveszik az emberek, és a számok megmutatják, hogy kattintanak rá. Ilyen layeres megoldásnál nem ritka a 10 százalék körüli kattintási arányú kampány, de egy kevésbé érdekes téma is hozza a 4-5 százalékot. Közben az elfogadott hirdetések esetében ez messze nincs így.

Most akkor mi legyen? Temessek el egy jó eszközt, csak azért, mert 100 emberből 88-nak nem tetszik, miközben akár tízszer hatékonyabb, mint más megoldás? Volna ennek értelme?

Tehát, még egyszer: milyen gyakorlati haszna van az ilyen felméréseknek?

27 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr2412501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zhaoman 2006.08.17. 01:09:31

Szerintem a kattintások egy része abból adódik, hogy ezeken a hülye layeres reklámokon nagyon el szokták rejteni a bezáró X-et, és sokan mellékattintnak... legalábbis én sokszor...

Dóri · http://www.webreklam.hu 2006.08.17. 01:15:48

Azt kellene tudni, hogy a layerre kattintók vajon mit csinálnak a továbbiakban a weboldalon? Hány százalékuk regisztrál is (ha ez a cél vagy van erre lehetőség)? Sajnos kevés oldalon tudják ennyire jól követni 1-1 kampány hatékonyságát.

Jano · http://www.hszk.bme.hu/~hj130/ 2006.08.17. 01:16:53

Talán az, hogy egy utált, felháborító módon tolakodó reklámhoz az ember negatívan közelít és a reklámozó céget is tolakodónak fogja gondolni.

Emelett magát az oldalt is esetleg el fogja kerülni ahol ilyen eszközt engednek.

Megjegyzem, ha mégis nagyon jó ajánlatot tartalmaz ez a fajta reklám, akkor hajlandó vagyok megbocsátani neki azt hiszem.

Másik vonal: a "layeres" reklámok ha lehet még idegesítőbbek mint a külön ablakba nyilók, mert sokkal nehezebb tőlük megszabadulni. A megnyiló ablakot csipőből lelövi felhasználó, a rétegnél viszont keresni kell, hol a bezáró gomb.
A legalattomosabbak ki se rakják a bezáró gombot amig vége nincs az animációnak.

A "layeres" reklámoknak még a rossz technikai megvalósítás szokott plusz idegességet okozni.

Szóval azt mondom, hogy durván tolakodó reklámot csak az vállaljon aki olyan ajánlatot ad amiért megbocsátja az ember a módszert.

zsoltu · http://zen-taxi.zsoltu.hu 2006.08.17. 06:45:43

az életben nem kattintottam layeres reklámra, mert annyira paraszt dolognak tartom. ez a legfélretrafáltabb reklám forma. tehát a kérdés rossz. mert a válaszadó, ha megkérdezed, melyik milyen neki, melyik hogy tetszik, akkor ha ezt sorolja utoljára, az nem azt jelenti, hogy tetszik neki, csak kicsit, hanem hogy nincs negatív skála. jano nagyon jól mondja, hogy egy rossz reklámnál soha nem a reklámot készítővel lesz bajunk, hanem a reklámot megrendelő céggel. az pedig, hogy rá vagy mellé kattintok, az szerencse kérdése. vagy sikerül kiirtani, vagy nem. de ettől csak jobban bosszankodom. volt már cég, akinek írtam, hogy vegye le a hülye reklámját, mert képtelenség volt kiirtani a layeres cuccot és emiatt használhatatlan lett az az oldal, amiért én odamentem, azaz se olvasni nem tudtam, se nem tudtam azon a fő oldalon kattintani. ez siker? a kattintás megvolt.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2006.08.17. 08:51:54

Én is pont azon gondolkodtam, hogy lehet hogy utálják, de legalább kattintanak rá. Egy elcsesztett ct kampányban az utolsó három napra "bevetettük" a pop-undert, és bizony behozott annyi kattintást, amennyit a többi formátum 1-1,5 hét alatt... (Persze nyilván megjelenésben is könnyebb azt nyomni.) És még csak nem is layer volt.

Persze, a felhasználó azt szereti, ami nem zavarja őt a fő tevékenységében az oldalon. (Ez a tevékenység pedig jellemzően nem a reklámok böngészése.) Ezért fogadja el jobban mondjuk a szöveges hirdetést.

