Szeretsz járni fogorvoshoz? Milyen az, amikor fúrják a fogad? A kedvenceid közé tartozik? Ha lenne felmérés, biztos, hogy a legnépszerűtlenebb dolgok között lenne, közvetlenül a vérvétel és néhány más vizsgálat mellett.
És mégis, kellenek ezek, mert hatékonyak. Így aztán, amikor az egészségügy helyzetét firtatja egy kutatás, akkor nem azt kérdezi meg, hogy "Mennyire szereti maga a fogorvosnál a fogfúrást?"
Ezért tartom én érdektelennek azt a felmérést, amit a napokban a Menedzsment Fórum jelentetett meg Interpublic Groups Universal McCann felmérése alapján. Mert bár tök izgi, hogy a felhasználók milyen hirdetést szeretnek és mit nem, de most mit kezdjek vele? Kiderült például, hogy
a pop-up a legkevésbé kedvelt online reklámforma, a kutatásban részt vevők csupán 12 százaléka találta elfogadhatónak
Oké. És? Persze emiatt vannak cool pop-up killerek, naná, hogy nekem sem jelenik meg egy sem a klasszikus megoldásúból, és ugye már az új Internet Explorer is alapból tudja ezeket a külön ablakban megnyílókat tiltani. De nem is ilyet használ az ember kampányban, hanem a layeres megoldást, amikor nincs külön ablak, csak a tartalomra nyílik rá egy kedves hirdetés. Persze, utáljuk. De működik!
Felmérések mutatják, hogy észreveszik az emberek, és a számok megmutatják, hogy kattintanak rá. Ilyen layeres megoldásnál nem ritka a 10 százalék körüli kattintási arányú kampány, de egy kevésbé érdekes téma is hozza a 4-5 százalékot. Közben az elfogadott hirdetések esetében ez messze nincs így.
Most akkor mi legyen? Temessek el egy jó eszközt, csak azért, mert 100 emberből 88-nak nem tetszik, miközben akár tízszer hatékonyabb, mint más megoldás? Volna ennek értelme?
Tehát, még egyszer: milyen gyakorlati haszna van az ilyen felméréseknek?
Utolsó kommentek