Amúgy meg nem csak a reklámozó cégre "haragszik" a felhasználó, hanem a portálra is, hogy ti. mineden sz@rt beenged. A "különleges" eszközket az oldalnak tesztelnie kellene, mielőtt kiteszi, de legalább megnéznie, hogy működik-e. Ha ez elmarad, akkor valaki vagy szól vagy nem... aki szól, az pedig jó esélyel egy másik ügynökség, az is csak azért, mert az ő hirdetését is megbénítja a dolog...

Kalmi 2006.08.17. 08:53:15

Janoval ertek egyet. Szerintem inkabb negativ hatast valt ki, mint pozitivat...foleg, ha egy erdekes cikket szeretnek elolvasni, s nem talalom az elrejtett "bezar" X-et :-(

Dóri · http://www.webreklam.hu 2006.08.17. 09:07:58

Kalmi, es visszajutottunk oda, amit irtam: hogy igaz, hogy atkattintas lesz, de vajon ertekes-e az a latogato?!

Ferenc · http://online.blogter.hu 2006.08.17. 09:20:04

Az a kemény, amikor a "bezár" gombra kattintva is ugyanúgy megnyílik az oldal. Láttam már oylat is, hogy a flash egyik fele letakarta a navigációt, a bezáró része pedig egy másik flash alá lógott és nem lehetett bezárni, ezáltal használhatatlan volt az oldal.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.08.17. 10:19:29

Reméltem, hogy lesznek reakciók, és valóban! :-)
Ez az egyik legcikisebb kérdés a médiatervezésben, éppen ezért kutatva is lett a kérdés.
Egy fókuszcsoportos kutatás eredményét olvastam, ahol az jött le, hogy bár nem szeretik a pop-up hirdetést, de hatékonynak tartják - a felhasználók!
Gondoljatok bele: ezt felhasználók mondták, olyanok, akik az adott célcsoportba tartoztak.
Ugyanezen cég egyébként használ postclick analízist, és az alapján nem rosszabb a post click aktivitás, mint más esetekben.
Egyébként én is rühellem az ilyen reklámot, de látom, tudom, hogy működik.
Ezért kezdtem a fogorvosos példával: hiszen azt se szeretjük...

zsoltu · http://zen-taxi.zsoltu.hu 2006.08.17. 11:35:52

egészen pontosan azt mondják a júzerek, hogy ők biza rákattintanak megnézni a reklámozó oldalát/termékét? vagy azt, hogy látták, ismerik?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.08.17. 11:43:51

Jobban emlékeztek az ott látott hirdetésre.
A magasabb átkattintás a statisztikákból látszik, és ugyanazon kreatívot más formában futtatva - pl. szuperbannerként - jelentős a különbség, akár tízszeres is a layer javára.

Jano · http://www.hszk.bme.hu/~hj130/ 2006.08.17. 11:44:50

Azt kéne lemérni, hogy globálisan milyen hatása volt az ilyen kampánynak! Lehet, hogy "hatékony" ha átkattintásban méritek, de vajon mennyit rombol a többi nem átkattintóban! Sőt akár magukban az átkattintókban is. Pl volt már, hogy követtem ilyen reklámot, de amikor legközelebb megint megjelent, akkor elküldtem a fenébe.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.08.17. 11:48:59

A jó layeres kampány olyan, hogy max. 3x látod feljönni, de egy nap csak egyszer. Aki nem így állítja be, az már rosszul használja ezt az eszközt szerintem.
Persze, ha több gépről netezel, akkor többször látod... De még mindig jobb, mint egy-egy tévéreklám, amit soxor hónapokig nyomnak.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2006.08.17. 12:01:17

Ferenc, azokkal a reklámokkal az van, hogy vagy szimplán rosszul pozicionálták őket, vagy ugyanazzal a kóddal futnak több helyen, és ami az egyik oldalon jó, az a másikon nem. Sokat lehet szívni ilyenekkel...

zsoltu · http://zen-taxi.zsoltu.hu 2006.08.17. 13:40:23

valamelyik videooldalon láttam régi reklámokat. volt például az otp bankos, a forgóajtóval. vannak, akik még nem jöttek el hozzánk. emlékeztek. az a reklám akkor, amikor megjelent, újszerű volt. mégsem ezért emlékszel rá (ha), hanem azért, mert minden filmhíradó után minden mozifilm előtt kötelezően benne kellett lenni a reklámpakkban, évekig. tehát nekem az, hogy a megkérdezett emlékszik-e a layeres reklámra, az nem egyértelműen pozitív, ha azt mondja, hogy igen. :)

zsoltu · http://zen-taxi.zsoltu.hu 2006.08.17. 13:42:34

mondok másik - lazábban kötődő - példát. bajla blogján popupban van egy video. ahogy látom, váltogatja, mi épp. és én azért nem bookmarkoltam, mert emiatt én nem fogom állandóan kapcsolgatni a popup ablakát, ráadásul quicktime-t hív. emiatt a blogja nálam az olvashatatlan kategória - és a tartalomig el se jutottam.

négerbirka 2006.08.17. 14:31:13

az adblock népszerűségének biztosan kedvez.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.08.17. 14:56:14

zsoltu, amikor az átlagos felhasználó viselkedéséről van szó, akkor sosem szabad a sajtá vagy a környezet felhasználói szokásaiból kiindulni.
Más kérdés, ha a célcsoport a "zsoltu és barátai". De most nem ez a helyzet :-)

zsoltu · http://zen-taxi.zsoltu.hu 2006.08.17. 15:37:09

tévedsz. zsoltunak nincsenek barátai. :D

másból mint magamból nem tudok kiindulni. a vásárlásnál, vagy akármi szolgáltatás igénybevételénél a nem létező baráti körömben a szájhagyomány dívik.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.08.17. 15:44:53

A legalapvetőbb marketinges hiba, ha egy általános megoldás megitélésekor magadból indulsz ki. A jó marketinges nem a saját benyomása, hanem a célcsoport várható reakciója alapján dönt.
Persze a gyakorlat ettől sok esetben eltér...

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2006.08.17. 18:30:07

Úriember nem popupol.

A popuppal az a gáz, hogy kattintásra kényszerít. Az meg nem szép dolog.

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/pillangosziv/pillangosziv 2006.08.17. 19:02:30

"Úriember nem popupol."

szerintem elég rossz nézet... ez nem úriember kérdés.

lehet úgy is popup hirdetést csinálni (például honlapon belül saját másik oldalra próbálsz irányítani), hogy nem a klasszikus gagyi popup reklám lesz belőle...

zsoltu · http://zen-taxi.zsoltu.hu 2006.08.17. 19:12:40

volt olyan layeres megfejtés már, ami az egér mozgását is követte a rohadék, hogy még véletlenül se bírd még kikapcsolni se - egész egyszerűen nem tudom, hogy lehetett volna tőle megszabadulni, még sarokba se lehetett szorítani, tehát az x-re nem tudál kattintani, mert a fókuszt nem engedték el. naggggyon jó volt.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.08.17. 19:20:39

A layeres megoldások döntő többsége cookie-zott, azaz egy reload segít.
De van olyan, mint a kurzor szponzoráció, ahol az a lényeg, hogy követi a hirdetés a kurzort. Sok esetben nem is lehet kattintani az ilyet.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2006.08.17. 22:23:08

Nna, a kurzorszponzoráció aztán a másik nagy kedvencem.

Ezek a hirdetési megoldások szimpla spamok, legalábbis pont annyira tisztelik a júzert mint a levéltörölgetésre kényszerítő spammerek; semennyire. Itt nem del-t kell nyomni, hanem bezárt-t. Nem nagy difi.

Jano · http://www.hszk.bme.hu/~hj130/ 2006.08.18. 12:10:17

Foci vb alatt (vagy legalabbis en akkor lattam) az origo focis oldalain egy labda ragadt a kurzorhoz. Az volt az utolso pont amikor oda latogattam es kitoroltem a bookmarkok kozul is. Pont olyan mintha az ember kezehez ragadna oda valami amit nem tud lerazni.

FeGa · http://www.almalap.hu 2006.08.21. 10:24:45

- én imádom a layereket, mert így azonnal megírhatom az illetékesnek, mennyire utálom, nem kell e-mail címet is keresni ;)
- másrészt amint meglátom, újratöltöm az oldalt, másdoszorra már megtekintett a layeres hirdetés (oks, eddig az volt).
- sztem Dóri felvetése a jó, az átkattintás lehet szép számosságú, de ha utána semmi...


süti beállítások módosítása